שיווק דיגיטלי: הטרנדים של 2016

שיווק דיגיטלי הוא עולם המשתנה בכל יום, וגם שנת 2016 תהיה מלאת שינויים. הנה כמה טרנדים מרכזיים בדיגיטל בכלל, אליהם כדאי לשים לב אליהם כשמתכננים את הפעילות השיווקית ב-2016:

 

  1. התוכן הוא המלך. וגם הנשיא, ראש הממשלה וראש האופוזיציה. התוכן הופך ליותר ויותר משמעותי. יותר מחצי החברות מתכננות לפעול ב-2016 על פי אסטרטגיית תוכן ברורה.
     
  2. מהנדס שיווק? או: השיווק הופך למדע מדוייק – שיווק דיגיטלי מייצר מידע עצום, בין אם מדובר בניוזלטר, באתר אינטרנט או בקמפיין גוגל. המידע הזה מנותח בעזרת "מדע המידע" (דאטה). השנה ימשיך תהליך ההתמחות וההפיכה של תחום השיווק לתחום מדעי ואמפירי יותר: הכל מדיד, הכל מנותח, ולאחר עשורים של נתונים מעורפלים, עד סוף השנה יהיה לכל חברה כמעט מידע רב יותר על לקוחותיה ועל המתעניינים בשירותיה. האם החברה שלכם תדע להפיק תועלת מהמידע הרב הזה?
     
  3. הגעת עד לכאן? כל הכבוד לך! (התאמה אישית) – הפלטפורמות החדשות של שיווק דיגיטלי מאפשרות פרסונליזציה ברמה שלא נודעה עד כה.  התוצאות אף הן מפתיעות ברמות הדיוק שלהן, ומאפשרות שיפור כל העת, ותרגום מהיר במיוחד של המידע – לכלי מכירה זריזים ואפקטיביים.
     
  4. נכסים דיגיטליים – לצד הנכסים הגשמיים של החברה (נדל"ן, מכונות וכו'), והנכסים הרוחניים שלה (פטנטים, ידע מעשי, ניסיון וכו' – חברות נמדדות היום על פי ערכן הדיגיטלי, כלומר – מה שווה החברה (המותג) בניכוי כל ההשקעה שנעשתה בו. אתר החברה מופיע במקום של כבוד ברשימת הנכסים הדיגיטליים של חברה.
     
  5. המקום הכי טוב בקניון הוא בכלל בגוגל (או: מנועי החיפוש) – מיקום גבוה בתוצאות החיפושים האורגניים הוא "פיסת נדל"ן" עוצמתית במיוחד. שליש מהתנועה של החיפושים האורגניים בגוגל זורמים לעמוד הראשון. לכן, ההשקעה בקידום אורגני של נכסי החברה, היא השקעה שלא תמיד רואים עליה את ההחזר במהירות, אבל יש להמשיך בטיפוח הנכסים הדיגיטליים של החברה לאורך כל שנת 2016.
     
  6. עוד מדיה חברתית – תקציביה יוכפלו תוך 5 שנים. 90% מהחברות כבר נמצאות ברשתות החברתיות, אך רבות מתקשות להגיע לקהל המטרה. הכיוון המעניין הוא עידוד עובדי החברה לעשות share באמצעות חשבונות הפייסבוק שלהם. תוכן שהעובדים שיתפו זוכה למעורבות גבוהה פי 8.
     
  7. המדיה היא המסר –  הסמארטפון הולך וכובש את מיקומו כ"מסך המרכזי" לאחר שנים בהן היה זה המחשב השולחני, הניידים הופכים להיות המסך הראשון ולא השני. שיווק דיגיטלי אמור להתאים את עצמו טכנולוגית (רספונסיביות) ובעיקר, באופי המסרים, שצריך להתאים אותו לצריכה 'בדרך' On the go.
     
  8. חשיבה בגדול  – המתחרים שלך גלובליים, גם אם אתה חנות ספרים בפינת הרחוב, אתה מתחרה מול אמזון. הטרנד הזה לא התחיל עכשיו, הוא נמשך כבר שנים. מה שאיפשר בתחילת הדרך למשווק קטן להקים חנות אינטרנטית גדולה, הפך את היוצרות והיום, גם בישראל, הקניות עוברות יותר ויותר לאונליין. זה אומר שצריך לתת ללקוח יותר ויותר סיבות לרכוש ממני, בכל פעם מחדש.




הקמת דף פייסבוק

מתנה: מדריך לכתיבת פוסט טוב

הכירו את שירות ההדרכה האישית שלנו וקבלו חינם את המדריך לפוסטים בפייסבוק

לקבלת המדריך במתנה >

מדריך דיוור במתנה

קבלו מאיתנו במתנה את המדריך השלם לדיוור מנצח והכירו את שירות ההדרכה שלנו - מאה דקות לבניית דיוור. להמשך >

מה הציון של השיווק שלכם?

אנחנו מזמינים אתכם להקדיש חמש דקות למילוי האבחון השיווקי של העסק, ולקבל משוב מיידי עם ציון מספרי למצב השיווק שלכם, וגם המלצות ראשוניות לפעולות שיוכלו לשפר אותו. למעבר לשאלון >>