שיווק נכון לרעיון גדול

שיווק נכון לרעיון גדול - מאה הימיםאופטימיות היא כמובן ברכה; לראות את העולם בצבעים ורודים ולהאמין שהעתיד צופן לנו את הטוב ביותר. שיווק נכון מחייב כמעט תמיד ראיה אופטימית. אם לא נאמין שנצליח לא נעז לנסות. אבל להיות אופטימיים וגם להצליח זו השאיפה האמיתית, וביכולתנו לעשות מספר דברים כדי לוודא שכך יקרה:
 
לחלום רחוק, אחר ומבודל מהמתחרים שלי – מחזק את הסיכויים שבאמת נפרוץ קדימה. 


למצוא את החיבור לשוק – זו כמובן נקודת המפתח של שיווק נכון – הרעיון הטוב ביותר עבור קהל מטרה אחד הוא הרעיון הגרוע ביותר עבור קהל אחר. לפתוח מסעדת יוקרה רומנטית במקום שעיקר הצרכנים שלו הם אנשי משרדים בשעות היום – זו לא אופטימיות, אלא חוסר הבנה של השוק.
 
לנסות בקטן כדי לא לטעות בגדול – במקרים שבהם הדבר אפשרי, עריכת ניסוי (פיילוט) יכולה ללמד אותנו על התגובות ונותנת לנו שהות להערכות מחודשת לפני שאנחנו מסתערים על השוק.

לבדוק benchmark בארץ ובחו"ל – בפשטות, ללמוד מנסיונם ומהצלחותיהם של אחרים. אם בחרתם קונספט שיווקי שונה וייחודי מאוד, כדאי לנסות להבין למה לא עשו אותו קודם: האם זה רעיון גאוני שלא חשבו עליו או שישנן מורכבויות שעלולות להכשיל אותו.

להסיק מסקנות – אנחנו נוטים להסתפק בתיוג הפעילות כ'הצלחה' או 'כישלון'. חשוב שנדע להעמיק בחקר הפעילות ולהבין את הגורמים שהביאו אותה להיות כזאת. בדרך כלל אנחנו איפשהו על הסקלה בין הצלחה וכשלון וצריך לדעת לקרוא ולפרש גם את הגוונים ה"אפורים" שבאמצע.

לשתף ולהקשיב למגוון דעות – חשיפה של הרעיונות כדאי שתתבצע לאחר שהם כבר מעט מגובשים אבל בשלב די ראשוני ובוודאי לפני ביצוע. כמובן שהחשיפה תעשה בצורה מבוקרת אבל חשוב לשתף אנשים בעלי ראייה שונה (אופי שונה, מגוון גילאים, מגוון תחומי עיסוק) שעשויים לתרום ולשכלל את הרעיון ולהאיר נקודות לטיפול שלא חשבנו עליהן.
 
להמשיך לחלום – נכון, לא תמיד כאשר משתפים זוכים לתגובות מחזקות. אבל לא לתת לרואי השחורות לקלקל. אם קיבלתם חוות דעת שלילית צריך לחשוב על הפרמטרים מחדש, לבדוק שוב קהלי מטרה, לבדוק מקרים אחרים, להתייעץ עם אנשים אחרים. אם אתם מרגישים שזה יכול לעבוד על תוותרו – עשו עבודה מקיפה יותר לשכנע את עצמכם ואת הסובבים אתכם.

כמו שאמרנו, אופטימיות היא התחלה טובה. חשוב לערבב אותה עם מידה של ריאליות – ובכך לעזור לדברים טובים לקרות – כך עושים שיווק נכון.

הקמת דף פייסבוק

מתנה: מדריך לכתיבת פוסט טוב

הכירו את שירות ההדרכה האישית שלנו וקבלו חינם את המדריך לפוסטים בפייסבוק

לקבלת המדריך במתנה >

מדריך דיוור במתנה

קבלו מאיתנו במתנה את המדריך השלם לדיוור מנצח והכירו את שירות ההדרכה שלנו - מאה דקות לבניית דיוור. להמשך >

מה הציון של השיווק שלכם?

אנחנו מזמינים אתכם להקדיש חמש דקות למילוי האבחון השיווקי של העסק, ולקבל משוב מיידי עם ציון מספרי למצב השיווק שלכם, וגם המלצות ראשוניות לפעולות שיוכלו לשפר אותו. למעבר לשאלון >>