בשבחי סיעור מוחות

בשבחי סיעור המוחות - מאה הימים'סיעור מוחות' הוא כלי שאנחנו מרבים לנצל, מאחר שאם הוא נעשה בצורה נכונה תוצריו יכולים לסמן דרכים חדשות, לספק רעיונות מקוריים ולהאיר דרכים שיווקיות מאתגרות, וכל זאת על ידי ישיבה ממוקדת, שנושאיה נקבעים מראש ומטרתה להעלות רעיונות חדשים.
 
נשמע פשוט וקל, אבל לפני שנתכנס כולנו ונתחיל לזרוק רעיונות, הנה כמה דגשים לסיעור מוחות טוב:
 
1. להכין את שיעורי הבית – לאסוף חומרי רקע רלוונטיים ולשלוח מראש למשתתפים, כדי שזמן הישיבה לא יתבזבז על עדכונים וכדי לאפשר לדיון להתבסס על בסיס ידע אחיד ככל האפשר וכדי לגרום לכל המשתתפים להיות מעורבים ומוכנים לדיון.
 
2. להזמין משתתפים מגוונים ושונים – סיעור מוחות פורה יכלול בדרך כלל אנשים מרקעים שונים, מתפקידים שונים ובעלי נקודות מבט שונות. אם נכנס אנשי שיווק או אנשי תפעול בלבד נגלה בדרך כלל שהם מדברים באותו קול. כדאי לשמוע גם אנשי מכירות הנמצאים מול הלקוח (אולי אפילו הלקוח עצמו, כן כן!), אנשי פיתוח, אנשי כספים ושירות לקוחות.
 
3. לתת למנחה מבחוץ להוביל – בעסקים קטנים ובינוניים שונים, ישנם בעלי תפקידים שממלאים מספר פונקציות בתוך הארגון. כדי לקבל נקודות מבט חדשות ורעננות כדאי לשקול להזמין לישיבה צלע נוספת, מומחה מתחום רלבנטי ואולי אף גורם מקצועי שיכול לנהל את הישיבה. התוצאה תהיה דיון פתוח יותר וצפוי פחות, ואווירה מזמינה יותר לחידושים.
 
4. לדחות את ההסתייגויות לזמן אחר – חשוב להבהיר לכל אותם אנשים שהמלצנו להזמין את כלליסיעור המוחות: הכל פתוח, הכל מותר, ולגיטימי להעלות כל דעה או רעיון. את הסיבות ל"למה לא" נשאיר לשלבים מתקדמים יותר; כעת המטרה היא לעוף לגובה – לא להתמודד עם בעיות תפעול והיתכנות.
 
5. לתת לכולם אפשרות ביטוי – בישיבות גדולות לא תמיד כולם זוכים או מעוניינים לדבר. לעומת זאת, בישיבות סיעור מוחות יש חשיבות רבה ליצירת אוירה נוחה ומזמינה שתגרום לכל המשתתפים להרגיש שדבריהם רצויים. אפשר להתחיל בסבב קצר, אפשר לאפשר לאנשים לכתוב קודם כל את הרעיונות שלהם ורק אחר כך לקיים דיון ואפשר להתחיל במצגת קצרה, עתירת עניין, שתגרום למשתתפים 'לפתוח את הראש'.
 
6. ליצור אווירה נעימה וטעימה – קשה יותר לחשוב על בטן ריקה, וכיבוד קל גם יסייע לחמם את האווירה. עוד המלצה: גם הכיבוד עצמו יכול להיות מקורי ושונה מהכיבוד המקובל בישיבות החברה.
 
7. להתמקד ולסנן – לאחר שעלו שלל רעיונות מכל הסוגים בצורה הפתוחה והמקבלת ביותר, זה הזמן לנסות לאגד ולאחד רעיונות דומים, לסנן רעיונות שנשמעים פחות מוצלחים במחשבה שניה, לשלוח כמה רעיונות לבדיקה נוספת ולחשוב איך מתקדמים ביום שאחרי.
 
8. לרכז, לסכם ולהמשיך לפתח – את תוצרי סיעור המוחות חשוב להעלות על הכתב ולחלוק אותם עם המשתתפים, וזאת משני טעמים: הראשון – כדי שהמוטיבציה שנוצרה בעצם הדיון לא תלך לאיבוד, והשני – כדי להתניע תהליך של שינוי וחדשנות בארגון. לכן חשוב לסכם את הנאמר, וכמובן ליצור פורום מצומצם יותר שיהפוך את תוצרי הסיעור לרשימת הצעות מעשיות ומשימות לביצוע.
 
מאה הימים מציעה שירות 'סיעור מוחות' לעסקים קטנים ובינוניים. אתם מכינים את חומר הרקע, אנו משתתפים בפגישת סיעור מוחות ובסיומה אנחנו נצייד אתכם במסמך סיכום וברשימה מסודרת של רעיונות לביצוע.

הקמת דף פייסבוק

מתנה: מדריך לכתיבת פוסט טוב

הכירו את שירות ההדרכה האישית שלנו וקבלו חינם את המדריך לפוסטים בפייסבוק

לקבלת המדריך במתנה >

מדריך דיוור במתנה

קבלו מאיתנו במתנה את המדריך השלם לדיוור מנצח והכירו את שירות ההדרכה שלנו - מאה דקות לבניית דיוור. להמשך >

מה הציון של השיווק שלכם?

אנחנו מזמינים אתכם להקדיש חמש דקות למילוי האבחון השיווקי של העסק, ולקבל משוב מיידי עם ציון מספרי למצב השיווק שלכם, וגם המלצות ראשוניות לפעולות שיוכלו לשפר אותו. למעבר לשאלון >>