שיווק עצמי

שיווק עצמי - מאה הימיםבעמודי העיתונות הכלכלית ניתן לזהות כמה מנכ"לים ובכירים המתראיינים לא מעט, מופיעים בפאנלים בכנסים ובמקרה (או שלא במקרה) מככבים גם במדורי הרכילות הכלכלית. אותם מנכ"לים השכילו ליצור לעצמם תדמית נפרדת מהארגון בו הם מועסקים. ובפשטות, הם מיתגו את עצמם ושיכללו את מה שנקרא שיווק עצמי.

מיתוג היא תהליך שנועד לחדד ולחזק את היתרונות והערכים של המקום, המוצר או השירות, בעיני קהל היעד שלו. זו למעשה הפעילות שאנחנו עושים כאשר אנחנו ממתגים חברה, מוצר או שירות. התהליך כולל שלב ניתוח הערכים וגיבוש המסרים, שלאחריו בוחנים את סט הפעילויות המתקיים כיום, מוסיפים ומעדכנים. המהלך נועד בסופו של דבר לבטל פערים שעלולים להיות קיימים בין הדימוי הקיים של המוצר לבין מה שמאפיין אותו במציאות.

אמנם נכון שאת עצמנו אנחנו לא מוכרים על גבי מדפי החנויות, אבל לא מעט סיטואציות דורשות שיווק עצמי. סיטואציות בהן אנחנו נזקקים 'למכור' את עצמנו: ראיונות עבודה, ראיונות קבלה למשל ללימודים, הצגה עצמית כבעל עסק, הצגה עצמית בכנס וגם בסיטואציות משפחתיות ואישיות.

כדי להציג את עצמנו באפקטיביות וליצור לעצמנו את ה'מיתוג' הנכון, נוכל לעשות שיווק עצמי טוב על ידי אימוץ מספר כלים המשמשים אותנו במיתוג מוצרים:

מהו הDNA שלנו – מהן התכונות העיקריות המבדלות אותנו, שמי שמכיר אותנו יגיד שהם שמתארים אותנו בצורה הנכונה ביותר.

מהם היתרונות והערכים שלנו שמלוים אותנו? מה החוט המקשר שעובר לאורך קורות החיים שלנו והופך אותם לסיפור בעל משמעות?

גיבוש המסרים – בעקבות הניתוח שעשינו – מה המסרים העיקריים שאנחנו רוצים להעביר ולשדר ל'קהל המטרה' שלנו לגבי עצמנו. מה התכונות שנרצה לכתוב בקורות החיים, במכתב מלווה, בהצגה עצמית בראיון או בפגישה.

משיכת תשומת הלב – ריבוי המסרים בעולם הפרסום דומה מאוד לריבוי המועמדים בעולם חיפוש העבודה. כדי להעביר את המסר בצורה ממוקדת אפשר להשתמש בשיטה המפורסמת של "נאום המעלית": דמיינו שאתם נכנסים למעלית עם מנכ"ל החברה בה תרצו לעבוד או שאיתה תרצו לעבוד, ויש לכם זמן קצוב בו הוא יקשיב לכם ללא הפרעה – אבל רק עד שיגיע לקומה שלו ויצא מהמעלית. זה זמן שיווק עצמי קצוב, שבמהלכו עליכם להסביר מי אתם, מה אתם מציעים ומה החברה שלו תוכל להפיק מכם. אם המסר לא חד וברור – זה לא יעבור. כיתבו וחדדו את 'המסר הפרסומי' עד שתוכלו להעביר אותו ב'זמן עליה במעלית'.

עטיפה יפה – כידוע, המדיום הוא המסר. אבל לפעמים גם מסר מצוין לא מקבל את הבולטות הראויה אם הוא אינו מוצג נכון. הקפידו שתהיה תאימות בין המסר שאתם משדרים לבין איך שהוא משודר (למשל: אם כתבתי בקורות החיים שאני קפדן ודייקן, כדאי לדאוג שלא יהיו בהם טעויות הגהה).

גם בגיבוש תוכנית שיווקית תוכלו למצוא קווים משיקים בין תוכנית פעולה לעסק לבין תוכנית פעולה לשיווק עצמי >>

לעמוד הבית >>

הדרכה מקוונת

צפו חינם בוובינר

איך להפוך את הדיוור העסקי לכלי מכירתי

לעמוד אירועים >

מדריך במתנה

קבלו מאיתנו במתנה את המדריך השלם לדיוור מנצח. המשך >

מה הציון של השיווק שלכם?

אנחנו מזמינים אתכם להקדיש חמש דקות למילוי האבחון השיווקי של העסק, ולקבל משוב מיידי עם ציון מספרי למצב השיווק שלכם, וגם המלצות ראשוניות לפעולות שיוכלו לשפר אותו. למעבר לשאלון >>