אדום זה מיתוג?

מיתוג - מאה הימיםלא. גם לא ירוק, כחול או וורוד. מיתוג זה האופי של העסק שלכם. לאופי הזה יכול להיות צבע שמייצג אותו, אבל חשוב להבין מה האופי – ואז לבחור איך לבטא אותו. זה מיתוג.


אם בידול משול ל DNA של העסק, אז מיתוג הוא הפנים שלנו כשאנחנו מסתכלים במראה. לא רק החיצוניות, עד כמה יפה ומושכת שתהיה, אלא גם הפנימיות. כלומר, עד כמה מה שרואים בחוץ תואם למה שיש בפנים.

אם אני, כעסק, לא ממותג, אני פגיע למהלכי מתחרים, לא מזהים אותי ואני 'שקוף' ולכן אין בעייה להעדיף מותג אחר או להחליף אותי, כי לא מכירים אותי.

אז איך ממתגים? תשכחו מ'מיתוג יפה', מ'מעצבת מוכשרת',מיתוג ש'נראה באמת מדהים'. כל אלה הם תארים לא רלבנטיים כשבוחנים מיתוג. מה שחשוב הוא לבדוק טוב התאמת מיתוג לעסק שלי: לבידול שלו, כיצד הוא נותן מענה לצורך, כיצד הוא בא לידי ביטוי בכל נקודות המגע עם הלקוח ועד כמה הוא פשוט 'מתלבש' עלינו ועל העסק שלנו.

ניקח לדוגמה יועץ פיננסי. בדרך כלל המחסום בתחום הפיננסי הוא יצירת אמון. לא בידי כל אחד נפקיד את הכסף שלנו. אנחנו מחפשים מישהו אמין, יציב, שלאנחנו סומכים עליו ומקצועי. לכן, אם לדוגמה יש לנו כרטיס ביקור מוזהב, זה עלול לשדר משהו לא אמין, לעורר תחושה שהיועץ מתעשר על חשבוני ובאופן כללי לא לשדר תחושת מקצועיות. בדרך כלל לוגואים פיננסים משתמשים הרבה בגווני אפור שהוא סולידי ומשדר יציבות.

אבל מיתוג הוא לא רק לוגו וכרטיס ביקור, מיתוג צריך לבוא לידי ביטוי בכל נקודות המגע של העסק עם הלקוח. במקרה זה, היועץ הפיננסי אמור להתלבש באופן שמעיד על יציבות ומקצועיות, לכתוב הצעות מסודרות, להגיש דוחות מסודרים ולשדר בטחון בדבריו. וחשוב אף יותר – שיהיה באמת בנאדם אמין ומסודר, שאם לא כן, המיתוג הוא שגוי ולא תואם לפנים האמיתיות שלו. במקרה זה, אולי עדיף שיחפש מקצוע אחר.

עוד על שיווק חברות ייעוץ >>

לעמוד הבית >>

הקמת דף פייסבוק

מתנה: מדריך לכתיבת פוסט טוב

הכירו את שירות ההדרכה האישית שלנו וקבלו חינם את המדריך לפוסטים בפייסבוק

לקבלת המדריך במתנה >

מדריך דיוור במתנה

קבלו מאיתנו במתנה את המדריך השלם לדיוור מנצח והכירו את שירות ההדרכה שלנו - מאה דקות לבניית דיוור. להמשך >

מה הציון של השיווק שלכם?

אנחנו מזמינים אתכם להקדיש חמש דקות למילוי האבחון השיווקי של העסק, ולקבל משוב מיידי עם ציון מספרי למצב השיווק שלכם, וגם המלצות ראשוניות לפעולות שיוכלו לשפר אותו. למעבר לשאלון >>