ייעוץ אסטרטגי

ייעוץ אסטרטגי

ייעוץ אסטרטגי

מהו ייעוץ אסטרטגי, והאם העסק שלכם זקוק לו? בשורות הבאות נבהיר מהו ייעוץ אסטרטגי, ונציע לכם מספר שאלות שיסייעו לך לבחון את השאלה –  האם ייעוץ אסטרטגי הוא הדבר שהעסק שלכם זקוק לו על מנת להמריא מעלה. 

מקורה של המילה אסטרטגיה הוא ביוונית, (סטרטגוס), והיא שימשה לתיאור את תפקידו של מפקד הצבא, הגנרל. תפקידו של הגנרל הוא להתוות את התכנית הגדולה, בקנה המידה של הצבא כולו, בניגוד לטקטיקה, שמתווה את המהלכים הקטנים והמדויקים בקנה המידה של החייל, המחלקה והפלוגה. 

ובמעבר משדה הקרב לשדה השיווקי – השאלה האם לצאת במבצע 'שניים ב-100' או במבצע 'שלושה ב-120'  היא שאלה טקטית (הדורשת ייעוץ טקטי, או פשוט להחליט וזהו), הרי שהשאלה האם בכלל לנקוט מדיניות של מבצעים – היא שאלה אסטרטגית, ולכן ייעוץ אסטרטגי יוכל לעזור בקבלת החלטה שיווקית נכונה.

ייעוץ אסטרטגי – לשים את החשוב לפני הדחוף

כבעלי העסק, אתם מכירים באופן המעמיק ביותר את העסק, את הענף בו הוא פועל ואת הסביבה העסקית והתחרותית. מסיבה זו, ניתן היה להניח שבעלי העסק יוכלו בעצמם לעשות תכנון אסטרטגי שיווקי, מבלי לקחת ייעוץ אסטרטגי חיצוני אולם, ישנן שתי סיטואציות אופייניות שעלולות למנוע מהעסק להתחיל בתהליך של ייעוץ אסטרטגי:

  • "אין לי זמן לחשוב" – בעסקים רבים, מרבית משאבי הניהול (זמן ומחשבה) מושקעים בהתנהלות השוטפת של העסק – מתן הצעות מחיר, תקשורת שוטפת עם הלקוחות, אספקת המוצרים והשירותים ולא פעם גם גבייה. בתנאים כאלה, ברור שתהליך הדורש מחשבה, כמו ייעוץ אסטרטגי, לא יכול לקרות. במצב כזה מומלץ לפנות לגורם חיצוני (כמו מאה הימים, למשל) שיוביל את הייעוץ – בכך שירתום את הגורמים בתוך העסק וישיג בעצמו את המידע שמחוץ לעסק.
  • "עכשיו אנחנו צריכים הכנסות, לא עקרונות" – ייעוץ אסטרטגי מכוון לכך שהעסק ישיג בידול אמיתי, יציע מוצרים או שירותים ייחודיים ויוכל לגבות עליהם מחיר גבוה יותר. אולם האסטרטגיה – כל אסטרטגיה – צריכה קצת זמן כדי להביא תוצאות. וכאשר אנחנו לחוצים על יצירת הכנסות מיידית, קשה לנו להפנים וליישם תוצרים של ייעוץ אסטרטגי, מקצועי ומוצלח ככל שיהיה.

פורמטים שונים של ייעוץ אסטרטגי – מה מתאים לכם?

מהי הדרך הנכונה עבורכם לקבלת ייעוץ אסטרטגי? מאז 2006 אנו, במאה הימים, מעניקים ייעוץ אסטרטגי ללקוחות מסוגים שונים. בנינו, על סמך הניסיון שצברנו לאורך השנים, מספר פורמטים לייעוץ אסטרטגי, המתאימים לסוגים השונים של העסקים – ולטיפוסים השונים שמנהלים אותם:

  • ייעוץ אסטרטגי מעשי – פורמט זה נבנה עבור עסקים קטנים או בינוניים, שלהם אסטרטגיה ברורה והם זקוקים לשני תוצרים. הראשון – בחינה ורענון של האסטרטגיה, והתאמה שלה לשינויים; והשני יצירת מאגר של רעיונות לפעילויות ולמהלכים שיווקיים שיסייעו בהגשמת האסטרטגיה. הפורמט כולל שאלון הכנה מקיף, בעקבותיו אנו מקיימים פגישת ייעוץ אסטרטגי וסיעור מוחות, ולאחריה אנו שולחים אליך מסמך מסודר ובו עיקרי האסטרטגיה המעודכנת, לצד בנק רעיונות שיווקיים, מעשיים וקריאטיביים, להטמעת האסטרטגיה. כחודש וחצי.
  • בניית אסטרטגיה כוללת – פורמט זה הוא המקיף והרחב ביותר, והוא מתאים לעסקים בינוניים. פורמט זה כולל מספר פגישות בהן אנו מראיינים את בעלי העסק, עובדים שונים, לקוחות, לקוחות לשעבר, עורכים בדיקות 'לקוח סמוי' בעסק ואצל מתחרים בענף, בוחנים אסטרטגיות של עסקים דומים בארץ ובעולם. בסיום עבודת הניתוח, אנו מגישים תכנית אסטרטגית בת מספר חלופות ונפגשים עמך כדי להציגן ולהציג את השיקולים בבחירה בכל חלופה.

רוצים לשמוע עוד על שירותי ייעוץ אסטרטגי וכיצד הם מתאימים לעסק שלכם? ליצירת קשר >>

הדרכה מקוונת

צפו חינם בוובינר

איך להפוך את הדיוור העסקי לכלי מכירתי

לעמוד אירועים >

מדריך במתנה

קבלו מאיתנו במתנה את המדריך השלם לדיוור מנצח. המשך >

מה הציון של השיווק שלכם?

אנחנו מזמינים אתכם להקדיש חמש דקות למילוי האבחון השיווקי של העסק, ולקבל משוב מיידי עם ציון מספרי למצב השיווק שלכם, וגם המלצות ראשוניות לפעולות שיוכלו לשפר אותו. למעבר לשאלון >>