מיתוג בתחום לא ממותג

מיתוג בתחום לא ממותג - מאה הימיםפעם, כשבחרנו סופגניה זה היה נשמע כך: "אני רוצה אחת עם הרבה ריבה" או: "תן לי את זאת עם הכי הרבה אבקת סוכר". היום זה קצת יותר מורכב, והסופגניה ההיא, זו עם הריבה, נחשבת לבחירה שמרנית ולאו דווקא אופנתית במיוחד. משנה לשנה, לקראת חג החנוכה גוברת הציפייה והסקרנות – עם איזה מילוי או ציפוי תתחדש השנה הסופגניה שלנו?
יש הרבה אבות לצמיחת קטגוריית 'סופגניות הגורמה' בשנים האחרונות. הראשון בהם הוא ללא ספק השעמום של הצרכן הישראלי והצורך שלו לגוון; אב גאה נוסף הוא הגידול של רשתות בתי הקפה והקונדיטוריות, דבר שהתבטא בחשיבה שיווקית ובחיפוש אחר חדשנות מוצרית ופיתוח הזדמנויות צריכה חדשות. כך הפכה הסופגניה ממאכל 'ילדותי', נוטף שמן וקלוריות, לפריט גורמה נחשב ונחשק, ששווה לשבור בשבילו – ולו לשמונה ימים – את משמעת הפחמימות.

רשת רולדין היא ללא ספק אחד השמות המובילים בקטגוריה: מידי שנה מציעה הרשת מילויים חדשים ומפתיעים. השנה, בין אחד עשר סוגי הסופגניות, ניצבת על המדף גם סופגניה למבוגרים בלבד: סופגניה במילוי וודקה מלון. מהמהלך של 'מיתוג הסופגניה' אנחנו יכולים ללמוד כמה דברים חשובים על שיווק, אז התרווחו לכם עם כוס תה וסופגנייה בצפוי שוקולד בלגי עשיר ובמילוי קרם אספרסו, וקראו את השורות הבאות:

מיתוג בתחום לא ממותג:

בדיוק כמו הסוכר, הקמח המלח והביצים, השתייכו הסופגניות למוצרים הלא ממותגים – עם היצע מינימלי של סוג אחד עד שניים וטווח מחירים נמוך ולא משתנה. ואז הומצאה סופגניית הגורמה: על ידי יצירת המגוון התקדימי ויצירת חידוש בתחום הסופגניות מותגה מחדש הסופגניה. ומי שצעד בראש המהפכה תפס בעלות על המותג.  

באזז: כמו בכל שנה, בכל שיחת סלון יעלה נושא מילוי הסופגניות. מישהו בטח יגיד: "ראיתם שהשנה יש סופגניה במילוי וודקה מלון?" גם אם היא לא הסופגניה הפופולארית של חנוכה השנה, יצירת הבאזז שווה את ההשקעה.

בידול: ביצירת המגוון של סופגניות במילויים הזויים יותר ופחות, נוצר בידול ממאפיות וכן מרשתות מזון המציעות מגוון דל יותר. כל שנה בחנוכה עובר מסר ברור של קונדיטוריות הגורמה: אנחנו יצירתיים יותר, יש לנו יותר מה להציע ואנחנו המומחים בתחום.

פרמיה: כשמציעים משהו שונה ומיוחד ניתן לדרוש מחיר כפול עבור סופגניה מטווח המחירים של סופגניות בקונדיטוריה ומשולש מהאחות הפשוטה, זו הנמכרת ברשתות המזון.

הנעה צרכנית: הסופגניות 'המגניבות' מוצעות למכירה פעם בשנה ולתקופה מוגבלת. זוהי אחת הדרכים היעילות יותר בהנעה צרכנים: קנו היום כי מחר אין. הקניה נעשית מתוך תחושה של "אני עלול לפספס משהו".

והמסקנה? גם אם יש לכם מוצר או שירות בתחום לא ממותג, כזה שנדמה לכם כי אין מה לעשות איתו – תחשבו שוב! דווקא במוצרים ובשירותים השמרניים יותר אפשר עדיין לחולל מהפכות ולצאת עם 'הברקות' וחדשנות שתפיל את הלקוחות שלכם מהכיסא.

עוד על גיוס לקוחות לעסק >>

לעמוד הבית >>

הקמת דף פייסבוק

מתנה: מדריך לכתיבת פוסט טוב

הכירו את שירות ההדרכה האישית שלנו וקבלו חינם את המדריך לפוסטים בפייסבוק

לקבלת המדריך במתנה >

מדריך דיוור במתנה

קבלו מאיתנו במתנה את המדריך השלם לדיוור מנצח והכירו את שירות ההדרכה שלנו - מאה דקות לבניית דיוור. להמשך >

מה הציון של השיווק שלכם?

אנחנו מזמינים אתכם להקדיש חמש דקות למילוי האבחון השיווקי של העסק, ולקבל משוב מיידי עם ציון מספרי למצב השיווק שלכם, וגם המלצות ראשוניות לפעולות שיוכלו לשפר אותו. למעבר לשאלון >>