פרסום – עולם דינמי ומשתנה

פרסום - עולם דינמי ומשתנה

פרסום – עולם דינמי ומשתנה

פרסום הוא אחד התחומים בהם חל השינוי הגדול ביותר בשנים האחרונות. לפני יותר מעשור, כאשר עוגת הפרסום השנתית היתה מוצגת בלטו בה מספר פרוסות: הטלוויזיה היתה הפרוסה השמנמנה ביותר, ובשאר העוגה חלקו הרדיו, העתונות המודפסת ועוד פרוסות דקיקות לשילוט חוצות ולפרסום בקולנוע. חלק שולי למדי של העוגה היה מוקדש לפרסום באינטרנט.

פרסום באינטרנט בתחילת הדרך הסתכם בדרך כלל בבאנרים – שברובם היו ניסיון כושל למדי לתרגם את הפרסומות בטלוויזיה או בעיתון למדיום השונה כל כך של האינטרנט.

 

כיום, באופן לא מפתיע, התמונה שונה לגמרי. הטלוויזיה עדיין בולטת ככלי פרסום מוביל, אבל חלקה של העתונות המודפסת הולך ויורד בעוד חלקו של האינטרנט הולך ועולה בהתמדה.   

 

פרסום דיגיטלי – חכם יותר, מפולח יותר ומדיד יותר

פרסום דיגיטלי שונה באופן משמעותי מהפרסום 'מסורתי', ומכאן הפריצה הגדולה שלו כמדיום פרסומי הולכת וגדלה:

  • החשיפה לאינטרנט נמצאת בגידול מתמיד – ובהתאם לכך גדל הפרסום במדיה זו
  • פרסום באינטרנט אפשרי גם בתקציבים זעירים – ללא צורך להשקיע בהפקה ולכן מאפשר להרבה יותר מפרסמים נצל את המדיום
  • פילוח קהלי יעד – פרסום דיגיטלי מאפשר פניה לקהלים מפולחים, הן על פי תחומי העניין שלהם (למשל, על פי מילות החיפוש שלהם בגוגל) או על פי תכונותיהם (כגון גיל, מצב אישי, מיקום גאוגרפי ועוד). 
  • אפשרויות פרסום – שהחלו בבאנרים, הפכו היום לפרסומי מודעות במנועי החיפוש, תוכן וחשיפה באתרים ובלוגים ועוד
  • נגישות וזמינות – חידושים טכנולוגיים בתחום של פרסום דיגיטלי הפכו אותו לזמין וידידותי למשתמש – בעיקר הודות לפלטפורמות פרסום ידידותיות, ממשקים קלים יותר לבניית אתרים ועוד.
  • מידת החשיפה – הטלפון החכם נמצא איתנו כל הזמן, והוא מהווה פלטפורמת פרסום המגבירה מאוד את החשיפה לתוכן דיגיטלי .
  • מדידות – פרסום דיגיטלי לעומת המדיה המסורתית הוא מדיד באופן מוחלט. ניתן לראות מייד את התוצאות, להבין אם הוא עושה את העבודה ולהחליט כיצד להמשיך.

 

שילוב נכון בין פרסום דיגיטלי לפרסום ב'עולם האמיתי'

למרות כל הנאמר לעיל, הפרסום ה'מסורתי' לא נעלם וישנה סיבה מרכזית להמשיך לשלב בין המדיות השונות. הסיבה היא שדווקא בעידן של רשתות חברתיות יש חשיבות ליצירת קהילה ו'נגיעה' בקהל המטרה. ישנו רצון של ליצור 'מערכת יחסים' עם המותג וגם להכיר את האנשים שמאחורי המותג. לכן חברות שמשלבות בין פעילות שיווק וקידום מכירות בעולם האמיתי, לבין פרסום ושיווק דיגיטלי, ממקסמות את תקציב פרסום  המותג שלהם.

 

גם עסקים קטנים מדגישים יותר ויותר את האנשים שמאחורי השירות או המוצר המוצע, מזמינים את הלקוחות להיפגש בתערוכות או מפגשים ומשלבים יותר שיטות פרסום ומדיות שונות כדי לחשוף את שירותיהם בפני קהלי המטרה.

 

רוצים לקרוא עוד על דרכי גיוס לקוחות חדשים לעסק >>

לעמוד הבית של מאה הימים >>

הקמת דף פייסבוק

מתנה: מדריך לכתיבת פוסט טוב

הכירו את שירות ההדרכה האישית שלנו וקבלו חינם את המדריך לפוסטים בפייסבוק

לקבלת המדריך במתנה >

מדריך דיוור במתנה

קבלו מאיתנו במתנה את המדריך השלם לדיוור מנצח והכירו את שירות ההדרכה שלנו - מאה דקות לבניית דיוור. להמשך >

מה הציון של השיווק שלכם?

אנחנו מזמינים אתכם להקדיש חמש דקות למילוי האבחון השיווקי של העסק, ולקבל משוב מיידי עם ציון מספרי למצב השיווק שלכם, וגם המלצות ראשוניות לפעולות שיוכלו לשפר אותו. למעבר לשאלון >>