תוכנית דיוור שנתית

תוכנית דיוור היא מרכיב חשוב בפעילות, "מדלגים" מעליה כשהם שולחים דיוורים ללקוח, וחבל. ההחלטה לשלוח דיוורים היא ברורה – דיוור הוא ללא ספק אחד הכלים הוותיקים ביותר לתקשורת עם הלקוח, אך גם היעילים ביותר, אפילו כיום, שהאפליקציות והרשתות החברתיות קצת דחקו אותו. היתרון הגדול שלו טמון בכך שהוא מגיע ישירות אל תיבת המייל של הנמען, תיבה שמצאת מול מרבית האנשים לאורך שעות רבות ביממה.
'חוק הספאם' דואג כיום לכך שנקבל רק את הדיוורים המעניינים אותנו באמת, וזה יתרון נוסף עבור המשווק, כי זה משפר את הסיכוי שהנמען באמת מעוניין לקבל מאיתנו את הדיוור ולכן יקרא אותו.

יחד עם זאת, מנסיוננו, ישנו קושי גדול להתמיד ולשלוח דיוורי לקוחות, בשל העיסוק בשלל משימות נוספות, בשל הקושי לחשוב על רעיונות, לאתר חומרים ולמצוא מי שיכתוב את הדיוור. 
הפתרון שאנחנו מציעים הוא קל ופשוט: תכנית דיוור שנתית.

תוכנית דיוור שנתית: איך עושים את זה?


כל חברה פועלת על פי תכנית שיווקית שנתית, וראוי לכלול בתכנית כזו גם תכנית תקשורת שיווקית שנתית. תכנית הדיוור השנתית היא חלק אינטרגרלי של מערך התקשורת השיווקית. מניסיוננו, אלה השלבים שאנו ממליצים עליהם כדי לכתוב תכנית דיוור שנתית מוצלחת:


1.    להגדיר מראש: מיהו קהל היעד, מהם המסרים, מהן המטרות של הדיוור


2.    לקבוע זמנים ותדירות: תלוי תחום. פעם בשבוע עד פעם בשבועיים זה מקובל. מעל חודש – בדרך כלל מעט מדי.


3.    מבנה הדיוור: כאן מומלץ לתכנן פורמט קבוע פחות או יותר שהתכנים בו יתחלפו כמובן מדיוור לדיוור, אולם המבנה ישמר. זה עוזר לנמענים לדעת למה לצפות ואיפה למצוא את החומרים שמעניינים אותם. רוצים דוגמאות ל'מדורים' – בבקשה:
•    חידושים ומגמות בתחום 
•    סיפורי מקרה 
•    מבצע – הטבה – הנחה
•    סיפור מהעולם
•    ידיעות וחדשות מהארץ ומהעולם
•    הזמנות ואירועים
•    מוצר או שירות חדש
•    זווית אישית / ראיון עם עובד, מנהל או לקוח
•    הסבר מונחים מקצועיים
•    היסטוריה של התחום 

4.    על מה לכתוב: כאן הגענו ל'בשר' של התכנית. ברגע שיש לנו מדורים ופריסה של הדיוורים על פני לוח השנה, קל יותר לשבץ את פריטי הכתיבה במקומות המתאימים. ניתן ואף רצוי להיעזר באירועים מתוכננים בין אם בתוך החברה או מחוצה לה (OBM) – חגים ומועדים, אירועים והשקות, חופשים, עונות וכדומה.


5.    חוט מקשר: עוד טיפ חשוב שעוזר לנמענים להתמצא בדיוור הוא לתת לכל דיוור נושא גג. למשל 'דיוור קיץ', 'לקראת החופש הגדול', 'יום המשפחה'. אם ישנו חוט מקשר בין הידיעות השונות, וכמובן שהוא גם מתאים למיתוג של החברה, זה משפר משמעותית את הדיוור.


6.    איסוף התכנים: עכשיו כשברור על מה כותבים, קל יותר לאסוף את התכנים. ישנם 'מדורים' שהחומרים שלהם מסתובבים בחברה וצריך לאסוף אותם מהעובדים וישנם מדורים שצריך לחפש את החומרים ברשת. לרוב מומלץ לשלב גם וגם.


7.    כתיבת התכנים: ברגע שתכננתם מראש תכנית דיוור שנתית, קל הרבה יותר לפנות לאנשים בחברה, לראיין אותם או לבקש מהם לשלוח לכם חומרים או אפילו לכתוב משהו, בלי לחץ בזמנם החופשי. שימו לב – במרבית המקרים, ניתן להיערך ולכתוב מראש מאמרים רבים, ולמעשה – כמעט כל מה שאינו חדשות יכול להיכתב מראש. 

רוצים לדעת עוד על משלוח נכון של דיוורי לקוחות – הורידו בחינם את המדריך למשלוח דיוור מנצח

הקמת דף פייסבוק

מתנה: מדריך לכתיבת פוסט טוב

הכירו את שירות ההדרכה האישית שלנו וקבלו חינם את המדריך לפוסטים בפייסבוק

לקבלת המדריך במתנה >

מדריך דיוור במתנה

קבלו מאיתנו במתנה את המדריך השלם לדיוור מנצח והכירו את שירות ההדרכה שלנו - מאה דקות לבניית דיוור. להמשך >

מה הציון של השיווק שלכם?

אנחנו מזמינים אתכם להקדיש חמש דקות למילוי האבחון השיווקי של העסק, ולקבל משוב מיידי עם ציון מספרי למצב השיווק שלכם, וגם המלצות ראשוניות לפעולות שיוכלו לשפר אותו. למעבר לשאלון >>