קופירייטינג

המצאתם מוצר נפלא, פיתחת שירות חדשני שאין לאף אחד אחר, או פשוט הבאת את בשורת הפיצה לשכונה שבה לא היה אפילו משולש פיצה אחד עד היום. בהנחה שהמוצר שלכם הוא לא תרופה שמעניקה חיי נצח – אתם כנראה צריכים קופירייטינג כדי לגרום לה להצליח.

קופירייטינג היא מילה שטרם זכתה לתרגום מוצלח לעברית. רעיונאות? כן, זה קופירייטינג. ומה על כתיבה שיווקית? גם היא, במובן מסויים, קופירייטינג. המצאת סיסמאות? ניחשתם נכון – גם זו עבודת קופירייטינג.

אז בואו נחזור למוצר שלכם – בדרך להצלחה הוא זקוק לכמה וכמה תוצרי קופירייטינג: שם, סיסמה (או סלוגן), שורת הגדרה, ועוד כמה טקסטים שיווקיים, שרצוי שקופירייטר יכתוב אותם.

 

כנגד ארבעה סוגים: ארבעה סוגים נפוצים של קופירייטינג

אז קדימה – בואו ניגש לעסוק קצת בעבודת קופירייטינג עבור המוצר החדש שיוצא ממפעלכם:

  1. שם – קוקה-קולה? הליכוד? אגד? כל אלה הם שמות שמעבירים בקצרה מסר ברור. שם הוא התוצר היקר והתמציתי ביותר של עבודת קופירייטינג טובה. למרות שעם השנים הפכו חלק מהשמות שהצגנו כאן לשמות מותגים שאיננו מתייחסים תמיד למשמעותם המילולית או לשדה התוכן ממנו הם שאובים, אך שם טוב הוא ללא ספק תנאי להצלחה.
  2. סלוגן / סיסמה – זהו התוצר השני בחשיבותו ובמידת תמצותו. סלוגנים משובחים מלווים את המוצר לאורך שנים ודורות, ולא פעם החברה חוזרת אל סלוגן שכזה לאחר ניסיונות החלפה שאינם עומדים במבחן. 'זה טוב – זה אסם!', 'קח פסק זמן, רגע מתוק בחיים', 'עיר ללא הפסקה' – אלה הן רק דוגמאות בודדות לעבודת קופירייטינג מצויינת שמחזיקה מעמד עשרות שנים. 
  3. שורת הגדרה – שורת הגדרה היא 'האחות המשעממת' של הסיסמה. בעוד הסיסמה לרוב מנסה 'להרים' את השם לגבהים מופשטים ומלאי אנרגיה, הרי ששורת ההגדרה, כשמה, מסבירה ומתארת את המוצר באופן ישיר וענייני, וגם היא בהחלט תוצר קופירייטינג. כך למשל, 'הרשת הסלולרית האמינה בישראל' היא שורת הגדרה, ולא סיסמה.  
  4. תוצרי קופירייטינג עתירי טקסט – בקטגוריה הזו, שהיא עולם של ממש, נכניס רשימה ארוכה של תוצרי קופירייטינג בהם הטקסטים הארוכים ממלאים מקום מרכזי – עלונים, דיוורים, קטלוגים, מודעות, סרטונים, תשדירי רדיו וכמובן כל התוצרים של הרשתות החברתיות.

 

קופירייטינג במאה הימים – כתיבה חכמה שמזיזה אנשים

למאה הימים ניסיון ארוך שנים בעבודות קופירייטינג, בכתיבה שיווקית ובהתמודדות עם כתיבה לקהלי יעד מגוונים. הצוות שלנו מורכב מכותבים מוכשרים, מנוסים ואוהבי מילים. אנו מעניקים שירותי קופירייטינג בעברית, קופירייטינג באנגלית ובמידת הצורך גם בשפות נוספות.

תחום הקופירייטינג במאה הימים מנוהל על ידי חנן ברקאי, בוגר מצטיין של קורס קופירייטינג בבית הספר לקופירייטינג של תרצה גרנות (מחזור 1998), ומרצה בבית הספר.  על בסיס שנים רבות של עבודה, אנו יכולים לומר כי שירותי קופירייטינג של מאה הימים רלוונטיים בעיקר ללקוחות מהסוגים הבאים:

  • קופירייטינג במסגרת התקשרות קבועה – אופן עבודה זה מתאים בעיקר לחברות גדולות הזקוקות לעבודות קופירייטינג בהיקף גדול ולאורך זמן. העבודה המשותפת לאורך זמן מאפשרת לנו להכיר היטב את המוצרים, את היכולות של החברה ואת קהלי היעד השונים אליהם היא פונה.
  • קופירייטינג לפרוייקט – עבודת קופירייטינג סביב השקת מוצר או שירות, כוללת לרוב מתן שם וסיסמה, כתיבת טקסטים לאתר האינטרנט, כתיבת פרופיל חברה וכן כתיבת החומרים השיווקיים הנוספים – עלון, מודעות ועוד.
  • ייעוץ קופירייטינג – ייעוץ נקודתי בשאלות מקצועיות בתחום הקופירייטינג, למשל – האם להחליף שם או לא, באיזה שם לבחור מתוך חלופות אפשריות, עריכה של טקסטים שיווקיים וכיוצא בכך
  • הרצאות, סדנאות ואימון בנושא קופירייטינג – הרצאה (או סדרת הרצאות) המותאמת במיוחד לעובדי חברה, למתנדבים בארגון או לכל הרכב המעוניין לשמוע על עבודת הקופירייטר ולהתנסות מעט בעבודת קופירייטינג מעשית.

 

יש לנו עוד הרבה מה להגיד על קופירייטינג, לייעץ, לחלוק ולהרחיב. צרו איתנו קשר >>
ובינתיים, קבלו מאיתנו במתנה את המדריך לכתיבת דיוור שיווקי מנצח >> 

הדרכה מקוונת

צפו חינם בוובינר

איך להפוך את הדיוור העסקי לכלי מכירתי

לעמוד אירועים >

מדריך במתנה

קבלו מאיתנו במתנה את המדריך השלם לדיוור מנצח. המשך >

מה הציון של השיווק שלכם?

אנחנו מזמינים אתכם להקדיש חמש דקות למילוי האבחון השיווקי של העסק, ולקבל משוב מיידי עם ציון מספרי למצב השיווק שלכם, וגם המלצות ראשוניות לפעולות שיוכלו לשפר אותו. למעבר לשאלון >>