אסטרטגיה נכונה לעסק

אסטרטגיה נכונה לעסק

אסטרטגיה נכונה לעסק

אסטרטגיה היא למעשה בחירה בדרך. כאשר עסק עובד על פי אסטרטגיה מתוכננת, קל לו הרבה יותר לקבל החלטות חשובות בנוגע לניהול העסק: אילו מוצרים לקדם, האם לשכור עוד עובדים, האם להשקיע במכונה או באתר? כאשר ישנה אסטרטגיה נבחרת – כל החלטה נבחנת על פיה, וכך ניתן לראות בבירור האם היא תורמת לכיוון אותו הגדרנו.

 

סוגי אסטרטגיה בעסק

אסטרטגיה בכלל היא כאמור תיאור הדרך בה ילך הארגון על מנת להשיג את מטרותיו. מתחילים מגיבוש אסטרטגיה עסקית, אחר כך אסטרטגיה שיווקית ובהמשך אסטרטגיה פרסומית.

 

  • אסטרטגיה עסקית – התוצר העיקרי של אסטרטגיה עסקית הוא מסמך המפרט את החזון, המטרות והיעדים של היחידה הכלכלית, העסק או החברה. תיאור הדרך בה ילך הארגון בא לידי ביטוי בתכנון הצד התפעולי, בצד פיננסי, בהיבטי משאבי אנוש וכמובן שגם מבחינת ההתנהלות השיווקית.

 

  • אסטרטגיה שיווקית מספקת החלטות וכיוונים, בהתייחס למשתנים כמו פילוח השוק, זיהוי קהלי המטרה, מיצוב, תמהיל השיווק והתקציב. על פי רוב, על מנת ליצור שילוב יחודי של ערך ללקוח, מקובל לבחור בסט פעילויות שונה במתכוון, המבדל את המותג ממתחריו.

 

  • אסטרטגיה פרסומית נגזרת מאותה אסטרטגיה שיווקית שבחרנו ומהווה מעין זרועה ביצועית שלה. אסטרטגיה פרסומית תפרט את שילוב אמצעי המדיה בה נפרסם את המותג ואת המסר הפרסומי שאנחנו מבקשים להעביר לקהל המטרה, שנגזר כמובן מהאסטרטגיה השיווקית

 

  • אסטרטגיית יחסי ציבור וקידום מכירות (יח"צ וקד"מ) דרך נוספת בה מתבטאת אסטרטגיה עסקית היא בתרגום שלה לאסטרטגיית יחסי הציבור הקידום המכירות של החברה. בכך הכוונה היא לאפיקי התקשורת בהם ייעשה עיקר המאמץ של יחסי הציבור, ולאופי פעילויות הקד"מ – החל ממבצעים ועד אירועים חווייתיים.  

 

רוצים לראות דוגמאות ולדעת איך לבחור אסטרטגיה שיווקית לעסק >>

לעמוד הבית של מאה הימים >>

הקמת דף פייסבוק

מתנה: מדריך לכתיבת פוסט טוב

הכירו את שירות ההדרכה האישית שלנו וקבלו חינם את המדריך לפוסטים בפייסבוק

לקבלת המדריך במתנה >

מדריך דיוור במתנה

קבלו מאיתנו במתנה את המדריך השלם לדיוור מנצח והכירו את שירות ההדרכה שלנו - מאה דקות לבניית דיוור. להמשך >

מה הציון של השיווק שלכם?

אנחנו מזמינים אתכם להקדיש חמש דקות למילוי האבחון השיווקי של העסק, ולקבל משוב מיידי עם ציון מספרי למצב השיווק שלכם, וגם המלצות ראשוניות לפעולות שיוכלו לשפר אותו. למעבר לשאלון >>