בניית קמפיין פייסבוק

בניית קמפיין בפייסבוק היא כיום בגדר כמעט פריט חובה בקמפיין פרסומי. הרשתות החברתיות ובעיקר פייסבוק כבר מזמן השתלטו על תחום הפרסום הדיגיטלי. בניגוד לגוגל, שבו אנחנו מפרסמים בעיקר למי שמחפש, בפייסבוק אנחנו פונים לקהל מטרה על פי תחומי העניין שלו, התחביבים, העמדות ובקיצור – מי שהוא.

אם בעבר, עסק יכול היה להסתפק ביצירת קהילת עוקבים ופרסום פוסטים שיעודדו מעורבות, כיום כמעט שלא ניתן להגיע לקהלי היעד ללא פרסום ממומן. הסיבה לכך היא, שפייסבוק הקשיחה מאוד את תנאי החשיפה לפוסטים שאינם ממומנים, וכיום רק גולשים בודדים יחשפו בדרך כלל לפוסטים שנעלה.

כמובן שישנן דרכים להגדיל את החשיפה גם ללא תשלום לפייסבוק, אבל שילוב נכון של כתיבה נכונה ומתאימה של פוסטים, טירגוט מתאים של קהל המטרה וגם מימון כלשהו של פוסטים – הוא מחויב.

הנה שבעה צעדים שיעזרו לכם להפוך את פייסבוק לכלי שימושי ויעיל לשיווק עבורכם:

בניית קמפיין פייסבוק – 7 צעדים בדרך לקמפיין אפקטיבי

  1. להגדיר את המטרה של הקמפיין

ובשפה השיווקית – מה ה’המרה’ – מה יוגדר כהשגת ליד – לעודד רכישות? להגביר תדירות קנייה? לחזק את נאמנות לקוחות ולשמר אותם? “לחמם” לידים לקראת שיחת מכירה? הגדרת המטרה הכרחית ותעזור לנו לקבל את ההחלטות הבאות!

  1. לבחור את קהל היעד של הקמפיין

גברים או נשים? באיזה גיל? באיזו עיר? עם איזו השכלה? בעזרת הקמפיין הממומן אנחנו יכולים לבחור קהל מדוייק ומפולח היטב. כדי להצליח בפנייה לקהל הזה, חשוב להכיר אותו ולדעת מה מעניין אותו ומה מניע אותו. ככל שהקהל ממוקד יותר – קל לנו יותר לנסח מסר מדוייק ולחסוך בעלויות.

  1. להחליט מה אנחנו רוצים שהגולש יעשה

פוסט טוב כולל טיזר, מסר והנעה לפעולה – הטיזר (שיכול להיות תמונה מושכת) יתפוס את הגולש, המסר יעביר את המידע שאנחנו רוצים להעביר וההנעה לפעולה היא מה שאנחנו רוצים שהגולש יעשה. כדי שנצליח, חשוב להתמקד בפעולה אחת קלה ופשוטה לביצוע: היכנסו ללינק, שתפו, שלחו לנו הודעה וכדומה. הזמנה עם הרבה פעולות (שתפו, בחרו, היכנסו ללינק וענו על הסקר!) תבלבל את הגולש – ולא תניב תוצאות.

  1. לכתוב את הפוסט נכון

פוסט טוב צריך לגעת בגולש באיזושהי נקודה ולגרום לו להרגיש את אחת התחושות הבאות: ‘אני חייב את זה’, ‘אני רוצה לשתף את זה’ או ‘זה ממש כמוני’. חישבו על כך כשאתם כותבים. חשוב לציין שאם הפוסט מביא ללייקים, שיתופים ותגובות זה גם יעלה את החשיפה האורגנית שלו (חשיפה ללא תשלום).

  1. להקציב סכום מוגדר לקמפיין

כפי שכתבנו, גם אם קהל המטרה שלנו עשה לייק לעמוד, כיום כדי להגיע ליותר מאחוזים בודדים מתוכו, מעבר לכתיבה נכונה (ראו סעיף 4), יש צורך לשלם על חשיפה נוספת. כמו-כן, פוסטים ממומנים מאפשרים חשיפה לקהלים נוספים. התקציב שאתם מגדירים משתנה בהתאם למטרת הפוסט. ככלל – אם המטרה היא חשיפה reach או יצירת מודעות – המחיר יהיה זול יותר (באגורות), אם המטרה היא העברה לדף נחיתה או אתר (או כל דבר שמוציא את הגולש מפייסבוק) המחיר יהיה יקר יותר (בשקלים בודדים). ולבסוף, אם המטרה היא להשיג ליד – פרטי הגולש ליצירת קשר – המחירים יכולים להגיע לעשרות שקלים (ואף יותר) בהתאם לענף.

  1. להעלות את הפוסט בעיתוי הנכון

כל אחד יכול לראות באינסייט של העמוד העסקי שלו מתי הגולשים שלו פעילים. בעיקרון הדיאגרמה נראית כמו לויתן – מיעוט גולשים לפנות בוקר, מקסימום בשעות הבוקר, אח”כ שוב יורד ועוד פיק עם סיום יום העבודה אחה”צ – השעות משתנות תלוי ענף – ובערב ושוב יורד.לימדו את הגרף שלכם ופרסמו את הפוסטים בהתאם בשעת החשיפה המתאימה. זכרו שלפוסט יש בד”כ חשיפה נוספת כעבור 18-24 שעות, אז הקפידו שהוא לא יחשף שוב בשעות המתות.

  1. להשתפר כל הזמן  (במילה אחת: אופטימיזציה)

אחרי שהעלנו פוסט ממומן, חשוב לעקוב אחר התוצאות: לבדוק איזה קהל מגיב טוב יותר למודעות שלנו, באילו שעות קונים יותר, אילו כותרות ואילו ויז’ואלים מושכים יותר? לאחר כמה ימים שהקמפיין “באוויר” חשוב לבחון את התוצאות ולעדכן אותו בהתאם.

לא מצליחים לעשות את זה לבד?

בואו אלינו, למפגש מעשי – ובסופו תצאו עם עמוד פייסבוק!

  • פתיחת דף עסקי
  • הגדרות טכניות של הדף
  • כתיבה, עיצוב והעלאה של פוסט ראשון
  • כתיבה שיווקית של סטורי
  • גיבוש תכנית פוסטים
  • הדרכה בסיסית להמשך תפעול הדף

לפרטים על שירות בניית דף פייסבוק >>

הקמת דף פייסבוק

מתנה: מדריך לכתיבת פוסט טוב

הכירו את שירות ההדרכה האישית שלנו וקבלו חינם את המדריך לפוסטים בפייסבוק

לקבלת המדריך במתנה >

מדריך דיוור במתנה

קבלו מאיתנו במתנה את המדריך השלם לדיוור מנצח והכירו את שירות ההדרכה שלנו - מאה דקות לבניית דיוור. להמשך >

מה הציון של השיווק שלכם?

אנחנו מזמינים אתכם להקדיש חמש דקות למילוי האבחון השיווקי של העסק, ולקבל משוב מיידי עם ציון מספרי למצב השיווק שלכם, וגם המלצות ראשוניות לפעולות שיוכלו לשפר אותו. למעבר לשאלון >>