שיווק כמפתח להצלחת העסק

שיווק כמפתח להצלחת העסק

שיווק כמפתח להצלחת העסק

לא רק שיווק נדרש לעסק הקטן. על פי מחקר שערך משרד הכלכלה, עסקים קטנים בישראל מתמודדים עם מגוון רחב של אתגרים. בראש הרשימה (עם 26%) נמצאת ההתמודדות עם תחרות לא הוגנת מצד חברות גדולות. אחריה, (עם 13%) קשיים בירוקרטיים ומיסוי. שיווק הגיע רק למקום השלישי, עם 11%.

עם זאת, התעמקות בנתונים חושפת את העובדה שבעוד ששני הגורמים הראשונים הם חיצוניים לעסק ואינם נמצאים בשליטתו, שיווק הוא למעשה הגורם הראשון שנמצא באחריות העסק ולעסק יש השפעה עליו.

לכאורה, היינו מצפים אם כך שעסקים ישקיעו את משאבי הזמן והכסף שלהם בשיווק, על מנת להביא לשיפור ושדרוג תוצאותיהם העסקיות. בפועל, בעסקים רבים שיווק נדחק לשולי הפעילות של העסק. בעל העסק עוסק בפעילות היומיומית המאומצת של אספקת השירות או המוצר, מכירות, הפצה ולוגיסטיקה, תשלומים וגביה ואילו שיווק תמיד יכול לחכות למחר.

בטווח הקצר, ברור שיש לכבות שריפות במכירות, בשירות הלקוחות וכמובן שגם ביצור המוצרים ובהפצם, אך בטווח ארוך, ללא שיווק מסודר, סיכויי השרידות של העסק הם קטנים.

מפנים זמן לשיווק: התחילו מאבחון שיווקי

המסקנה ברורה. כל עסק צריך לפנות זמן לתכנון, הסתכלות לטווח ארוך, יצירת חשיפה של המותג ללקוחותיו, ובמילה אחת – שיווק.

הנה כמה מהנושאים הבולטים שעליהם יש לתת את הדעת כשעושים שיווק ויעזרו לכם לאמץ נקודת מבט שיווקית ולהתחיל את הדרך של שיווק מתמיד ונכון של העסק:

  • אבחון שיווקי – האם אתם יודעים מה מצב שיווק העסק כיום? אבחון שיווקי ייתן לכם תמונת מצב – אילו משלבי השיווק אתם עושים היטב ואיפה נדרש שיפור, באילו מפעילויות השיווק כדאי להתמקד ואילו עדיף לדחות להמשך.
  • בידול – שיווק העסק מתחיל באיתור הבידול שלו – מה היחוד שלו ובמה הוא שונה ממתחרים אחרים המספקים שירות או מוצר דומה. כדי לבחון את היחוד שלכם, אנחנו ממליצים לשאול את הלקוחות, הפונים, העובדים והספקים. התשובות אולי יפתיעו אתכם ובכל מקרה יספקו לכם חומר למחשבה שבעזרתו תוכלו לנסח את המסר המבדל של המותג שלכם.
  • מיתוג – מטרת המיתוג היא לחדד ולחזק את היתרונות והערכים של העסק, בעיני קהל היעד שלו. במסגרת זו, בוחנים את סט הפעילויות המתקיים כיום, מוסיפים ומעדכנים. המטרה היא לבטל פערים שעלולים להיות קיימים בין הדימוי הקיים של המוצר לבין מה שמאפיין אותו במציאות. חשוב לזכור: לוגו וכרטיס ביקור הם חלק קטן מתוצרי המיתוג, ובהחלטל לא המיתוג עצמו.
  • תהליך מכירה –תכנון מדוקדק של תהליך המכירה, חלוקתו לשלבים, הפקת עזרי שיווק שיעזרו בתהליך – כולם חשובים כדי לפתח את הדרך המתאימה ביותר עבור העסק לגיוס לקוחות
  • גיוס ופרסום – תכנון תהליכי גיוס לקוחות, אם באמצעות פרסום דיגיטלי או פרסום 'מסורתי', קידום מכירות, שיווק ישיר, עבודה ברשתות החברתיות, יצירת שיתופי פעולה או כל דרך אחרת שתעזור לגייס לקוחות בהתאם להגדרות קהל המטרה המדויקות שהגדרתם.
  • מוצרים ושירותים – כל עסק נשען על מוצרים או שירותים שנים שהוא מספק. ב'תיק מוצרים' טוב ישנם מוצרים חזקים 'פרות חולבות' שמספקים את עיקר המחזור הכספי של העסק. בנוסף, ישנם 'כוכבים זוהרים' שהם ה'דבר הבא' ובהם יושקעו מאמצי שיווק.
  • תקשורת שיווקית – התקשורת עם הלקוחות מתבצעת בערוצים שונים. חשוב להיעזר בתקשורת שיווקית מתאימה ונכונה עבור הקהלים השונים שהגדרנו, בין אם מדובר בעלון, דיוור, פלייר
  • תוכנית שיווק שנתית – שיווק כולל דגש חשוב על תכנון, הסתכלות לטווח ארוך ולא רק על היומיום, על הדחוף והבוער. . תוכנית שנתית טובה מתחילה מכתיבת החזון, קביעת מטרות ויעדים ומשם יוצאים לתכנון תקציבי שיווק בהתאם למחזור המכירות המתוכנן.  

רוצים לערוך אבחון שיווקי כדי לדעת איזה שלבים שיווקיים כדאי לכם לשפר? >>

לעמוד הבית של מאה הימים >>

הקמת דף פייסבוק

מתנה: מדריך לכתיבת פוסט טוב

הכירו את שירות ההדרכה האישית שלנו וקבלו חינם את המדריך לפוסטים בפייסבוק

לקבלת המדריך במתנה >

מדריך דיוור במתנה

קבלו מאיתנו במתנה את המדריך השלם לדיוור מנצח והכירו את שירות ההדרכה שלנו - מאה דקות לבניית דיוור. להמשך >

מה הציון של השיווק שלכם?

אנחנו מזמינים אתכם להקדיש חמש דקות למילוי האבחון השיווקי של העסק, ולקבל משוב מיידי עם ציון מספרי למצב השיווק שלכם, וגם המלצות ראשוניות לפעולות שיוכלו לשפר אותו. למעבר לשאלון >>