הצלחת תוכנית שיווקית שנתית

תוכנית שיווקית שנתית - מאה הימיםקורה שאנחנו נתקלים בחברות שערכו ניתוח מסודר של השוק, גיבשו אסטרטגיה והחליטו על תכנית שיווקית, אולם בסופו של דבר, התוצר היחיד הוא חוברת מהודרת על מדף הספרים של המנכ"ל, אך תכנית שיווקית אינה מבוצעת בפועל.
הסיבות לכך יכולות להיות רבות: לעתים התכנית 'נופלת' בשל חוסר בתקציב למאמץ השיווקי, או בהיעדר בעל תפקיד שיבצע תכנית שיווקית שנתית בפועל. במקרים אחרים, לעיתים תוכנית שיווקית שנתית נתפסת כגדולה וקשה מידי לביצוע עבור החברה, או שההנהלה (שיצרה את התכנית) והעובדים (האמורים לבצעה) חלוקים לגבי התכנים.

כל הסיבות הללו אמנם אינן תורמות לביצועה של התכנית – אך הגורם האמיתי לחוסר הביצוע הוא תוכנית שיווקית שנתית שאינה מגובשת דיה.

תוכנית שיווקית טובה ובת-ביצוע, הגם שהיא 'בסיס לשינויים', צריכה להיות מפורטת דיו ולהכיל הגדרות ברורות של תשתיות (תקציב ומבצעים). מספר מאפיינים ישפרו את הסיכוי של תוכנית שיווקית להתבצע:
 – הגדרה ברורה של המטרות שלנו, אליהן שואפת התכנית להגיע;
 – הגדרה ארוכת טווח – לאן אנחנו שואפים להגיע בעוד 5-10 שנים;
 – פירוט שלבי התשתית וההכנות הנדרשות על מנת לבצע תכנית שיווקית (למשל: גיוס בעלי תפקידים, הכנת כלי מכירה אפקטיביים לאנשי המכירות, הכנת חומר שיווקי בסיסי, שיפור נראות וכו');
 – פירוט הפעילות הנדרשת ברזולוציה שבועית לרבעון הראשון וברזולוציה חודשית לכל השנה;
 – הגדרה ברורה של האחראים לביצוע, צמתי קבלת ההחלטות, ופורמט עבודה מתאים (למשל: פגישות דו שבועיות לדיווח על התקדמות);

ולסיכום, תוכנית שיווקית שנתית חייבת לכלול גאנט פעילויות פרוס על פני השנה, ופירוט תקציבים ומשאבים לביצוע הפעילויות. הנסיון מוכיח שהשארת נקודות אלה פתוחות להחלטה שתתקבל בעתיד, כשהתמונה תתבהר וכשיגיעו הנתונים מדויקים יותר – מביאה בפועל לאי-ביצועה של התכנית.

הקמת דף פייסבוק

מתנה: מדריך לכתיבת פוסט טוב

הכירו את שירות ההדרכה האישית שלנו וקבלו חינם את המדריך לפוסטים בפייסבוק

לקבלת המדריך במתנה >

מדריך דיוור במתנה

קבלו מאיתנו במתנה את המדריך השלם לדיוור מנצח והכירו את שירות ההדרכה שלנו - מאה דקות לבניית דיוור. להמשך >

מה הציון של השיווק שלכם?

אנחנו מזמינים אתכם להקדיש חמש דקות למילוי האבחון השיווקי של העסק, ולקבל משוב מיידי עם ציון מספרי למצב השיווק שלכם, וגם המלצות ראשוניות לפעולות שיוכלו לשפר אותו. למעבר לשאלון >>