איך לכתוב תוכן שיווקי

תוכן שיווקי

תוכן שיווקי

תוכן שיווקי – מה זה, איך עושים את זה, ומי צריך את זה? בפסקאות הבאות קיבצנו עשרה כללים שיעזרו לכם ליצור תוכן שיווקי טוב יותר, אפקטיבי יותר ולא פחות חשוב – מעניין יותר.

אך לפני הכל – מהו תוכן שיווקי? ובכן, תוכן שיווקי הוא כל תוכן שיכול לעניין את הצרכן הפוטנציאלי שלנו: כתוב, מושמע או מוסרט, בכל מדיום שיעלה בדעתכם.

תוכן שיווקי הוא מושג המתקיים בתוך מושג רחב יותר, 'עולם התוכן', והוא, למעשה 'נושא השיחה' המשותף למותג או לקטגוריית מוצרים, ולקהל הצרכנים שלה, בין אם מדובר בצרכנים בפועל, או בצרכנים עתידיים. עולם התוכן של צרכני חיתולים הוא עולם גידול התינוקות, ועולם התוכן של בעלי ביטוח רכב יכול להיות טיולי סופשבוע משפחתיים, או תחזוקת הרכב.

 

תוכן שיווקי – שבע עצות לכתיבת תוכן שיווקי טוב ומעניין

 

  1. להבין את עולם התוכן – כאמור, תוכן שיווקי חייב להישאב מעולם התוכן המשותף לצרכן ולמותג. לכל מוצר, מותג או שירות יש כמה עולמות תוכן אפשריים, ועליכם למפות אותם ולבחור. מסעדת המבורגרים, למשל, יכולה להיות חלק מעולמות תוכן שונים – בילוי וחברה, תזונה מאוזנת, רומנטיקה, עבודה, או אפילו ספורט. 
     
  2. למצוא את הנקודה שמעניינת את הצרכן – באיזה תוכן שיווקי נבחר להתמקד? בזה שמעניין יותר את הצרכן, ובו יש לנו 'מה להגיד' ולתרום לו – וזה כבר תלוי בקהל הספציפי שלנו, וביתרונות הבלעדיים שלנו.
      
  3. לחשוב 'מה יוצא מזה' לצרכן – תוכן שיווקי, בין אם אנחנו רוצים שהצרכן יקרא אותו או יצפה בו, חייב להיות עם תועלת. במקרים רבים, תוכן שיווקי טוב הוא פשוט תוכן שמוסר מידע כלשהו. זה יכול להיות פרט טריוויה שבו הצרכן יכול להשתמש כדי ליצור שיחה בפינת הקפה במשרד,  או מידע שיסייע לו לתכנן פיננסית את שנות הפרישה שלו באופן טוב יותר.
     
  4. לכתוב תוכן שיווקי בסגנון המתאים – כתיבה של תוכן שיווקי חייבת להתחשב בקהל הקוראים, המאזינים והצופים שלה. תוכן שיווקי לנערות מתבגרות ייכתב או יתוסרט בסגנון שונה מאשר תוכן שיווקי לנוסעים במחלקת העסקים במטוס.
      
  5. להבין איפה התוכן שלנו פוגש את הצרכן – תוכן שיווקי לא מתקיים בחלל ריק – כדי ליצור תוכן שיווקי טוב, צריך להבין את האווירה והסביבה בה התוכן פוגש את הקהל. משחק רדיו בשעות הבוקר, למשל, פוגש את המאזינים כשהם משועממים בפקק, בדרך לעבודה. שאלון ומאמרי הסבר על מחלות פוגשים את הקורא כשהוא בחששות, ועם 'זמן קשב' קצר יותר ופחות סבלנות.
       
  6. להניע את הצרכן לפעולה – תוכן שיווקי איכותי הוא כזה שגורם לצרכן לעשות משהו. לא, לא רק לקנות (אם כי גם זה רעיון לא רע), אלא גם לעשות דברים חשובים לא פחות: לחשוב על חייו (ועל איך המותג שלנו משתלב בהם), לחשוב על חבריו (ואיך המוצר שלנו יכול להתאים להם). ויש כמובן את הפעולה שמתוארת בסעיף הבא:
     
  7. לעורר ויראליות, לשתף ולחלוק – תוכן שיווקי מצוין הוא תוכן שיווקי שגורם לצרכן שלנו לחלוק אותו, לדבר עליו, ליצור שיחה שהוא במרכזה. להזמין את חבריו להתנסות במבחן שנמצא באתר שלנו, לספר על המידע שקרא אצלנו וכן הלאה.

 

רוצים לקבל הצעות מעניינות לתוכן שיווקי מעולה עבור החברה שלכם?

התקשרו אלינו, ניפגש – וייתכן שזו תהיה תחילתו של תוכן מרתק!

ליצירת קשר >> 

butto+hand small

הקמת דף פייסבוק

מתנה: מדריך לכתיבת פוסט טוב

הכירו את שירות ההדרכה האישית שלנו וקבלו חינם את המדריך לפוסטים בפייסבוק

לקבלת המדריך במתנה >

מדריך דיוור במתנה

קבלו מאיתנו במתנה את המדריך השלם לדיוור מנצח והכירו את שירות ההדרכה שלנו - מאה דקות לבניית דיוור. להמשך >

מה הציון של השיווק שלכם?

אנחנו מזמינים אתכם להקדיש חמש דקות למילוי האבחון השיווקי של העסק, ולקבל משוב מיידי עם ציון מספרי למצב השיווק שלכם, וגם המלצות ראשוניות לפעולות שיוכלו לשפר אותו. למעבר לשאלון >>