עסק קטן, צמיחה גדולה

עסק קטן - מאה הימיםעסק קטן ועסק הביתי יש להם מאפיינים משלהם: הם הוקמו, מנוהלים ופועלים על ידי יזם, שבמידה רבה מקדיש את זמנו ומרצו לעסק. אותו יזם עוסק לרוב במרבית ההיבטים של העסק – לא רק המקצועיים, אלא גם התפעוליים, השיווקיים, הפיננסיים ולמעשה – כל מה שנדרש לקידום העסק.
יש עסק קטן עם משרד קטן – וחלקם פועלים מביתו של היזם, לחלק – מספר מצומצם של עובדים ואחרים עובדים בגפם, ולמרביתם – תשתיות מחשוב ותקשורת בסיסיות.
 
מה קורה כשעסק קטן רוצה לצמוח? – כאשר מתכננים להגדיל משמעותית את החשיפה, את המודעות  ואת המכירות –  על איזה היבטים צריך לתת את הדעת, כך שהתשתית של העסק תוכל לתמוך בצמיחה המצופה? ומצד שני, איך לא להסתכן בהשקעות גדולות מדי, שעלולות לערער את היציבות של העסק במקרה שהצמיחה המיוחלת תתעכב? הנה ארבעה מרכיבים בתכנון צמיחה בריאה:
 
– שדרוג מערכות מידע – מאחר שקצב ההתרחבות של עסק קטן בצמיחה לא מוגדר, אפשר לעשות שימוש בתוכנות שהשימוש בהן בחיוב לפי עמדות עבודה. אחסון מרחוק (בענן) דורש פחות השקעה בתשתיות העסק הקטן עצמו ומאפשר גמישות והתאמה לצרכים המשתנים עבור עסקים קטנים בצמיחה.
 
– הוספת עובדים – מצבת העובדים לעסק בצמיחה נדונה לשינוי מתמיד. אחד הפתרונות לעסק קטן הוא לעבוד בשלב ראשון עם פרילנסים או עם סטודנטים – שיתנו מענה טוב וזמין אבל יאפשרו לעסק לשלם בהתאם לכמות העבודה שנעשית, בטרם התברר עם יש צורך במשרה מלאה.
 
– עזרה פיננסית – תהליך צמיחה יכול להיות מלווה במספר היבטים פיננסיים: מבחינת מימון – האם יש צורך בהלוואה כדי לבצע את מהלך הגידול? מבחינת מעמד ברשויות המס – האם יש צורך בשינוי מעמדו של העסק, מעוסק פטור לעוסק מורשה או מעוסק מורשה לחברה בע"מ? מבחינת דיווח ורישום – האם יש צורך להעסיק עובדים ולפתוח תיק ניכויים?
והחישוב החשוב מכולם – האם המודל העסקי של מהלך הגידול הוא מודל בר-קיימה, המאפשר להציג רווחים?
בדרך לצמיחה המיוחלת, כדאי לערב בנושא גורם שיכול לתת לכם נקודת מבט נוספת בנוגע  ל'צמיחה הבריאה' של העסק.
 
  – ניהול שיווק מסודר – תכנית שיווקית היא חלק חשוב בשגרה עסקית בריאה, אך עבור עסק בצמיחה היא חיונית פי כמה. בתכנית השיווקית מפרטים את יעדי הצמיחה מצד שני ואת ההשקעה השיווקית מצד שני. התכנון חשוב כדי להישאר עם היד על הדופק ולראות שיש עליה במכירות כפונקציה של ההשקעה שהגדרנו. אאוטסורסינג בניהול השיווק הוא כלי שיכול לתת מענה טובה לתקופה קצרה הדורשת תכנון וביצוע של מהלכים שיווקיים. מיקור חוץ מאפשר לעסקים בכלל ולעסקים קטנים בפרט, לקבל שירותי שיווק מקצועיים לתקופה קצובה, מבלי להזדקק לתקופת הכשרה של עובדים.

הקמת דף פייסבוק

מתנה: מדריך לכתיבת פוסט טוב

הכירו את שירות ההדרכה האישית שלנו וקבלו חינם את המדריך לפוסטים בפייסבוק

לקבלת המדריך במתנה >

מדריך דיוור במתנה

קבלו מאיתנו במתנה את המדריך השלם לדיוור מנצח והכירו את שירות ההדרכה שלנו - מאה דקות לבניית דיוור. להמשך >

מה הציון של השיווק שלכם?

אנחנו מזמינים אתכם להקדיש חמש דקות למילוי האבחון השיווקי של העסק, ולקבל משוב מיידי עם ציון מספרי למצב השיווק שלכם, וגם המלצות ראשוניות לפעולות שיוכלו לשפר אותו. למעבר לשאלון >>