שינוי פרדיגמה בשיווק העסק

שינוי פרדיגמה - מאה הימים'לא נוכל לפתור את הבעיות המשמעותיות העומדות בפנינו באותה רמת חשיבה שבה נמצאנו כשיצרנו אותן' אלברט איינשטיין.

פרדיגמה היא הנחת יסוד, סכימה מחשבתית או דפוס חשיבה (תומס קון) – הדרך בה אנחנו תופסים את העולם ומבינים כיצד הוא פועל. לכולנו פרדיגמות, אבל הדרך האמיתית להגיע לפריצת דרך היא שינוי פרדיגמה.

דוגמאות לא חסרות:

Virgin airlines הציגה מודל חדש של טיסות מוזלות בכך יצרה שינוי פרדיגמה שחובה לקבל ארוחה בטיסה ושאין לחייב על מטען ששוקל מתחת ל-20 ק"ג.

WII יצרה שוק חדש של משחקי וידאו בכך שעשתה שינוי פרדיגמה שמשחקי מחשב ניתנים להפעלה באמצעות האצבעות בלבד. החברה ייצרה תשתית שהופכת את המשחק לפעילות פיסית ובכך חיברה בין עולמות שהיו מנוגדים עד אז. משחקי המחשב הפכו לכלי שנלחם בהשמנת ילדים ובני נוער.

רולדין הפכה לרשת המזוהה ביותר עם סופגניות לאחר שבירת ושינוי פרדיגמה, שסופגניה צריכה להיות בקוטר מסוים ועם ריבה והמציאה שורה של סופגניות יחודיות, שהפכו מודל לחיקוי והפכו אותה למובילת השוק.

אבל למרות הדוגמאות, ברוב המקרים אנחנו בוחרים להתבוסס באותו שוק מוכר וידוע. זה יותר קל, יותר ברור וזה מה שאנחנו מכירים. לא פשוט להשתחרר מפרדיגמה, אבל זה השלב הראשון הנדרש כדי לבוא עם קונספט חדש.

מיצירת שינוי פרדיגמה לגיבוש אסטרטגיה שיווקית

אל תקבלו דברים כפשוטם, בחנו לעומק את ההנחות, האמונות, המחשבות והמסגרות הקיימות. ככל שתהיו מודעים יותר לפרדיגמה המשפיעה, כן יגדלו הסיכויים שתוכלו לפעול לשינוי פרדיגמה. לאחר שזיהיתם את הנחות היסוד הקיימות, חישבו על פרשנויות אחרות ודרכים שונות לפתרון. היעזרו במקורות מידע אחרים, בסיעורי מוחות ובניסיונם של אחרים שלדעתכם הם בעלי תפיסה אחרת. בידקו אם תפיסות אחרות יכולות להוביל למחוזות אחרים שטרם התנסיתם בהם – שם הסיכוי למצוא את הרעיון האחר הוא גדול הרבה יותר.

 

לעמוד הבית >>

הקמת דף פייסבוק

מתנה: מדריך לכתיבת פוסט טוב

הכירו את שירות ההדרכה האישית שלנו וקבלו חינם את המדריך לפוסטים בפייסבוק

לקבלת המדריך במתנה >

מדריך דיוור במתנה

קבלו מאיתנו במתנה את המדריך השלם לדיוור מנצח והכירו את שירות ההדרכה שלנו - מאה דקות לבניית דיוור. להמשך >

מה הציון של השיווק שלכם?

אנחנו מזמינים אתכם להקדיש חמש דקות למילוי האבחון השיווקי של העסק, ולקבל משוב מיידי עם ציון מספרי למצב השיווק שלכם, וגם המלצות ראשוניות לפעולות שיוכלו לשפר אותו. למעבר לשאלון >>