תכנון נכון ליצירת לידים לעסקים

יצירת לידים לעסקים

יצירת לידים לעסקים

יצירת לידים לעסקים היא מחויבת המציאות. מעטים העסקים שהיומן שלהם מלא בלקוחות משלמים כל הזמן ולא צריכים לעסוק בגיוס לידים לעסקים כלל.

האם ניסיתם בעבר שיטות שונות ליצירת לידים לעסקים: פנייה  במייל, טלמיטינג, השתתפות בתערוכות, פתיחת כרטיס פייסבוק, משלוח דיוורים? שיטות אלה ואחרות ליצירת לידים לעסקים כולן טובות אך לא כולן מתאימות לכל עסק, ויותר מכך, לא תמיד מבצעים אותן כמו שצריך. במקרה כזה אין טעם לפסול את המדיום: 'ניסיתי פייסבוק וזה לא עובד' – חשוב לבדוק התאמה נכונה של המדיום לעסק שלי, בחינה והחלטה לגבי קהל המטרה וביצוע נכון של גיוס הליד. בלי כל אלה, יצירת לידים לעסקים לא תהיה אפקטיבית.

 

תהליך נכון ואפקטיבי ליצירת לידים לעסקים

 

כדי לגייס לידים אפקטיביים חשוב להקפיד על תכנון נכון של יצירת לידים לעסקים:

 

  • הגדרת מטרות ויעדים – מה מטרת הלידים ? למכור יותר, כמובן! אבל על איזה מוצר מדובר, מי קהל הלקוחות, כמה נרצה למכור. כדי להיות אפקטיביים ביצירת לידים לעסקים ולדעת למדוד אם הצלחנו ולהשוות לקמפיין אחר, יש לחשוב על המטרות ולקבוע יעדים.

  • מיקוד בקהל המטרה – שגיאה נפוצה היא הגדרת מטרה רחב מדי: 'השירות שלי בעצם מתאים לכולם'. מעטים המוצרים או השירותים שבאמת מתאימים לכולם, וגם אם המוצר שלכם מתאים לקהלים רחבים, ביצירת לידים לעסקים אנחנו מפלחים את קהל המטרה ומחזקים את הסיכוי להצלחת הפנייה בעזרת בחירת פלח ממוקד של לקוחות, שזקוק לשירותינו.

  • איתור דרכי פנייה לקהל המטרה – זו ההזדמנות שלנו להיות יצירתיים ביצירת לידים לעסקים: אם כולם הולכים לחפש את הקהל במקום אחד – מיצאו אותו אתם במקום אחר. בקבוצות בלינקדאין בענייני מיחשוב מסתובבים בעיקר אנשי מחשוב – כמה מפתיע! איש שיווק בקבוצה הוא נדיר הרבה יותר ויכול לתרום מנסיונו לדיון. ובדומה לכך, גם באירועים ובכנסים. שיתופי פעולה למשל היא דרך מצוינת ליצירת לידים לעסקים. בשיתוף פעולה, לאחר שאיתרנו קהל מטרה שמעניין אותנו, אנחנו מחפשים מי עוד ניפגש איתו ויוצרים עיסקה שתהיה טובה לכל שלושת הצדדים. זיכרו שאתם לא היחידים שעוסקים ביצירת לידים לעסקים – החוכמה היא למצוא את הלקוח בסיטואציה נוחה יותר שבה הוא פתוח לשמוע אתכם, ושיתוף פעולה הוא דרך מצוינת להתגבר על מחסומים בגישה אל הלקוח.

  • תכנון הפנייה – יצירת תהליך מכירה – מכל השלבים שהזכרנו,  דווקא על שלב זה רבים מדלגים, ופונים ללקוח כשאינם מוכנים. ביצירת לידים לעסקים, חשוב לנו לשמור על תדמית מקצועית, פנייה לא מקצועית 'תשרוף' לנו את הלקוח וחבל. אל תתפתו לקחת רשימת דיוור ולהתחיל להתקשר ללקוחות פוטנציאליים ללא הכנה מוקדמת. ככלל אצבע, עדיף לנקוט בקמפיין משולב המכיל כמה מדיות ובכמה שלבים, מאשר לעשות פנייה אחת בכלי אחד. כך למשל, טלמיטינג טוב יגובה בעלון שישלח במייל, עמוד נחיתה, הפנייה למאמר בבלוג. תכננו את שלבי התהליך ואת האפשרויות השונות שלו בהתאם לתגובת הלקוח.

  • מסרים ותסריטי מכירה – גם אם לא היתה עסקה, חשוב לנו שהלקוח הפוטנציאלי יכיר אותנו כמקצועיים.  נסחו את המסרים שלכם בצורה קולעת, ברורה ומקצועית, הן בטקסטים הכתובים והן בשיחות שאתם מקיימים. הקפידו להעביר הכשרה למי שמייצג אתכם מול הלקוח ובידקו אותו בעזרת לקוח סמוי.  

 

יוצרים לידים לעסקים בשיטת מאה הימים

 

אם יש לך סבלנות לבניית תהליך מכירה נכון לעסק שלך, אחוזי התגובות החיוביות שתקבל ובעקבותן כמות העיסקאות שתסגור, יגדלו משמעותית.

תוכלו לעשות זאת באמצעות מערכת ניהול שיווק עצמאי בהתאמה אישית, שפותחה במיוחד לצרכי השיווק של עסקים קטנים.

איך מתחילים? ממלאים בחינם את שאלון האבחון השיווקי שלנו מקבלים מיידית לתיבת המייל אבחון שיווקי של העסק.

לשאלון האבחון השיווקי >>

לעמוד הבית >>

הקמת דף פייסבוק

מתנה: מדריך לכתיבת פוסט טוב

הכירו את שירות ההדרכה האישית שלנו וקבלו חינם את המדריך לפוסטים בפייסבוק

לקבלת המדריך במתנה >

מדריך דיוור במתנה

קבלו מאיתנו במתנה את המדריך השלם לדיוור מנצח והכירו את שירות ההדרכה שלנו - מאה דקות לבניית דיוור. להמשך >

מה הציון של השיווק שלכם?

אנחנו מזמינים אתכם להקדיש חמש דקות למילוי האבחון השיווקי של העסק, ולקבל משוב מיידי עם ציון מספרי למצב השיווק שלכם, וגם המלצות ראשוניות לפעולות שיוכלו לשפר אותו. למעבר לשאלון >>