בניית חזון ארוך טווח

בניית חזון ארוך טווחאחת הדרכים הבדוקות לכתיבת תכנית שנתית שגם תבוצע בפועל, היא בניית חזון לטווח ארוך.
מהו טווח כזה? במרבית הארגונים, טווח של חמש עד עשר שנים עונה להגדרה זו. לכאורה, התכנית השיווקית השנתית מתייחסת לשנה הקרובה, ולכן מדוע לכלול התייחסות כל כך רחוקה. אך בפועל, לאחר בניית חזון מלהיב ומרגש באמת, הסיכוי שנתקדם בהגשמתו כמובן רב לאין ערוך מאשר כתיבה של יעדים ומשימות.

כמה עצות שיוכלו לעזור לכם לחלום רחוק ולהגיע לבניית חזון מלהיב עבורכם ועבור העסק שלכם:

פשוט לחלום – השימוש בכלי של חלום לטווח רחוק מאפשר לנו להתעלם מטרדות היומיום ומהקשיים הנוכחיים והארציים של העסק ולהתרכז בדברים שאנחנו באמת רוצים ושואפים להגיע אליהם.

פירוט החזון – חזון הוא חלום שאנחנו בוחרים להגשים. חזון שכתוב טוב הוא חזון מפורט, הכולל תמונה קונקרטית, חיה ומדויקת שלו. קשה להיסחף אחרי מילים גבוהות מדי. חשבו על ההבדל בין "שלום עם סוריה" לבין "לנגב חומוס בדמשק".

מה באמת אני רוצה – החזון לעסק נגזר מהחזון האישי שלכם. ככל שהחפיפה ביניהם יותר טובה וככל שאתם יותר מאמינים בו ומחוברים אליו, גדלים סיכויו להתגשם.

הנעה לפעולה – הסיכוי למימוש תכנית מגיע ל-80% ברגע שהיא כתובה. גיזרו מהחזון מטרות ויעדים ותכננו תכנית עבודה שמבוססת עליהם. חשוב להגדיר יעדים מדידים כדי שנוכל למדוד את הצלחתנו בצורה ברורה.

'מאה הימים' כבר אמרנו? המושג מאה הימים בא לציין תקופה ראשונה של פעולה שבעקבותיה אמורה לקרות פריצת דרך כלשהי. הגדירו את פריצת הדרך כמטרה שברגע שהוגשמה, ברור שהחזון עומד להיות מוגשם.

שיתוף – אם צלחתם את כתיבת החזון ותכנית הפעולה, הדרך הבדוקה ביותר לקדם אותה היא רתימת מעגל הולך וגדל של אנשים לחזון. השקיעו חשיבה בכל אבן דרך – מי האנשים שכדאי לרתום ומה יהיה חלקם.


לסיכום, השילוב בין חזון לטווח ארוך ותכנית פעולה לטווח קצר נותן לנו גשר טוב בין ההווה לבין העתיד שאנחנו רוצים ליצור עבורנו ועבור העסק שלנו.

הקמת דף פייסבוק

מתנה: מדריך לכתיבת פוסט טוב

הכירו את שירות ההדרכה האישית שלנו וקבלו חינם את המדריך לפוסטים בפייסבוק

לקבלת המדריך במתנה >

מדריך דיוור במתנה

קבלו מאיתנו במתנה את המדריך השלם לדיוור מנצח והכירו את שירות ההדרכה שלנו - מאה דקות לבניית דיוור. להמשך >

מה הציון של השיווק שלכם?

אנחנו מזמינים אתכם להקדיש חמש דקות למילוי האבחון השיווקי של העסק, ולקבל משוב מיידי עם ציון מספרי למצב השיווק שלכם, וגם המלצות ראשוניות לפעולות שיוכלו לשפר אותו. למעבר לשאלון >>