כתיבת דיוור – מענה לאתגרים

ישנן מספר החלטות שחשוב לקבל לקראת כתיבת דיוור לקוחות, כדי שהדיוור יהיה אפקטיבי, ולצדן – מספר אתגרים שההתמודדות איתם חשובה על מנת להגיע אל היעדים שקבענו לעצמנו. 
בוובינר שקיימנו סקרנו את האתגרים וההחלטות בעת משלוח דיוור עסקי. המצגת מצורפת כאן לשימושכם. כמו-כן, הוספנו שני שקפים (מס' 13 ו-14), שיעזרו לכם לעבור בקלות משלב התכנון לשלב הביצוע.

הורדת המצגת: בתחתית עמוד זה


כתיבת דיוור – שני כלים מעשיים בדרך למשלוח דיוור מקצועי


–    בריף לדיוור (שקף 13) – בין אם אתם כותבים, מפיקים ושולחים את הדיוור לבד או מוצאים חלק כלשהו של העבודה לגורמים חיצוניים, חשוב לנסח בריף ממוקד – כדי שהדיוור ישיג את מטרותיו. בבריף יופיעו ההחלטות החשובות (שהוזכרו במצגת): קהל יעד, מטרות ויעדים, סגנון, פורמט, מערכת הדיוור. ההחלטה הראשונה במעלה היא הגדרה מדויקת של קהל היעד. קהל היעד יכול להיות לקוחות קיימים – במקרה כזה מטרת הדיוור יכולה להיות שימור הלקוחות, הגדלת סל הקניה או תמיכה בשירות הלקוחות, או למשל קהל המתעניינים – ובמקרה זה מטרת הדיוור יכולה להיות הפיכת המתעניינים ללקוחות חדשים. לאחר הגדרת קהל המטרה והמטרות השיווקיות, כדאי להגדיר יעדים מספריים מדויקים יותר. ניתן להגדיר יעדי הגדלה של רשימות הדיוור לאורך זמן, יעדי פתיחת דיוורים, הקלקות ועד לרמת עסקאות שנגזרות כתוצאה ממשלוח הדיוור (למשל בהשוואה לכלים ומדיות אחרות). בשלב הבא נגדיר גם את סגנון הדיוור המבוקש ואת הפורמט שלו ונבחר במערכת דיוור מתאימה. כל החלטות אלה כדאי שיופיעו בבריף וכל יעזרו לנו למקד את הדיוור ולהפוך אותו לכלי יעיל בשרשרת המכירה או שירות הלקוחות שלנו.

 
–    תכנית דיוור (שקף 14) – אחת מהעצות המשמעותיות שמופיעות במצגת, היא להכין תכנית דיוור. תכנית כזו יכולה להיות לטווח של שנה, חצי שנה או אפילו רבעון. בדומה לתכנית שיווק שנתית, תכנית הדיוור מאפשרת לנו לתכנן מראש את הנושאים בהם יעסוק הדיוור. כמובן, כתיבת דיוור לא תמיד יכולה להיעשות שנה מראש, ישנם אייטמים חדשותיים וכאלה הנגזרים מאירועים ומהשקות, אבל ניתן לתכנן מראש את ה'מדורים' השונים שנרצה לכלול לאורך השנה, וישנם חלקים שנוכל אפילו לכתוב מראש. בשקף מופיעים נושאים שונים שניתן לכלול בדיוור (למשל: חדשות, אירועים, סקרים, מהעולם, סיפורי מקרה). השורות שמוצגות בשקף הן לדוגמה, ובכל מקרה אין הכוונה שהנושאים כולם צריכים להופיע בדיוור. כתיבת דיוור טוב כוללת מגוון של נושאים אך עם זאת מספר נושאים מצומצם, כדי שהקוראים שלנו יתרגלו למצוא את מה שמעניין אותם במקומות המתאימים. אנחנו ממליצים לבחור מספר תחומים ולערוך נסיונות משלוח בהם נעקוב אחר נתוני הפתיחה וההקלקה של הנושאים השונים.

לקבלת המצגת מלאו את פרטיכם:

 

דוא"ל:
שם פרטי:
שם משפחה:
טלפון :
 




הקמת דף פייסבוק

מתנה: מדריך לכתיבת פוסט טוב

הכירו את שירות ההדרכה האישית שלנו וקבלו חינם את המדריך לפוסטים בפייסבוק

לקבלת המדריך במתנה >

מדריך דיוור במתנה

קבלו מאיתנו במתנה את המדריך השלם לדיוור מנצח והכירו את שירות ההדרכה שלנו - מאה דקות לבניית דיוור. להמשך >

מה הציון של השיווק שלכם?

אנחנו מזמינים אתכם להקדיש חמש דקות למילוי האבחון השיווקי של העסק, ולקבל משוב מיידי עם ציון מספרי למצב השיווק שלכם, וגם המלצות ראשוניות לפעולות שיוכלו לשפר אותו. למעבר לשאלון >>