שיווק ברשת

שיווק ברשת

שיווק ברשת

שילוב בין שני מונחי מפתח בשיווק: שיווק ברשת ובידול – יכול להביא את העסק שלכם לתוצאות מפתיעות. בידול הוא מה שמייחד את העסק שלנו מול עסקים אחרים והוא מהווה נקודת מפתח ביצירת מותג. שיווק ברשת אין צורך להציג – את רוב המוצרים והשירותים אנחנו מוצאים היום יותר ויותר בשיווק החדש – שיווק ברשת.

ובכל זאת, שיווק ברשת יכול לשמש כדרך לבדל את העסק שלכם מעסק של מתחרים. החל מחשיפה באמצעות האינטרנט, דרך קמפיינים משולבי אינטרנט ועד למכירה מלאה ברשת.

 

 

דוגמאות מעניינות של שיווק ברשת

 ישנם תחומים שהצמיחה שלהם ברשת מרקיעה שחקים. מכירות הספרים הדיגיטליים ברשת אמזון זה מכבר את מכירות הספרים ה'וותיקים' – אלה המודפסים על נייר. גם תחום מוצרי החשמל עבר לרשת. כשאנחנו קונים מכשיר חשמל בחנות, ההחלטה מה לרכוש מסתמכת ברובה על דברי איש המכירות. באינטרנט יש לנו חוות דעת של עשרות גולשים בלתי תלויים. למעשה כיום, גם כשאנחנו קונים בחנות, רבים מאיתנו גולשים בנייד ובודקים את המחיר ואת חוות הדעת לפני קבלת ההחלטה.

תחומים אחרים של שיווק ברשת, שהמעבר שלהם מהחנות הפיסית לחנות המקוונת, הוא קצת פחות 'חלק', הם למשל תחום האופנה. בעוד שקניית שעון ברשת נראית לרבים כאפשרית וסבירה, הרי שקניית טבעת ברשת היא פחות טריוויאלית, , וקניית חולצה –בלי למדוד – היא נתפסת כ'מדרגה' שקשה יותר לדלג מעליה. ברור שבתחומים אלה ישנה צמיחה עקבית בהיקפי הקניה המקוונת, אבל היא עדיין איטית בהשוואה לתחומי מסחר אחרים.

שיווק ברשת של מוצרי מזון ומוצרי צריכה – גם בתחומים אלה, שיווק ברשת נועד לחסוך זמן לקונים. בתחום האופנה – הזמן שנחסך הוא זמן הנסיעה ללונדון ולניו יורק, כאן – הזמן שנחסך הוא זמן העמידה בתור, חיפוש החניה וכמובן זמן ההשוואה בין המחירים ברשתות השונות.

שיווק ברשת של מוצרי צריכה חייב להיות מבוסס על נוחות שימוש, על אפשרות לקניות חוזרות באופן קל (הזמנה חוזרת בכל שבוע, למשל), ועל מערך תומך של שירות לקוחות, שיתמודד עם מי שקיבל עגבניות שאינן בשלות מספיק, בננות בשלות מדי, וגביע גבינה שנשפך.

קידום עסקים באינטרנט: בדלו את עצמכם  

אם שיווק ברשת הוא כל כך מקובל, איזה עסק יכול לבדל את עצמו באמצעות שיווק ברשת:

  • שיווק ברשת של מוצרים בתחומים שהרשת עדיין לא כבשה – למשל, רהיטים. חנויות הריהוט החלו להציע את מוצריהם ברשת, אבל בארץ יש למגמה הזו עוד הרבה לאן להתרחב, תוך ניצול מאפייני המדיה כמו אפשרות להעלות תמונה של הסלון ולשתול בו את הכורסאות שהלקוח בוחר, כדי לקבל את המראה שלו אצלם בבית
  • שיווק ברשת של שירותים – שחיה בהתכתבות עדיין קשה ללמוד (לפחות, לא ידוע על תלמידים ששרדו), אבל בהחלט ניתן היום ללמוד שפות או נגינה ברשת. אם אתם מספקים שירות כזה, אתם יכולים להגדיל משמעותית את קהל הלקוחות באמצעות שיווק ברשת ואספקת השירות מרחוק
  • שיטות יחודיות של שיווק ברשת –  אם כל המתחרים שלך נמצאים באינדקסים או משווקים באמצעות מילות חיפוש, כנראה שהתחרות שם גדולה מדי. כדאי לחפש מקומות אחרים של שיווק ברשת. בלינקדאין למשל, אנחנו נוטים להצטרף לקבוצות שבהם נמצאים עמיתינו. אנחנו ממליצים להצטרף לקבוצות שבהן נמצאים לקוחותינו. בקבוצה של עורכי דין יבלוט מאוד איש מחשבים, והוא יוכל לענות על שאלה שתעלה בנוגע למערכות מידע ובכך להיחשף לקהל מטרה שונה ומעניין ולבסס את עצמו כאוטוריטה בתחום.

 

רוצים לדעת עוד על קידום עסקים באינטרנט >>

לעמוד הבית >>

הדרכה מקוונת

צפו חינם בוובינר

איך להפוך את הדיוור העסקי לכלי מכירתי

לעמוד אירועים >

מדריך במתנה

קבלו מאיתנו במתנה את המדריך השלם לדיוור מנצח. המשך >

מה הציון של השיווק שלכם?

אנחנו מזמינים אתכם להקדיש חמש דקות למילוי האבחון השיווקי של העסק, ולקבל משוב מיידי עם ציון מספרי למצב השיווק שלכם, וגם המלצות ראשוניות לפעולות שיוכלו לשפר אותו. למעבר לשאלון >>