איך בונים תכנית שיווקית שנתית

תכנית שיווקית - מאה הימיםפסח, יום העצמאות, ל"ג בעומר, שבועות… אלה חלק מהאירועים שאפשר להתכונן אליהם שיווקית מראש. וכאשר חושבים עליהם בינואר ולא שבוע לפני, אפשר גם לייצר הצעה שיווקית משמעותית ללקוחות שלנו.
בשלב האינטגרציה אנחנו מאחדים בין כל השלבים השיווקיים ויוצרים תכנית שיווקית שנתית ברורה ומסודרת.

תכנית שיווקית שנתית היא מסמך עבודה מעשי, הכולל את כל סעיפי הפעילות השיווקית, בחלוקה על פני חודשי השנה. כך שבכל חודש אנחנו יודעים איזו פעילות שיווקית מתוכננת ומה התקציב השיווקי שאנחנו מתכננים להשקיע.
בבניית תכנית שיווקית שנתית אנחנו פורסים על הגיליון את האירועים החיצוניים שקורים ומשפיעים על המוצרים והמכירות שלנו (כגון: חגים, עונות, פסטיבלים, חזרה ללימודים), ומה הפעילות המיועדת שאנחנו מתכננים לאותם מועדים וגם למועדים אחרים, הייחודיים לנו, לענף בו אנו פועלים ולעיר בה אנו ממוקמים. בכל חודש אנחנו כותבים את הפעילויות השיווקיות שנעשה, על מנת לקדם את העסק. פעילויות שיווק כאלה יכולות להיות: השקות של מוצרים או הרחבת מגוון (למשל, סופגניות בחנוכה), פרסום שאנחנו מתכננים ובאיזה מדיה יתבצע (קמפיין בגוגל, קוביה במקומון), פעילויות שיווק ישיר (למשל השתתפות בתערוכה או משלוח דיוור), פעילויות קידום מכירות (כגון מבצעים) וכל פעילות נוספת שאנחנו מתכננים.

בשלב הראשון מספיק לפרט את פעילויות השיווק שבתכנית השיווקית ברמה חודשית ועדיין לא להכנס לרמת פירוט גדולה יותר. עם התקדמות הישום של התכנית נעמיק בפעילות של כל חודש ונפרוט אותה לפעילות מדויקת, עד לרמת כתיבה של טקסטים, עיצוב התקשורת השיווקית וכדומה.

כמו כל תכנית, גם התכנית השיווקית שלנו היא בסיס לשינויים. תכנית שיווקית שנתית טובה יוצרת תכנון מאוזן לשנה כולה, מתוך ידיעה שאנו מתייחסים שיווקית לכל המרכיבים: קטגוריות המוצרים, קהלי היעד, תקציב השיווק ויכולותינו הארגוניות.

תכנית שיווקית שנתית מלאה מכילה נקודות 'חישוב מחדש', אחת לרבעון למשל, בהן בוחנים את התקדמות התכנית עד כה ומתאימים את המשך הפעילות להישגים עד כה.

הקמת דף פייסבוק

מתנה: מדריך לכתיבת פוסט טוב

הכירו את שירות ההדרכה האישית שלנו וקבלו חינם את המדריך לפוסטים בפייסבוק

לקבלת המדריך במתנה >

מדריך דיוור במתנה

קבלו מאיתנו במתנה את המדריך השלם לדיוור מנצח והכירו את שירות ההדרכה שלנו - מאה דקות לבניית דיוור. להמשך >

מה הציון של השיווק שלכם?

אנחנו מזמינים אתכם להקדיש חמש דקות למילוי האבחון השיווקי של העסק, ולקבל משוב מיידי עם ציון מספרי למצב השיווק שלכם, וגם המלצות ראשוניות לפעולות שיוכלו לשפר אותו. למעבר לשאלון >>