שיווק ומיתוג יצירתיים

שיווק ומיתוג יצירתיים - מאה הימיםיצירתיות היא תכונה חשובה ומוערכת, והיא חשובה אף יותר כשמדובר על שיווק ומיתוג. על פי ההגדרה המילונית, יצירתיות היא כוח יצירה, כושר עשייה, מקוריות, דמיון, בנייה, המצאה וביצוע של דברים חדשים, חדשנות, קריאטיביות, בריאה, פרודוקטיביות, פוריות, אמנות, מעשה בריאה, יצרנות, אוריגינליות.

בהתאם לכך שיווק יצירתי הוא שיווק שממציא ומבצע דברים חדשים. היצירתיות יכולה לבוא לידי ביטוי בכל מיני היבטים במוצר, ובשיווק, המיתוג והפרסום שלו ולאו דווקא בהיבטים המובנים מאליהם.

כמה רעיונות של שיווק ופרסום יצירתיים:

יצירתיות שיווקית בשימושי המוצר – אורביט – פתאום אנחנו לועסים את המסטיק כדי למנוע עששת.
יצירתיות שיווקית באריזת המוצר – קטשופ היינץ שעומד על הראש – יותר נוח לצרכן ובידול ויזואלי על המדף, מעדן שטוזים – שת"פ עם מותג מצליח מתחום אחר שבא לידי ביטוי בשם ובאריזת המוצר.
יצירתיות שיווקית בפרסום – שיתוף הצרכן בקמפיין: הצטלם עם הבגד בחנות ותופיע ל-15 שניות על הקיר בטיימס-סקוור. מציאת מדיות חדשות, בעיקר במקומות בהם יש קהל שבוי ורלוונטי: פרסום על מראות בשירותי נשים. שימוש במדיות קיימות לקידום מוצרים בלתי צפויים – נהג מונית מוואראנסי שמפרסם את עצמו ביוטיוב.
יצירתיות במבצעים – מחק עשרה חברים בפייסבוק וקבל המבורגר.

על אנשי מכירות ואנשים יצירתיים נהוג לומר שנולדו עם הכישרון. אבל ישנם כמה טיפים שיעזרו לכם לחשוב על רעיונות יצירתיים:

1. הקשרים ודימויים – נסו לחשוב על תכונה של המוצר ולקשר אותה לתחום אחר. שיער נקי ומלא ברק יגרום לך לסובב מבטים ולהיות מלאת ביטחון עצמי וקסם אישי.
תחבושת היגיינית בעלת כנפיים תסיר את החשש מתקלות ותהפוך אותך לספורטאית אקסטרים נועזת.
לחילופין, ניתן להתחיל מכיוון הדימוי ולייצר משם את ההקשר – לאתר עולם תוכן שמדבר לצרכני המוצר, ליצר קשר אליו וכך להגיע לקהל היעד, לדוגמא: החיבור של קוקה קולה לעולם המוזיקה.

2. להוסיף למוצר תכונה ששאובה מקטגוריה אחרת – למשל קרם יום וקרם לילה הם מוצרים ידועים בתחום מוצרי הפנים. חשיבה יצירתית של עולם התרופות הוסיפה אותם גם לתרופת יום ותרופת לילה במארז אחד. חבילה – מונח שמגיע מעולם מוצרי הצריכה והועתק לעולם השירותים, למשל – חבילת תקשורת, הכוללת טלוויזיה, אינטרנט וטלפון.

3. להתייעץ עם הגולשים – אין ספק שהיום זה קל מתמיד – מי שחבר באחת מהרשתות החברתיות ויצא לו להתייעץ בשאלה יודע איזה מבול של תשובות ניתן להשיג. באתר linked In ניתן להיות חבר בקבוצות הרלבנטיות לך ולהתייעץ עם עשרות-מאות אלפי אנשים שכולם מתעניינים באותו תחום. אחת הדוגמאות הידועות היא סדרת הטלויזיה "אבודים", שיוצריה נהגו באופן קבוע לגלוש בפורומים של מעריצי הסדרה. הכותבים נהנו לקרוא את התיאוריות שהעלו הגולשים ואז להשתמש בהן (ובעיקר להפריך אותן) בפרטים ששולבו בפרקים הבאים, ובכך להעצים את העניין שעוררה הסדרה.

4. Benchmark – מחקר טוב על הנעשה בעולם בתחום שלך וגם בחידושים שיווקיים בתחומים אחרים מעודד חשיבה על רעיונות ישימים. כדאי להיות מנוי על דיוורים שכותבים על חידושים שיווקיים וטרנדים חדשים בכל הקשור לתחום מוצריכם.

5. שינוי באחד ממרכיבי תמהיל השיווק – שינוי במחיר, בהפצה, במוצר, בקידום המכירות, אם הם משמעותיים מספיק ושונים מהנעשה בקטגוריה – יוצרים פתח לבידול אמיתי. למשל Virgin Airlines יצרה קטגוריה חדשה של 'טיסות מוזלות' ע"י כך שהוציאו את מאפייני השירות של הטיסה (שליחת מזוודות, אוכל בטיסה, מיקום השדה בו נוחתים ביחס לעיר) מהחבילה הבסיסית של הטיסה ואפשרו לנוסע להחליט מה רמת השירות הנדרשת לו ובהתאם לכך נקבע התשלום.

לעמוד הבית >>

הקמת דף פייסבוק

מתנה: מדריך לכתיבת פוסט טוב

הכירו את שירות ההדרכה האישית שלנו וקבלו חינם את המדריך לפוסטים בפייסבוק

לקבלת המדריך במתנה >

מדריך דיוור במתנה

קבלו מאיתנו במתנה את המדריך השלם לדיוור מנצח והכירו את שירות ההדרכה שלנו - מאה דקות לבניית דיוור. להמשך >

מה הציון של השיווק שלכם?

אנחנו מזמינים אתכם להקדיש חמש דקות למילוי האבחון השיווקי של העסק, ולקבל משוב מיידי עם ציון מספרי למצב השיווק שלכם, וגם המלצות ראשוניות לפעולות שיוכלו לשפר אותו. למעבר לשאלון >>