בניית תוכנית שיווקית – רצוי מול אפקטיבי

בניית תכנית שיווקית

בניית תכנית שיווקית

החלטתם שהגיע הזמן לעבוד על בניית תוכנית שיווקית? מזל טוב! בניית תוכנית שיווקית היא הבסיס של כל פעילות השיווק. ובכל זאת, זה אולי יפתיע אתכם, אבל בשיטת ניהול שיווק עצמאי של מאה הימים, אנחנו ממליצים לעסקים קטנים על בניית תוכנית שיווקית שנתית רק בסוף תכנון וביצוע פעילות השיווק.

כדי להבין את המלצתנו חשוב להבין את ההגדרה של בניית תוכנית שיווקית שנתית:

התוכנית השיווקית פורסת את מאמצי השיווק של העסק על פני השנה, את התקציבים ואת חלוקת הזמן ובכך מקלה עלינו לראות את התמונה הגדולה ולתכנן מראש את הפעילות לכל אורך השנה. כך למשל, שלא ניזכר שבועיים לפני חנוכה שאנחנו צריכים לעשות פעילות, אלא נתחיל לתכנן אותה חודש וחצי (ורצוי גם רבעון) קודם.

עבודה שיווקית מסודרת דורשת אם כן בניית תוכנית שיווקית שנתית, הכוללת את כל הסעיפים שנזכרו לעיל. אבל לצערנו הסיכויים שעסק קטן יצליח לפנות מספיק זמן ומשאבים שדורשת בניית תוכנית שיווקית מסודרת על כל שלביה ועוד ישאר לו זמן לבצע אותה, הם נמוכים מאוד. לכן בניית תוכנית שיווקית לעסק הקטן היא בעינינו השלב האחרון בפעילות השיווק.

 

מתחילים בחשיבה, עוברים לביצוע ורק אז ניגשים לבניית תוכנית שיווקית

מנסיוננו ארוך השנים בעבודה עם עסקים קטנים:

  • עסק קטן צריך להתחיל ולהתמקד במקום שבו שינוי יביא לצמיחה המשמעותית ביותר
  • לעסק קטן אין זמן לעסוק בכל צרכי השיווק השונים, אלא לערוך סדרי עדיפויות ולעסוק בחשוב והדחוף
  • בניית תוכנית שיווקית שנתית תגזול מזמן שמיועד לקידום המכירות בפועל
  • תכנון נכון של פעילות שיווקית אחת יביא לתוצאות בטווח הקרוב, ואילו בניית תוכנית שיווקית תתקשה להביא תוצאות בטווח הנראה לעין.

המסקנה מכאן איננה שצריך לפעול מהר מבלי לתכנן, אלא להיפך: התכנון השיווקי הוא הדרך לביצוע פעילות שיווק מוצלחת. הפשרה הנכונה בעינינו היא בניית תוכנית שיווקית למהלך שיווקי בעל משמעות ולא תוכנית שיווקית שנתית שסיכויה להתבצע קטנים במיוחד.

אחרי שנכניס את המערכת לפסי עבודה שיווקיים נכונים, בניית תוכנית שיווקית היא השלב הבא בעבודה.

 

מתקדמים לבניית מהלכים שיווקיים נכונים

אנחנו ממליצים להתחיל ולנהל את השיווק שלכם בצורה מתוכננת ומסודרת, לא באמצעות בניית תוכנית שיווקית שנתית, אלא באמצעות בניית תשתית נכונה והנעת מהלך שיווקי מתוכנן במאה ימים. לשם כך אתם מוזמנים להכיר את מערכת ניהול שיווק העצמאי בהתאמה אישית, שפותחה במיוחד לצרכי השיווק של עסקים קטנים.

איך מתחילים? ממלאים בחינם את שאלון האבחון השיווקי שלנו מקבלים מיידית לתיבת המייל אבחון שיווקי של העסק.

לשאלון האבחון השיווקי >>

לעמוד הבית >>

הקמת דף פייסבוק

מתנה: מדריך לכתיבת פוסט טוב

הכירו את שירות ההדרכה האישית שלנו וקבלו חינם את המדריך לפוסטים בפייסבוק

לקבלת המדריך במתנה >

מדריך דיוור במתנה

קבלו מאיתנו במתנה את המדריך השלם לדיוור מנצח והכירו את שירות ההדרכה שלנו - מאה דקות לבניית דיוור. להמשך >

מה הציון של השיווק שלכם?

אנחנו מזמינים אתכם להקדיש חמש דקות למילוי האבחון השיווקי של העסק, ולקבל משוב מיידי עם ציון מספרי למצב השיווק שלכם, וגם המלצות ראשוניות לפעולות שיוכלו לשפר אותו. למעבר לשאלון >>