יצירת לידים לעסק

יצירת לידים

יצירת לידים

יצירת לידים או lead generation הוא מונח מפתח בעולם השיווק. המטרה היא כמובן יצירת לידים חדשים יש-מאין. זאת בניגוד לטיוב לידים lead qualification, שמתמקד בטיוב של הלידים הקיימים. משפך המכירות אומר שכמות הלידים שאיתה התחלנו הולכת ופוחתת ככל שיורדים במשפך עד להשלמת העסקה. ולכן, דרכים שונות של יצירת לידים יתמקדו בהגדלת כמות הלידים בתחילת המשפך, כדי שכמה שיותר לקוחות פוטנציאליים יסיימו את התהליך.

אבחנה חשובה נוספת היא בין לידים חמים ללידים קרים. 

 

יצירת לידים חמים – תחילתה של מערכת יחסים

ליד חם הוא פונה אשר יצר קשר איתי ולכן עשה בפועל את הצעד הראשון במערכת היחסים בינינו. מסיבה זו ליד חם הוא ליד איכותי וצריכה להיות עדיפות להשגת לידים כאלה. קיימות מגוון שיטות יצירת לידים מסוג זה, שהמשותף להן הוא שאנחנו יוצרים חכה, שמטרתה למשוך את הלקוח לפנות אלינו.

יצירת לידים חמים יכולה להיעשות באמצעות מגוון דרכים. למשל:

  • משלוח חוברת טיפים או מדריך חינמי ללקוח מתעניין בתמורה לפרטי קשר
  • הזמנה לוובינר מקצועי חינמי
  • יצירת דף נחיתה יעודי שמזמין להכניס פרטים ולקבל פידבק כזה או אחר
  • סקרים ושאלונים
  • מתן שי למי שמצטרף לניוזלטר שלנו

המיקוד הוא ביצירת קמפיין שימשוך אנשים לאתר, לפייסבוק או לדיוור שלנו, שם נתחיל לנהל איתם תקשורת, דו כיוונית עד כמה שניתן.

מכאן אנחנו מתחילים למעשה לנהל מערכת יחסים כלשהי, שמתבססת על כך שללקוח הפוטנציאלי יש עניין כלשהו במוצרים או בשירותים שאני מוכרת.

 

יצירת לידים קרים – לאתר את הלקוחות הנכונים

בניגוד ללידים החמים, שחיפשו ומצאו אותי, בעזרת מילת חיפוש כלשהי או בדרך אחרת, יצירת לידים קרים היא מורכבת יותר ובעלת אחוזי הצלחה נמוכים יותר. יצירת לידים קרים ממוקדת באיתור קהלי היעד המדויקים שמעניינים אותנו. אנחנו מנסים לחשוב איפה ניתן למצוא אותם. מאחר שאנחנו יוזמים את הקשר ולא הם, יצירת לידים קרים מחייבת את איתורם במקום ובזמן שבו יהיו קשובים ופתוחים לשמוע.

יצירת לידים קרים בדרכים שונות, שמומלץ כמובן לשלב ביניהן:

  • טלמיטינג וטלמרקטינג – יוצרים קשר טלפוני עם לידים ברשימות דיוור שמפולחות על פי ההגדרות שקבענו. כולנו מכירים את השיחות הללו, והן לא תמיד נעימות. חשוב להקפיד שיהיו איכותיות בשביל לקבל תוצאות חיוביות משיחות כאלה.
  • פנייה במייל – פנייה עסקית באמצעות המייל היא מקובלת. פנייה פרסומית היא עבירה על חוק הספאם ומוגבלת בכללים נוקשים. בכל מקרה, ביצוע פנייה באמצעות המייל, הפייסבוק או הלינקדאין צריך להיעשות בטעם טוב, בצורה מה שיותר אישית ולא ב'העתק הדבק' זהה לכל הלידים. זה מחזק משמעותית את הסיכוי שהפניה תתקבל באופן חיובי.
  • הצגה בתערוכה – או אפילו סיור בתערוכה וחיפוש מתעניינים, היא דרך טובה של יצירת לידים, מאחר שאפשר להתחיל את השיחה במקום ובכך ליצור בסיס ראשוני איתן להמשך הקשר. הקפידו לבקר בתערוכות שבהן נמצא קהל המטרה שלכם ולא רק באירועים בהם תפגשו קולגות וחברים למקצוע.

 

יצירת לידים חכמה – מפתח להתקדמות

הכי חשוב, יצירת לידים קרים צריכה להיעשות באופן מקצועי ודורשת הכנה. כך למשל, חישבו על שני סוגי הפניות הבאות. נחשו מי מהם הביאה ליצירת לידים איכותיים.

שתי הפניות התקבלו דרך הלינקדאין:

 

  1.  שלום, שמי ישראל, התרשמתי מאוד מהנסיון שלך בתחום השיווק הישיר. אני עוסק בתחום ה- CRM  והייתי מאוד שמח להתייעץ איתך.
  2. שלום, שמי ישראל ואני מוכר מערכת CRM מושלמת לארגונים. אודה אם תיצרי איתי קשר לקבלת פרטים נוספים.

למי מהם אתם הייתם חוזרים?

 

 

מאה הימים מאמינה שמאמצי יצירת לידים צריכים להיעשות בתכנון נכון ותוך יצירת פנייה מותאמת לעסק שלך ובעיקר ללקוחות שלו.

לשם כך אנחנו מעמידים לרשותכם את מערכת ניהול שיווק עצמאי בהתאמה אישית, שפותחה במיוחד לצרכי השיווק של עסקים קטנים.

איך מתחילים? ממלאים בחינם את שאלון האבחון השיווקי שלנו מקבלים מיידית לתיבת המייל אבחון שיווקי של העסק.

לשאלון האבחון השיווקי >>

לעמוד הבית >>

הקמת דף פייסבוק

מתנה: מדריך לכתיבת פוסט טוב

הכירו את שירות ההדרכה האישית שלנו וקבלו חינם את המדריך לפוסטים בפייסבוק

לקבלת המדריך במתנה >

מדריך דיוור במתנה

קבלו מאיתנו במתנה את המדריך השלם לדיוור מנצח והכירו את שירות ההדרכה שלנו - מאה דקות לבניית דיוור. להמשך >

מה הציון של השיווק שלכם?

אנחנו מזמינים אתכם להקדיש חמש דקות למילוי האבחון השיווקי של העסק, ולקבל משוב מיידי עם ציון מספרי למצב השיווק שלכם, וגם המלצות ראשוניות לפעולות שיוכלו לשפר אותו. למעבר לשאלון >>