להשיק מוצר מחדש

להשיק מוצר מחדש - מאה הימיםדומה שאין עוררים על הצורך לחדש כל הזמן ולהציג מוצרים חדשים על המדף, על מנת להגדיל את המגוון, לענות על צרכים חדשים, להגדיל את המכירות, לדרוש פרמיה על המוצר וגם כדי לרענן את התדמית.
אולם מתי בכל זאת מומלצת השקת מוצר קיים מחדש? לא חסרות דוגמאות של חברות שהשיקו מחדש מוצר מוכר ואהוב כי חשו שהוא נראה מיושן ושהרכיבים שלו כבר לא מעודכנים, ומצאו את עצמן מאבדות לקוחות נאמנים.

הנה כמה פרמטרים שיסייעו להחליט על השקת מוצר מחדש:
המדד הראשוני והברור לבחינה הוא נתוני המכר ובעיקר מגמת המכירות לאורך זמן. מחזור חיי המוצר לוקח את המוצר שלנו משלב הצמיחה לשלב הבגרות ולבסוף לדעיכה. כשהמותג מגיע לשלב הבגרות – כלומר, כשישנה התייצבות בנתוני המכירות – זה הזמן לחשוב על ההתפתחות הבאה שלו ועל השקה מחדש.

מקרה אחר ומוכר לא פחות הוא הימצאות שלל מותגים על המדף, כל אחד בעל תועלת צרכנית מעט שונה. הבידול בין מותג למותג אינו ברור ובנוסף – לא ברור שכולם שייכים לאותה חברה. התוצאה היא שאף מותג לא תורם מכוחו לתמיכה במותג השני. השקה מחדש של המותגים כקטגוריה אחת מבודלת יכולה לעשות פלאים עבור המותגים הפזורים כיום על המדף. זו גם ההזדמנות להרחיב את נוכחות המוצרים הן באמצעות אלמנטים ויזואלים והן על ידי הרחבת הסדרה.

שיפור בולטות על המדף – המדפים ברשתות השיווק מתעדכנים כל הזמן במגוון מוצרים חדשניים. מותג שיושב על המדף זמן ארוך, גם מותג נמכר, יכול למצוא את עצמו פחות ופחות בולט לאורך הזמן. גם אם אין חדשנות אמיתית במותג ומדובר בשינויים ויזואלים בלבד – באריזת המוצר – שינוי זה עשוי לקבוע את עתידו של המותג על המדף.

ולבסוף – ניתן להשיג שיפור תדמיתי ולחדד את המסרים השיווקיים על ידי חיבור להזדמנות צריכה. כך למשל, אם מגמת הבריאות והחזרה לטבע מתחזקת, והמותג שלנו מכיל רכיבים טבעיים בלבד, זה הזמן להדגיש את המסר בצורה בולטת ולהשיק את המוצר מחדש באופן שיתרום לתדמית שאנחנו רוצים להעביר. באופן דומה, ניתן להשיק מארזים מיוחדים לרגל חגים, עונות השנה או אירועים אחרים.

הקמת דף פייסבוק

מתנה: מדריך לכתיבת פוסט טוב

הכירו את שירות ההדרכה האישית שלנו וקבלו חינם את המדריך לפוסטים בפייסבוק

לקבלת המדריך במתנה >

מדריך דיוור במתנה

קבלו מאיתנו במתנה את המדריך השלם לדיוור מנצח והכירו את שירות ההדרכה שלנו - מאה דקות לבניית דיוור. להמשך >

מה הציון של השיווק שלכם?

אנחנו מזמינים אתכם להקדיש חמש דקות למילוי האבחון השיווקי של העסק, ולקבל משוב מיידי עם ציון מספרי למצב השיווק שלכם, וגם המלצות ראשוניות לפעולות שיוכלו לשפר אותו. למעבר לשאלון >>