שיווק דיגיטלי

שיווק דיגיטלי

שיווק דיגיטלי


שיווק דיגיטלי הוא שם כולל לקידום של מותגים באמצעות שיטות שיווק שהמשותף להם הוא המדיה האלקטרונית. לשיווק הדיגיטלי מספר יתרונות בולטים:
·שיווק דיגיטלי מגיע לקהלים רחבים בארץ ובעולם, לעומת שיטות השיווק המסורתיות.
·שיווק דיגיטלי מאפשר לפתח מערכות יחסים חמות ודינמיות עם הלקוח
·שיווק דיגיטלי ייחודי ביכולת למדוד את התוצאות של כל מהלך שיווקי וכל קמפיין ולנתח אותם כמעט מיידית ובכל זמן נתון – וכן להפסיק את הקמפיין או להגביר את החשיפה אליו בכל עת.

בדומה לשיווק מפה לאוזן, גם שיווק דיגיטלי מתרחש, בין שנבחר לעסוק בו ובין שלא. עסקים רבים שאין להם אתר או אפילו כרטיס בפייסבוק, מוצאים שיש להם נוכחות דיגיטלית והם מופיעים בתוצאות החיפוש בגוגל – באינדקסים שונים, בתגובות שכתבו, ברשתות חברתיות ואפילו בפסקי דין, שהאתרים המשפטיים המציגים אותם מקודמים מאוד, ולכן הם בולטים בתוצאות החיפוש.

 

שיווק דיגיטלי לקידום העסק שלך

כדי לקדם את העסק ואת המותג, ואגב כך גם לדחוק איזכורים לא מחמיאים – אם קיימים – לעמודים נידחים בגוגל, כדאי לכל עסק לבחור בשיטות מתאימות של שיווק דיגיטלי. השיטות הן רבות, ולא נוכל למנות כאן את כולן. העיקרון המנחה הוא יצירת שילוב בין אינטרנט ו'העולם האמיתי' ובין פלטפורמות שונות של שיווק דיגיטלי שישיגו אפקט שיווקי מקסימלי.

 

מפתח לבחירת שיטות שיווק דיגיטלי

אנחנו ממליצים לסקור את רשימת שיטות שיווק דיגיטלי השונות ולבחור בשילוב של מדיה לפי המפתח הבא:

שיטות שיווק דיגיטלי שהלקוחות הפוטנציאליים שלכם נחשפים אליהן

שיטות שיווק דיגיטלי שאתם יכולים להתמיד בהן – חשבון לא פעיל בפייסבוק הוא יותר גרוע מחשבון לא קיים

שיטות שיווק דיגיטלי שיש לכם תשתית מספיקה כדי לעסוק בהם – אין טעם להתבסס על דיוורי לקוחות אם אין טרם בניתם מאגר מידע.

שילוב שיטות שיווק דיגיטלי שיאפשר תקשורת עם הלקוחות – כלומר, יאפשר גם חשיפה וגם משוב, שיתוף ומעורבות לקוחות (engagement).

 

שיטות שיווק דיגיטלי מרכזיות – איזו מהן מתאימה לכם?

להלן רשימה של כמה שיטות שיווק דיגיטלי, בתוספת תיאור קצר של התכונות ואופי העבודה שלהן.

  • קידום עסקים באינטרנט באמצעות מנועי חיפוש  – קידום אורגני וקידום ממומן, הידוע גם בשם adwords, PPC. הקידום האורגני הוא הדרך המועדפת להגיע לקהל היעד, מאחר שהוא קידום על פי דירוג שהאלגוריתם של גוגל קובע, ועיקרו מבוסס על ההתאמה של האתר שלהם לחיפוש שביצע הגולש. במקרה שאתרים אחרים נמצאו מתאימים יותר ודחקו אתכם למטה (וזה המקרה לרוב, בתחומים תחרותיים), צריך לשלב טכניקות שיעלו אתכם למעלה במדרג בשילוב עם קמפיין ממומן שיתן לכם דחיפה במילות חיפוש מסוימות.
  • שיווק דיגיטלי באמצעות דיוור אלקטרוני email marketing אנחנו מבדילים לרוב בין דיוור רב תפוצה, המיועד ללקוחות או לנרשמים באתר שהוא תדמיתי יותר בעיקרו או משלב תדמית עם הנעה לפעולה, לבין דיוור עסקי ממוקד לקבוצה מפולחת, שאנחנו שולחים באופן אישי במייל ללקוח הפוטנציאלי, אפשרי בשילוב שיחה או קמפיין טלמיטינג.
  • שיווק דיגיטלי באמצעות רשתות חברתיות Social Media Marketing גם במקרה זה יש הבדל בין פרסום ברשתות חברתיות, שבדומה לגוגל ממומן עולה כסף, לבין העלאת פוסטים בתקווה שיגיעו לפיד של העוקבים שלנו. כדאי לדעת שפייסבוק הולך ומצמצם את האפשרות שפוסטים מהפרופיל העסקי שלנו יראו בפיד של החברים שלנו ובכך הוא למעשה הופך את הכלי הזה לכלי בתשלום. עם זאת, יש מגוון של רשתות חברתיות שניתן לשלב בפעילות שיווק דיגיטלי שאנו עושים – לעולם העסקי בראש ובראשונה לינקדאין, ואילו אינסטגרם מתאים לעסקים שיש להם מידע ויזואלי להציג.
  • שיווק דיגיטלי באמצעות תוכן – נכון, זו לא בדיוק פלטפורמה אחת, אבל אם הזכרנו קודם את הדירוג של גוגל, כדאי לדעת שהוא מושפע רבות מכמות התוכן הרלבנטי שאתם כותבים, הן באתר העסק והן באתרים המקושרים ומפנים אליו – אתרי בלוגים, אתרי מאמרים ואחרים. אנחנו ממליצים לכם לכתוב מה שיותר, ולא רק למגירה. כל נוכחות שלכם ברשת תהיה לה השפעה כפולה – מצד אחד יש לכם סיכוי גדול יותר להופיע במנועי החיפוש ומצד שני היא תפנה חזרה אל האתר שלכם וגם תחזק אותו על ידי כך בדירוג.

 

רוצים לדעת עוד על קידום עסקים באינטרנט >>

לעמוד הבית >>

 

 

הדרכה מקוונת

צפו חינם בוובינר

איך להפוך את הדיוור העסקי לכלי מכירתי

לעמוד אירועים >

מדריך במתנה

קבלו מאיתנו במתנה את המדריך השלם לדיוור מנצח. המשך >

מה הציון של השיווק שלכם?

אנחנו מזמינים אתכם להקדיש חמש דקות למילוי האבחון השיווקי של העסק, ולקבל משוב מיידי עם ציון מספרי למצב השיווק שלכם, וגם המלצות ראשוניות לפעולות שיוכלו לשפר אותו. למעבר לשאלון >>