קידום עסקים

קידום עסקים

קידום עסקים

קידום עסקים הוא שם קוד למגוון פעילויות שיווק שאפשר לעשות על מנת לקדם את העסק.

פעילויות קידום עסקים יכולות להיות מקוונות ולהתנהל במרחבי הרשת, אבל רצוי שיהיה להם המשך 'בעולם האמיתי', כדי שיהיו אפקטיביות ויהפכו את הלידים ללקוחות.

 

מספר דרכים אפקטיביות לצורך קידום עסקים

קידום עסקים באמצעות אתר בית איכותי – אתר הבית היה פעם כרטיס הביקור על העסק. היום הוא הפך להיות הרבה יותר. אתרי בית טובים עושים עבודת קידום עסקים מצוינת. אתר בית טוב הוא קודם כל אתר מקודם. אם אינו מקודם במעלה מנועי החיפוש, תנועת הגולשים בו תהיה קטנה ומטבע הדברים פחות לקוחות פוטנציאליים פגשו בו. אבל המלצתנו החד משמעית היא לעשות קידום נכון של האתר – להשקיע בכתיבה נכונה, במחקר מילות חיפוש ובמבנה תקין, אבל לא לשכוח שהמטרה היא שקוראים בשר ודם יגלשו בו, ולא רק רובוטים של מנועי חיפוש. לכן, מומלץ לא להתפתות לחברות קידום בעלות נסיון כביכול בתחום קידום עסקים, שבמקרה הטוב יהפכו את האתר למכרה לינקים ויזיקו לתדמיתכם ובמקרה הרע יגרמו לגוגל לדחוק אתכם עמוק למטה במדרג תוצאות החיפוש, בגלל עבודת קידום לא הגונה.

 

קידום עסקים באמצעות תקשורת שיווקית מכוונת לקוח – המפתח בכל פעילות שיווק הוא איתור נכון וממוקד של קהלי המטרה וגיבוש דרך הפנייה והמסר הנכון עבורם. עסקים שמגדירים את לקוחותיהם כ'כל תושבי ישראל בגילאי 20-99' יש להם סיכוי מועט להצליח. אין כמעט מוצרים או שירותים שמתאימים לכולם. אוויר אולי כן, אבל אפילו מים – יש כאלה שמסתפקים במי ברז, יש קהל שמתאים לשיווק שישיות בקבוקים, כדים, בקבוקי חצי ליטר וכו'. אגב, אותו לקוח עשוי להיות פוטנציאל לרכישת בקבוק קטן וקר בקיוסק וגם לבר מים לבית.

קידום עסקים טוב יזהה את פלח הלקוחות המדויק שאליו מעוניינים לפנות ויגבש אמצעי תקשורת שיווקית יעודיים לקהל זה. אם, לדוגמה, העסק שלנו הוא מחלבה קטנה המייצרת מוצרים נטולי לקטוז, קהל היעד שלנו מאוד ממוקד – אנשים רגישים ללקטוז. אך התקשורת השיווקית שלנו לא חייבת לפנות רק אליהם. נוכל להכין עלונים או דיוורים ולהפיץ לדיאטניות שפוגשות קהל מטרה זה.

 

קידום עסקים באמצעות רשתות חברתיות – רשתות חברתיות הן אמצעי מצוין להגדלת שיווק 'מפה לאוזן'. אבל לפתוח כרטיס בפייסבוק, לפרסם פוסט ולהעלות תמונה פעם בשבוע – זה כבר לא מספיק לקידום. לשם קידום עסקים באמצעות רשתות חברתיות צריך ראשית כל לבחור ברשת החברתית המתאימה לנו ביותר. לעסקים הפונים לעסקים עדיף להיות נוכחים ולעבוד בלינקדאין. לעסקים בתחומי הטיפול או המסעדות יתאים כרטיס בפייסבוק. לכולם אגב יתאים פרופיל בגוגל פלוס – ולו מהטעם הפשוט שגוגל פלוס תומך בקידום האתר. מרגע שפתחנו פרופיל ברשת חברתית אנחנו חייבים לתחזק אותו, ולזכור כי המטרה אינה להזין סטטוסים ש'מפרסמים' אותנו, אלא לנסות ליצור דיאלוג עם הלקוח במקומות שמעניינים אותו ויש סיכוי שיחלוק עם חבריו – יעשה share.

  

קידום עסקים באמצעות קמפיין משולב במייל עם פניה אישית בטלמיטינג – קידום עסקים כזה אופייני לעסקים שפונים לעסקים. אם אתם רוצים להציע את שירותיכם לעסקים אחרים, טוב תעשו אם לא תשלחו 'סתם' מייל דיוור על פי רשימות שרכשתם או פניה טלפונית לעסקים על פי רשימות אלה. המטרה היא ליצוא אמון ומערכת יחסים כלשהי עם הלקוח. תכנון קמפיין נכון המשלב פנייה אישית ומקצועית במייל עם שיחת טלפון כעבור יומיים – תעלה משמעותית את הסיכוי שתעברו את שומר הסף ותצליחו לתאם פגישה.

 

זוהי רק רשימה ראשונית של דרכי קידום עסקים. מובן שהמטרה היא להתאים לכל עסק את הדרך המתאימה לו ביותר.

למאה הימים התמחות ונסיון רב שנים בתחומי קידום עסקים ושיווק. אנחנו מזמינים אתכם להכיר את מערכת ניהול שיווק עצמאי בהתאמה אישית, שפותחה במיוחד לצרכי השיווק של עסקים קטנים.

איך מתחילים? ממלאים בחינם את שאלון האבחון השיווקי שלנו מקבלים מיידית לתיבת המייל אבחון שיווקי של העסק.

לשאלון האבחון השיווקי >>

הדרכה מקוונת

צפו חינם בוובינר

איך להפוך את הדיוור העסקי לכלי מכירתי

לעמוד אירועים >

מדריך במתנה

קבלו מאיתנו במתנה את המדריך השלם לדיוור מנצח. המשך >

מה הציון של השיווק שלכם?

אנחנו מזמינים אתכם להקדיש חמש דקות למילוי האבחון השיווקי של העסק, ולקבל משוב מיידי עם ציון מספרי למצב השיווק שלכם, וגם המלצות ראשוניות לפעולות שיוכלו לשפר אותו. למעבר לשאלון >>