כתיבה שיווקית באינטרנט

כתיבה שיווקית באינטרנט

כתיבה שיווקית באינטרנט

קשה להאמין, אך רק לפני עשרים שנה הכותרת של מאמר זה – כתיבה שיווקית באינטרנט – לא היתה מובנת כלל: האינטרנט היה המצאה שרבים לא שמעו עליה, ומעטים עוד יותר התנסו בה. כיום, האינטרנט הוא ה'מקום' בו רובנו מבלים שעות ארוכות ביום – בחיפוש מידע, בהתעדכנות בחדשות, בהתכתבות עם חברים ובצפיה בסרטים. ובמקום בו האנשים נמצאים – שם גם נמצאים המפרסמים שמעוניינים לפנות אליהם, כלומר המשווקים.

כתיבה שיווקית באינטרנט, שמיועדת גם לגולש אבל גם למנועי החיפוש כחלק מקידום אתרים (SEO (Search Engine Optimization היא מקצוע חדש ודינמי, והתוצרים שלו משמשים חברות, עסקים וארגונים בכל גודל ובכל תחום עיסוק.

כתיבה שיווקית באינטרנט נחלקת למספר סוגי כתיבה עיקריים

  1. אתרי אינטרנט – אתרי תדמית ואתרי מכירה, אתרים מלאים ודפי נחיתה בודדים – כל אלה הם תוצרי כתיבה שיווקית באינטרנט.
     
  2. רשתות חברתיות – כתיבה שיווקית באינטרנט היא גם כתיבה של סטטוסים (חברותיים יותר בפייסבוק, אך גם מקצועיים ומעמיקים ב'לינקד-אין', או אמנותיים באינסטגרם).
     
  3. ניוזלטרים – כתיבה שיווקית באינטרנט מקיפה גם את כתיבת התכנים התקופתיים המהווים חלק מהדיאלוג השוטף עם הצרכנים, עם העובדים ועם הספקים.
     
  4. מאמרים מקצועיים ובלוגים – כתיבה שיווקית באינטרנט כוללת גם כתיבה של מאמרים מקצועיים, מדריכי 'איך לעשות' וכיוצא בכך, לאתרים ענפיים, לפורטלים רלוונטיים וכמובן לאתרי מאמרים מקצועיים.

מאה הימים מציעה כתיבה שיווקית באינטרנט לחברות גדולות אך גם לעסקים קטנים, כתיבה שיווקית באינטרנט שמבוססת על הבנת צרכי ה-SEO מצד אחד, אך גם על הערכה של הקורא-הגולש האמיתי והמשכיל.

 

כתיבה שיווקית באינטרנט – מעניינת את הגולש, או מעניינת את גוגל?

אנחנו, במאה הימים, סבורים שהאתגר המרכזי של כתיבה שיווקית באינטרנט הוא להצליח להיות רלוונטית לשני הקהלים המרכזיים שלה: הגולשים – ומנועי החיפוש השונים. במקומות רבים ברשת נתקלים בתוכן שנכתב עבור גוגל בלבד, מבלי שנלקחה בחשבון האפשרות המוזרה שקידומו של האתר יצליח, יגיעו אליו אנשים בשר ודם – וירצו לקרוא את התכנים הללו. אנחנו מאמינים כי כתיבה שיווקית באינטרנט צריכה, כמובן, לעמוד בתנאים שמציבים גוגל ומנועי החיפוש האחרים, אך לא פחות חשוב מכך – כתיבה שיווקית באינטרנט חייבת להיות רהוטה, מקצועית וחשוב מכל – מעניינת.

הנה כמה שאלות שכדאי לשאול לפני שמפרסמים טקסט באינטרנט:

  • האם הכתיבה בהירה וברורה? – כתיבה שיווקית באינטרנט – כמו בכל מקום שיווקי אחר – צריכה להיות עניינית, ישירה ובהירה. בהחלט יש מקום לשלב קטעים יותר קלילים, להתחכם פה ושם – אבל בהחלט לא להיסחף למערבולת של דימויים.
     
  • מה יודע הקורא שלא ידע קודם? – מהו המידע (מידע יכול להיות עובדה מדעית או סיפור עם, לצורך העניין) שהקורא 'לוקח איתו' מאלמנט הכתוב שיצרנו עבורו?
      
  • מהי הפעולה המתבקשת? – כתיבה שיווקית באינטרנט היא בראש ובראשונה כתיבה שיווקית, ולכן היא צריכה, בסופו של דבר, להניע תהליך שיווקי אקטיבי. להשאיר כתובת ופרטים? להזמין? לעורר עניין?

 

יש לנו עוד הרבה מה לחלוק אתכם בנושא כתיבה שיווקית באינטרנט, ונשמח להראות פרוייקטים שונים שעשינו בתחום – אתרים מלאים שכתבנו, תוכן מגוון ועוד.

אם העסק שלכם זקוק לתוצרי כתיבה שיווקית באינטרנט, אנחנו מזמינים אתכם ליצירת קשר >>

ובינתיים, קבלו מאיתנו במתנה את המדריך לכתיבת דיוור שיווקי מנצח >> 

הקמת דף פייסבוק

מתנה: מדריך לכתיבת פוסט טוב

הכירו את שירות ההדרכה האישית שלנו וקבלו חינם את המדריך לפוסטים בפייסבוק

לקבלת המדריך במתנה >

מדריך דיוור במתנה

קבלו מאיתנו במתנה את המדריך השלם לדיוור מנצח והכירו את שירות ההדרכה שלנו - מאה דקות לבניית דיוור. להמשך >

מה הציון של השיווק שלכם?

אנחנו מזמינים אתכם להקדיש חמש דקות למילוי האבחון השיווקי של העסק, ולקבל משוב מיידי עם ציון מספרי למצב השיווק שלכם, וגם המלצות ראשוניות לפעולות שיוכלו לשפר אותו. למעבר לשאלון >>