יועץ שיווק – הבחירה הנכונה

בחירת יועץ שיווק

בחירת יועץ שיווק

מחפשים יועץ שיווק שיעזור לכם עם השיווק של העסק? בוודאי קיבלתם מספר הצעות מיועצים שונים, שלכל אחד פיתרון משלו לצרכי השיווק של עסקים. החוכמה היא ליצור התאמה נכונה בין יועץ שיווק לבין הצורך. המשפט 'אנחנו צריכים שיווק' או 'אני לא יודע לעשות שיווק' הוא לא אבחנה ממוקדת שעל בסיסה ניתן לבצע בחירה מושכלת. בשורות הבאות ננסה לעשות סדר ב'בריף' אותו כדאי לכתוב לעצמכם כדי שתוכלו לאתר יועץ שיווק שמתאים לצרכיכם ודרישותיכם: 

 

הגדרה נכונה של האתגר השיווקי: שלב ראשון באיתור יועץ שיווק

השלב הראשון עליו אנחנו ממליצים הוא פשוט לכתוב בצורה מסודרת רקע קצר על העסק ועל המטרות של הפעילות השיווקית. במילה 'מטרות' אנחנו לא מתכוונים ליעד הסופי, כמו למשל 'למכור יותר' אלא לפירוק של המצב הנתון לשלבים, בנסיון להבין את החסמים ולדרג אותם – מה הנקודות המשמעותיות בתהליך השיווקי שצריך לשפר.

כך למשל, אם אני מציעה שירותי תרגום עסקיים ורוצה 'לשפר את השיווק', אכתוב את כל שלבי משפך המכירות ואאתר איפה הקושי:

  • האם מגיעים אלי מספיק לידים?
  • האם ישנם מקורות שמייצרים ומעבירים אלי לידים באופן קבוע? האם ישנם כלים שאינני  מנצלת כיום?
  • האם אני מטפלת נכון בלידים שמגיעים?
  • כמה מתוך המתעניינים הפוטנציאליים עוברים לשלב הפגישה (אם קיים)?
  • כמה פגישות מסתיימות בבקשת הצעת מחיר ממוקדת לפרויקט?
  • כמה סגירות מתבצעות בפועל?

בהתאם לתשובות לשאלות, נוכל להגדיר בצורה מסודרת את המטרות בפעילות השיווק ולחפש יועץ שיווק או חברת שיווק מתאימה לביצוע הפעילות.

 

איך יודעים באיזה יועץ שיווקי או באיזו חברת שיווק לבחור?

הנה כמה תשובות לשאלות ששאלנו בסעיף הקודם, וההחלטה לגבי איזה יועץ שיווקי לבחור, בהתאמה:

  • אין לי מספיק לידים – חיזוק הנוכחות שלי, יכול להיות במרחבי הרשת וגם בעולם האמיתי. פעילות שיווק מתאימה: קידום האתר והנוכחות האינטרנטית, נוכחות באירועים מקצועיים ותערוכות, כתיבה וחשיפה בעתון ובבלוגים, פרסום. יועץ שיווק יעזור לנו להתאים את המדיה הנכונה כדי להשיג חשיפה מקסימלית לקהל המטרה המתאים.
  • הלידים מגיעים אך לא מתקדמים לשלב הבא. במקרה זה נדרש להבין האם הלידים שמגיעים הם אכן קהל המטרה המתאים. יתכן שתהליך המכירה לא עובד כמו שצריך. המענה לא מיטבי והלידים מתפספסים. יועץ שיווק יבנה איתנו הצעת ערך מתאימה ללקוח ותהליך נכון על כל שלביו.
  • יש פגישות אבל לא מתקדמים לעבר הצעת מחיר וסגירה – אם ערכנו את הסינון הנכון ונפגשנו רק אם לקוחות פוטנציאליים מתאימים, ועדיין אנחנו לא מצליחים לסגור, יתכן שמשהו לא עובד בדינמיקה של הפגישה. אולי המסר שלנו לא ברור, או שהלקוח לא מבין מה היתרון שלו אל מול מוצרים אחרים בקטגוריה. במקרה כזה הבעיה היא יסודית יותר – כדי ליצור העדפה אצל הלקוח אנחנו צריכים להיות מבודלים, לתת פיתרון שיש לו יתרון. יועץ שיווק ינתח את השוק והמתחרים, המותג והצרכנים ויעזור לכם לגבש מוצר ומסר ברור.  

 

יועץ שיווק: מה הבידול שלך?

המסר העיקרי בדברים שלעיל הוא שבחירת יועץ שיווק טוב תלויה לא רק ביכולותיו של אותו יועץ שיווק או חברת שיווק אלא בעיקר בהתאמתם לצרכי העסק שלי. יועץ שיווק יכול להציע שירות מצוין, אבל אם הוא לא נוגע בצורך המדויק של העסק שלי, אין בכך כדי לשפר את השיווק עבורי. או שיחול שיפור, אבל לא מספיק.

כל יועץ שיווק נבדל מהאחרים בשיטותיו, בניסיונו ובהתמחותו. לכן חשוב לבדוק, לשקול ולהחליט באופן מחושב לפני שתבחרו, כדי שבסופו של תהליך הבחירה תעבדו עם  יועץ שיווק שיוכל לסייע לכם בנקודות בהן אתם באמת זקוקים להם.

 

עוד על ייעוץ שיווקי במאה הימים >>

לעמוד הבית >>

הדרכה מקוונת

צפו חינם בוובינר

איך להפוך את הדיוור העסקי לכלי מכירתי

לעמוד אירועים >

מדריך במתנה

קבלו מאיתנו במתנה את המדריך השלם לדיוור מנצח. המשך >

מה הציון של השיווק שלכם?

אנחנו מזמינים אתכם להקדיש חמש דקות למילוי האבחון השיווקי של העסק, ולקבל משוב מיידי עם ציון מספרי למצב השיווק שלכם, וגם המלצות ראשוניות לפעולות שיוכלו לשפר אותו. למעבר לשאלון >>