שיווק נכון בדרך שונה

שיווק נכון בדרך שונה - מאה הימיםכל בעלי העסקים הקטנים והבינוניים עוסקים בשיווק בדרך זו או אחרת. חלקם מבצעים פעולות מכירה, אחרים פעילים באינטרנט או מרצים בפורומים רלבנטיים ויש העוסקים בשיווק ישיר. המשותף לכולם הוא הצורך לבצע שיווק נכון – להיות מעודכנים בשיטות שיווק, להרגיש שמבינים מה שהם עושים וממצים את הפניה ללקוח.

הנה שמונה דרכים שאנחנו מציעים כדי לשכלל את היכולות השיווקיות ולעשות שיווק נכון:

1. הרשמה לדיוורים מקצועיים – דיוורים שנותנים ידע אמיתי, מרחיבים את ההיכרות עם התחום, מספרים על חדשנות בעולם ועל פרויקטים שיווקיים.

2. ביקור בתערוכות מקצועיות ובכנסים – גם אם אינכם מציגים, כל עסק קטן תמיד יכול ללמוד על השוק, להכיר חידושים ולשמוע על פעילות המתחרים, וכמובן ליצור קשרים חדשים ולרענן קשרים ישנים (במילה אחת – נטוורקינג).

3. ניסוי וטעייה או "פיילוט" – נכון, מי שלא מנסה לא טועה, אבל זה בהחלט לא אומר שמומלץ לטעות. כדי למזער את הסיכון ניתן להתחיל את המהלך השיווקי בפיילוט צנוע, להפיק ממנו לקחים, ורק אז להשתפר ולהתקדם הלאה. שיווק נכון אפשר לתרגל בקטן ואז לבצע בגדול.

4. פגישות יעוץ נקודתיות – אם יש לכם צורך בחשיבה שיווקית בצומת משמעותית כלשהי, כדאי להיוועץ בגורמים מקצועיים ולקבל מהם חוות דעת ואף כלים שיווקיים מקצועיים לקבלת החלטות.

5. סיעור מוחות – בעינינו זהו כלי מצוין, שעל פי רוב משתמשים בו לעיתים רחוקות מדי. סיעור מוחות אפקטיבי מכנס סביב שולחן אחד אנשים בעלי רקע מקצועי מגוון ונקודת הסתכלות שונה, ובכך מאפשר להגיע לשפע של רעיונות יצירתיים.

6. חונכות שיווקית – דרך זו מומלצת למי שמרגיש צורך בחיזוק לפרק זמן מוגדר, ממנו יוכל להמשיך הלאה בכוחות עצמו. זוהי שיטה שדורשת השקעה של זמן ומחשבה, אך משאירה את העסק עם כלי שיווק נכון והאפשרויות להתקדם בפעם הבאה ללא עזרה חיצונית.

7. אאוטסורסינג לחלק מהפעילות – כידוע, אי אפשר להיות טובים בהכל. לכן, הוצאה של חלק מהפעילות באופן קבוע החוצה, היא בחירה מקצועית יותר, מהירה יותר, נוחה יותר לתפעול ואפקטיבית יותר. כך למשל, כתיבה שיווקית, ניהול הדיוור ללקוחות, רעיונאות שיווקית ועוד תחומים שאינם בליבת העסקים של הארגון – אלה יבוצעו בצורה טובה יותר על ידי גורם מתמחה חיצוני.

8. מועדון שיווק – היתרון בלהצטרף לקבוצה העוסקת בשיווק הוא מצד אחד ללמוד כלים שיווקיים, להישאר באופן מתמיד מעודכן ולהתקדם לאורך זמן. מצד שני, הקבוצה מאפשרת פורום להצגת התלבטויות והתייעצות ולקבלת חוות דעת מגוונות.

הקמת דף פייסבוק

מתנה: מדריך לכתיבת פוסט טוב

הכירו את שירות ההדרכה האישית שלנו וקבלו חינם את המדריך לפוסטים בפייסבוק

לקבלת המדריך במתנה >

מדריך דיוור במתנה

קבלו מאיתנו במתנה את המדריך השלם לדיוור מנצח והכירו את שירות ההדרכה שלנו - מאה דקות לבניית דיוור. להמשך >

מה הציון של השיווק שלכם?

אנחנו מזמינים אתכם להקדיש חמש דקות למילוי האבחון השיווקי של העסק, ולקבל משוב מיידי עם ציון מספרי למצב השיווק שלכם, וגם המלצות ראשוניות לפעולות שיוכלו לשפר אותו. למעבר לשאלון >>