גיבוש אסטרטגיית שיווק

אסטרטגיית שיווק - מאה הימיםאסטרטגיית שיווק היא למעשה ניסוח של הדרך בה יש ללכת על מנת להשיג את מטרות העסק, החברה או הארגון. בפועל אסטרטגיית שיווק היא שורה של החלטות ובחירות בין חלופות: סימון פלחי השוק שאליהם נפנה, זיהוי קהלי המטרה, בחירת המיצוב, החלטה על תמהיל השיווק וכן על התקציב.
 
המטרה היא ליצור בידול של המותג ממתחריו באמצעות שילוב יחודי של ערך ללקוח, הנובע מסדרת פעילויות השונה, במתכוון, מהמתחרים. בעיסוקנו רב השנים בשיווק בכלל ובאסטרטגיה שיווקית בפרט למדנו, כי אסטרטגיית שיווק היא מושג חמקמק. בדרך כלל נדרשת עבודה ממוקדת כדי לאתר אסטרטגיית שיווק מנצחת.
אז איך בכל זאת מגבשים אסטרטגיה אפקטיבית?
 
שלב ראשון – מבינים מה יש לנו ביד
אסטרטגיית שיווק אינה מנותקת מהעולם בו היא חיה. כדי לבחור באסטרטגיה טובה צריך להבין את השוק והמתחרים הפועלים בו – האם יש מוביל בשוק ואנחנו מחפשים להיות מספר 2 חזק? האם השוק מאופיין בהרבה מתחרים קטנים שמתמודדים על נתח שוק? האם זהו שוק חדש ומתפתח או שוק מפותח ומשוכלל?
 
שלב שני – חיפוש הזדמנויות
ניתוח המצב הקיים מסתיים לרוב בניתוח SWOT. החלק המשמעותי ביותר בתוצאות הניתוח הזה הוא מציאת ההזדמנויות שאנחנו רואים לנגד עינינו, והמקומות בהם ניתן לנצל אותן. למעשה, לאחר שהכרנו את השוק, המטרה שלנו היא להחליט איפה המקום שאנחנו מחפשים להיות בו – וזו גם ההזדמנות שלנו. כדי לזהות הזדמנויות מחפשים תשובות לשאלות כגון אלה: מהן המגמות העולמיות או המקומיות שמשפיעות עלי? איזו נישה אינה מטופלת כראוי בשוק, ועתידה להפוך למרכזית יותר? אילו אירועים מיוחדים עשויים להשפיע עלי? כל אלה יכולים להוות הזדמנות עבור העסק.
 
שלב שלישי – בחירה באסטרטגיה
מבין ההזדמנויות שחשבנו עליהן, בוחרים בזו הבולטת – היכן שיש לנו יתרון ברור, שונות גדולה מהמתחרים או יכולת להעמיד את המוצר במחיר מאוד אטרקטיבי.
   
שלב רביעי – תופרים את הפרטים – בניית אסטרטגיה שיווקית
השלב החשוב – להפוך את האסטרטגיה לבת ביצוע, ולכך חשוב להשלים את כל הפרטים. זו, למעשה, הדרך שצריך לעשות כדי להשיג את המטרות. הנקודות החשובות שאליהן כדאי להתייחס הן אלה שיבדלו את העסק שלנו מהמתחרים: למשל, בענף בו כולם משווקים על המדף – אני אפתח חנות מקוונת. בשוק שבו כולם מוכרים שוקולד מרובע – אני אצור שוקולד משולש. כולם סוגרים את החנויות שלהם בשעה שש? החנות שלי תעבוד 24 שעות ביממה.
 
ארבעת השלבים שהוסברו כאן יוצרים תהליך ממוקד למציאת אסטרטגיית שיווק כדי להפוך אותם למשמעותיים עוד יותר, מומלץ להיעזר באנשים נוספים – מתוך הארגון, ממעגלים מקצועיים שאתם חברים בהם, וכמובן – באנשי מקצוע מתחום השיווק.

לעמוד הבית >>

הקמת דף פייסבוק

מתנה: מדריך לכתיבת פוסט טוב

הכירו את שירות ההדרכה האישית שלנו וקבלו חינם את המדריך לפוסטים בפייסבוק

לקבלת המדריך במתנה >

מדריך דיוור במתנה

קבלו מאיתנו במתנה את המדריך השלם לדיוור מנצח והכירו את שירות ההדרכה שלנו - מאה דקות לבניית דיוור. להמשך >

מה הציון של השיווק שלכם?

אנחנו מזמינים אתכם להקדיש חמש דקות למילוי האבחון השיווקי של העסק, ולקבל משוב מיידי עם ציון מספרי למצב השיווק שלכם, וגם המלצות ראשוניות לפעולות שיוכלו לשפר אותו. למעבר לשאלון >>