ניהול מותג מוצלח – שלב ראשון בדרך

איזה מנהל מותג אתה – יצירתי, אנליטי או מעשי?
תחום ניהול מותג מרכז תחתיו כיום, במרבית החברות, את עיקר המאמץ השיווקי. מנהל מותג הוא למעשה המנהל העסקי וה'בעלים' של המותג שנמצא בטיפולו, והוא אחראי להישגיו של המותג – הצלחות וכשלונות כאחד.
מקצוע 'מנהל המותג' נוצר בענקית מוצרי הצריכה פרוקטר & גמבל, אך בשנים האחרונות אומץ גם על ידי חברות בסדר גודל מקומי ובינוני המעונינות לצמוח ולהציב תחרות משמעותית בקטגוריה בה הן פועלות. מנהל המותג אחראי לכל היבטי הפעילות של המותג – רווחיות, מכירות, תדמית ופיתוח עסקי.

מה כולל ניהול מותג? קל יותר לענות על השאלה מה הוא אינו כולל. תחומי העיסוק של מנהל המותג רבים ומגוונים, וכוללים, בין היתר: מחקרי שוק, התנהגות צרכנים, תדמית המותג, מחיר, עיצוב האריזה, ROI, מבצעים, השקות, תקשורת שיווקית, הדרכות לאנשי המכירות, אסטרטגיה שיווקית, עבודה עם משרדי פרסום וסוכנויות קידום מכירות, הפעלת מערך יחסי ציבור, תיאום גורמים ביצור, ניהול מק"טים, הפקת אירועים, תכנון תכנית שנתית, איתור ספקים, בקרת מלאים, ניתוח מבצעים ועוד ועוד. 
תחומי האחריות של מנהל המותג דורשים שילוב ייחודי של יכולות אנליטיות, תפעוליות ויצירתיות, ובמלים אחרות – תכנון, ביצוע ומקוריות. שילוב זה אינו נפוץ בתפקידים רבים, המעודדים בדרך כלל פיתוח יכולות מסוג אחד או שניים לכל היותר. הסתכלות על ניהול מותג מנקודת מבט זו מאפשרת למנהל לתכנן את משאביו ואת תשומת הלב הניהולית שלו באופן מושכל ויעיל יותר.

מה חשוב יותר? מהו הקוקטייל הנכון לניהול מותג מוצלח? זה כבר תלוי במותג עצמו. 
ניהול מותג בוגר הפועל בשוק תחרותי ודינאמי במיוחד, הדורש פעילות מסביב לשעון יש בו חשיבות לצד התפעולי. ניהול מותג דל בתקציב דורש חשיבות מכרעת לצד היצירתי, שיאפשר למנף את ההשקעה באופן היעיל ביותר.

ומה הצלע החזקה שלך במשולש זה? האם תעדיפו את העבודה השוטפת, התכל'ס, 'צולל' בשמחה אל סיעורי מוחות והעלאת רעיונות יצירתיים, או להסתער על טבלאות האקסל ועל עבודת התכנון והניתוח? כך או כך, בדרך לניהול מוצלח של המותג שלך, תצטרכו להתמודד גם עם המשימות הפחות אהובות עליכם. כמו בכל תחום אחר – כאשר מכירים ב'צלע החלשה' ומודעים לה, אפשר לטפל בה ולחזק את היכולות. איך עושים את זה, בתחום ניהול המותג? זה כבר נושא למאמרים הבאים, אולם נציין כאן בקצרה כמה מהדרכים להתמודדות: לימוד מעמיתים, מספרים, מעיתונות מקצועית, השתתפות ובקורסים ובהשתלמויות ובחירת שותפים לעבודה (שכירים וספקי שירות) שיכולותיהם משלימות את הצלע החלשה של מנהלי המותג.

הקמת דף פייסבוק

מתנה: מדריך לכתיבת פוסט טוב

הכירו את שירות ההדרכה האישית שלנו וקבלו חינם את המדריך לפוסטים בפייסבוק

לקבלת המדריך במתנה >

מדריך דיוור במתנה

קבלו מאיתנו במתנה את המדריך השלם לדיוור מנצח והכירו את שירות ההדרכה שלנו - מאה דקות לבניית דיוור. להמשך >

מה הציון של השיווק שלכם?

אנחנו מזמינים אתכם להקדיש חמש דקות למילוי האבחון השיווקי של העסק, ולקבל משוב מיידי עם ציון מספרי למצב השיווק שלכם, וגם המלצות ראשוניות לפעולות שיוכלו לשפר אותו. למעבר לשאלון >>