איך לדבר נכון עם לקוחות

לקוחות - מאה הימיםמהיכן מגיעים לקוחות חדשים? כולם יודעים – לקוחות חדשים מגיעים מגוגל. אבל בדרך אל המטרה החשובה הזו, רבים שוכחים שגוגל הוא האמצעי ולא המטרה. אחת הדוגמאות הקיצוניות לכך היא הכתיבה לצורך קידום האתר בגוגל, הידועה גם בקיצור SEO – כתיבה למנועי חיפוש (Search Engine Optimization).

'פרדוקס ה-SEO' הוא כזה: אם האתר שלנו יהיה גדוש במאמרים עמוסי מילות חיפוש, שחוזרות על עצמן שוב ושוב, מאמרים כאלה שגוגל יקרא ויתרגש מהם – התוצאה יכולה להיות שגולש אמיתי (כן!) ייכנס לאתר שלנו. ואז – יקרא את גיבוב מילות החיפוש ויברח מאיתנו. לכן, כדאי להשקיע בכתיבה רצינית וקריאה גם אם מדובר 'רק' ב-SEO.

אבל גוגל הוא רק דוגמה. תקשורת שיווקית היא כל דרך שבה אנחנו מתקשרים עם לקוחותינו. בסעיף זה נכללים דיוורים, עלונים, קטלוגים, גלויות, תפריטים, הצעות מחיר ולמעשה כל חומר שיווקי שאנחנו מעבירים ללקוחות שלנו.
המטרה היא ליצור מעורבות לקוח, להעביר אותו עוד שלב בתהליך המכירה ולענות על שאלותיו. כשהחומרים השיווקיים מסודרים זה מעביר תדמית של מותג איכותי ומונע שאלות מהלקוח. אנחנו נתפסים מקצועיים יותר ונותנים מענה ולא רק תגובות 'לא רציניות' לשאלות הלקוחות.

כתיבה שיווקית נכונה – באתר ומחוצה לו – היא חלק מהתהליך המכירתי והשיווקי כולו. כתיבה שיווקית כזו עונה על הצרכים והשאלות של הלקוח, ורק אז מתחשבת בדרישות הטכניות של הפלטפורמה – בין אם מדובר בגוגל, בדפוס או באילוצים של נקודת המכירה, למשל.

ואם נחזור לנקודה בה פתחנו – לדבר נכון עם הלקוחות פירושו לכתוב נכון, בצורה בהירה. לזכור מה התועלות שהלקוח מחפש ולתת להן מענה. כדאי לזכור תמיד שאנחנו מכירים את המוצר שלנו היטב וכנראה שגם מאמינים בו ואפילו אוהבים אותו, אבל הלקוחות מסתכלים מנקודת המבט שלהםו – הכאבים שלהם, הצרכים והרצונות שלהם. ולכן בכל תקשורת שיווקית עם הלקוחות, בין אם בכתב או בעל פה אנחנו משתדלים להסביר איך המוצר או השירות שלנו נותנים להם מענה, ולא להתרכז בעיקר בלספר על עצמנו.

 

הקמת דף פייסבוק

מתנה: מדריך לכתיבת פוסט טוב

הכירו את שירות ההדרכה האישית שלנו וקבלו חינם את המדריך לפוסטים בפייסבוק

לקבלת המדריך במתנה >

מדריך דיוור במתנה

קבלו מאיתנו במתנה את המדריך השלם לדיוור מנצח והכירו את שירות ההדרכה שלנו - מאה דקות לבניית דיוור. להמשך >

מה הציון של השיווק שלכם?

אנחנו מזמינים אתכם להקדיש חמש דקות למילוי האבחון השיווקי של העסק, ולקבל משוב מיידי עם ציון מספרי למצב השיווק שלכם, וגם המלצות ראשוניות לפעולות שיוכלו לשפר אותו. למעבר לשאלון >>