כתיבה שיווקית ברשת

כתיבה שיווקית ברשת - מאה הימים"ראה את העניין ככתוב" הוא ביטוי המדגים את הכוח שיש למילה הכתובה, בניגוד לדברים שבעל פה, שאותם ניתן לפטור כ"הכל דיבורים". הכבוד למילה הכתובה קיים מקדמת דנא, אך בעולם המקוון המילה הכתובה הופכת לנצחית ממש, עם הוכחות שלא ימחו במהרה.
 
גוגל ודומיו מציגים תוצאות עבור כל מילת חיפוש שקשורה בנו אישית או במותג שאנו מנהלים. אם יצרנו תכנים משלנו על אודות המותג, החברה והאנשים שבראשה – מה טוב. אם לא, התוצאות יוליכו אותנו אל קישורים אחרים – פרסומים אודותינו במקומות אחרים – למשל אזכורים בפסקי דין, באינדקסים מקצועיים וגם, חלילה לאזכורים משמיצים באתרים שונים.
 
במקרים כאלה אין דרך להתמודד עם המיקום הגבוה של התוצאות המזיקות, אלא באמצעות כתיבה שיווקית לעצמנו – כתיבה ופרסום חומרים רבים הכוללים את מילת החיפוש, כך שהחומרים הכתובים החדשים יעלו במעלה עמודי התוצאות של גוגל, וידחקו מטה-מטה את התוצאות השליליות.
אנו ממליצים, כמובן, שלא להיקלע למצבים בהם מילות חיפוש הרלוונטיות לנו מניבות תוצאות שליליות עבורנו, ומצד שני – לנצל כל הזדמנות כדי להעביר את המסרים שאנחנו רוצים להשמיע. איך מעבירים את המסר באמצעות כתיבה שיווקית נכונה? הנה ששה טיפים:
 
1. כתיבה שיווקית סדירה – כיתבו הרבה, והפיצו את הידע שלכם בכל פורמט רלבנטי. להפצת הידע ישנם יתרונות רבים הקשורים לתחושת המקצועיות שאתם משדרים. באופן עקיף היא גם תסייע לנוכחות שלכם ברשת
 
2. כיתבו בפורטלים ובאתרים עם נפח תנועה גדול – אתרים אלה זוכים לדירוג גבוה במנועי החיפוש, בגלל שהם מעודכנים באופן תדיר. לינקים מאתרים אלה אל אתרכם (בחתימת הכותב) יכניסו תנועה רצויה לאתר
 
3. הקפידו על כתיבה שיווקית נכונה – למרות חשיבות הקידום וכתיבת התוכן לצרכי SEO, בסופו של דבר שמנו הטוב מחייב אותנו לכתוב חומרים מקצועיים שאנשים בשר ודם יקראו ויעריכו – ולא רק רובוט החיפוש של גוגל.
 
4. כיתבו בלוג באתר בלוגים – אתרי בלוגים זוכים לנפח תנועה גבוה, הודות לקישורים הצולבים בין המאמרים השונים והמגיבים. זוהי הזדמנות מצוינת להציג את מה שיש לכם לומר.
 
5. צרו קשרים בין המדיות השונות – הפנו מהאתר לפייסבוק, מהדיוור לאתר, מהלינקדאין לבלוג וכן הלאה. לכל מדיה יש את הפורמט הייחודי לה: – בטוויטר נודיע שיש לנו מה להגיד (בקצרה), בבלוג נכתוב בהרחבה, בפייסבוק נעורר דיון ובדיוור – נתקשר עם לקוחות וחברים באופן מדוד ולא תכופות מדי.
 
6. כבר לא עולם של נייר – כרטיסי הביקור הם שריד מעולם הנייר, שעדיין נשמר. אבל גם החשיבות שלהם יותר סמלית ופחות שימושית – את פרטי הקשר אנחנו מכניסים לנייד ואין לנו צורך בספר כרטיסי הביקור. פחות ופחות אנחנו רואים הפקות דפוס גדולות של תקשורת שיווקית ונעשה יותר ויותר שימוש במשלוח חומרים שיווקיים במייל ובדרכים מקוונות אחרות. זה זמין, זה נוח וזה חוסך עצים יקרים. אין זה אומר שעולם הדפוס נעלם, אבל חשוב לעשות התאמות בכתיבה השיווקית ובעיצוב – כשאנחנו מפיקים חומרים, להתחשב באופן שבו יראו על המסך ולא רק כעלונים מודפסים.

הקמת דף פייסבוק

מתנה: מדריך לכתיבת פוסט טוב

הכירו את שירות ההדרכה האישית שלנו וקבלו חינם את המדריך לפוסטים בפייסבוק

לקבלת המדריך במתנה >

מדריך דיוור במתנה

קבלו מאיתנו במתנה את המדריך השלם לדיוור מנצח והכירו את שירות ההדרכה שלנו - מאה דקות לבניית דיוור. להמשך >

מה הציון של השיווק שלכם?

אנחנו מזמינים אתכם להקדיש חמש דקות למילוי האבחון השיווקי של העסק, ולקבל משוב מיידי עם ציון מספרי למצב השיווק שלכם, וגם המלצות ראשוניות לפעולות שיוכלו לשפר אותו. למעבר לשאלון >>