תקשורת שיווקית – דיאלוג שוטף עם הלקוחות

תקשורת שיווקית

תקשורת שיווקית

תקשורת שיווקית הוא הכינוי המקצועי המקובל לכלל האמצעים בהם אנו 'משוחחים' עם הלקוח. באופן מסורתי – עלונים, פליירים, קטלוגים ופריטי דיוור שונים הם המרכיבים הבסיסיים של תקשורת שיווקית, אך אנו נוהגים לכלול תחת ההגדרה גם פריטי תקשורת שיווקית נוספים ומגוונים, כגון סטיקרים ומדבקות, גלויות, שקיות ומארזים ואפילו פריט תקשורת שיווקית פחות מסורתי, כגון תסריט שיחה.

 

תקשורת שיווקית נכונה היא כזו המבוססת, כפי שאפשר להבין משמה, על התהליך השיווקי. לכן, כאשר אנו ניגשים לתכנון מערך תקשורת שיווקית בעסק חדש, או לנתח מערך תקשורת שיווקית בעסק קיים, הרי שהשלב הראשון הוא מיפוי התהליכים השיווקיים. לאחר שמשלימים את מיפוי התהליכים אותם עוברים הלקוחות בעסק, אנו בוחנים מהם השלבים הדורשים גיבוי וחיזוק של תקשורת שיווקית.

 

תקשורת שיווקית היא כלי עזר בקידום התהליכים השיווקיים בעסק

תקשורת שיווקית, כאמור, אינה מתקיימת בחלל ריק. המטרה שלה אינה לפרנס את בית הדפוס שאנו עובדים איתו, אלא להיות חלק מעבודת השיווק של העסק.

הנה כמה דברים שחשוב לבדוק לפני שמחליטים על הפקת פריט תקשורת שיווקית חדש:

  • למי זה מיועד? גלויית הצטרפות? מגזין חודשי? כרטיס ביקור? כל אחד מהם הוא פריט תקשורת שיווקית מקובל ולגיטימי, אבל חשוב להבין למי הוא מיועד. בעוד שסביר להניח שכמעט בכל עסק כרטיס ביקור הוא פריט נדרש, הרי שמגזין חודשי או עלון מבצעים הם פריטים שלא תמיד ברור מי יקרא אותם, ומה הוא יפיק מהם. מכירים את יומני השנה שמחלקים סוכני הביטוח? בדיוק. למי הם נועדו? האם הם שימושיים בעידן הסמארטפונים? שאלה שלא נענה עליה כאן, אבל ראוי לכל אחד לתת את הדעת על 'לוחות השנה' של העסק שלו.
  • איך זה יגיע אל הלקוח? הפקנו קטלוג מרהיב, אבל הוא לא מתאים למשלוח בדואר, ורק חלק קטן מהלקוחות שלנו מגיעים פיסית אל המשרדים שלנו? בעיה.
  • איך הפריט משמש את הלקוח, ואיך הוא מקדם אותו לשלב הבא? פריט תקשורת שיווקית נועד להעניק ללקוח תועלת כלשהי, וכך גם לעסק שמפיק אותו. שקית מעוצבת, למשל, משמשת את הלקוח לנשיאת המוצרים שקנה אצלנו, וגם יכולה לחשוף את קיומנו לחבריו של הלקוח (שלא היו יודעים שהוא קונה ב'בוטיק מאה הימים' אלמלא השקית המושכת).
  • איך משתפרים ומתחזקים? תקשורת שיווקית היא יצור חי ונושם, וחשוב לבדוק ולטפל בה באופן רצוף: לשאול את אנשי המכירות על הפריטים ש'עושים את העבודה', לראות כיצד הלקוחות מתייחסים לפריטים השונים, ולעקוב אחרי תקשורת שיווקית של המתחרים.  

 

תקשורת שיווקית מקורית – כמה דוגמאות מתיק העבודות שלנו

לאורך השנים הארוכות בהן אנו, במאה הימים, עוסקים בהמצאה, איפיון וכתיבה של פריטי תקשורת שיווקית, הנה כמה רעיונות מעניינים שביצענו בעבר:

  • עלון 'השוואת נכסים' לסוכנות נדל"ן – תהליך ההתלבטות של רוכש דירה כולל בדיקת מספר נכסים. לכן הצענו לסוכנות הנדל"ן להפיק 'עלון השוואה' למילוי, ,המפרט את כל הנקודות שראוי לבדוק בנכס. הלקוח משווה את הנכסים – גם אלה שמוצעים על ידי סוכנויות אחרות – על גבי העלון המקצועי שקיבל מאיתנו.
  • גלויית קילומטראז' וקודן במוסך – לקוחות רבים שכחו, עם הגיעם לדלפק, מהו הקילומטראז' של הרכב, ויותר מכך – מהו המספר של הקודן. התשובה: גלויית פרטים שנמסרת בכניסה לחניון, וחוסכת את דקות המבוכה ואת הזמן המיותר.
  • חוברת 'מזל של אבן' לרשת התכשיטים – לקוחות רבים של רשת התכשיטים קונים מתנות לחברה. כיצד למצוא את הפריט המתאים ביותר לבעלת השמחה? אחת הדרכים היא להתאים את האבן למזל האסטרולוגי שלה. חוברת 'מזל של אבן' שהפקנו סייעה למוכרות לכוון את הקונים ולהסיר חסם מתהליך המכירה.

אלה הן רק חלק מהדוגמאות הרבות של עבודות תקשורת שיווקית שביצענו.

 

רוצים לשפר את התקשורת השיווקית אצלכם? צרו איתנו קשר >> 

ובינתיים, קבלו מאיתנו במתנה את המדריך לכתיבת דיוור שיווקי מנצח >> 

הדרכה מקוונת

צפו חינם בוובינר

איך להפוך את הדיוור העסקי לכלי מכירתי

לעמוד אירועים >

מדריך במתנה

קבלו מאיתנו במתנה את המדריך השלם לדיוור מנצח. המשך >

מה הציון של השיווק שלכם?

אנחנו מזמינים אתכם להקדיש חמש דקות למילוי האבחון השיווקי של העסק, ולקבל משוב מיידי עם ציון מספרי למצב השיווק שלכם, וגם המלצות ראשוניות לפעולות שיוכלו לשפר אותו. למעבר לשאלון >>