גיוס לקוחות חדשים או שימור לקוחות

גיוס לקוחות חדשים

גיוס לקוחות חדשים

גיוס לקוחות חדשים או שימור לקוחות קיימים – זו השאלה!

לקוחות הם כמובן לב העסק שלנו. וכבעלי עסק כולנו משקיעים רבות במאמצי גיוס לקוחות חדשים. אך בעוד גיוס לקוחות חדשים הוא מסעיר ומעניין, הוא גם דורש הרבה יותר השקעה מאשר שימור לקוחות – בכל הרמות. נהוג לומר שהבאת לקוח חדש עולה פי 7 מאשר שימור לקוח קיים. הסיבה לכך היא שבביצוע גיוס לקוחות חדשים מרבית העלות נעוצה בפרסום או קידום המכירות שאנחנו עורכים. ואילו בשימור לקוחות, כל פעולת איתור הלקוח, יצירת יחסי האמון שיהוו בסיס למכירה ובניית מערכת היחסים נחסכת מאיתנו – ושני הצדדים בשלים לדיון במוצר או השירות עצמו והתועלת שיספק ללקוח.

 

לפני גיוס לקוחות חדשים:  הגדילו את העבודה עם לקוחות קיימים

יש לכם מוצר חדש ואתם רוצים להתחיל לשווק אותו?

יש לכם קשר טוב עם לקוח קיים ואתם רוצים להמשיך לעבוד איתו, אבל הפרוייקט לפני סיום?

יש לכם לקוח קיים אבל הוא עובד איתכם בנישה מסוימת ולא מכיר את כל יכולותיכם?

יש לכם רשימת לקוחות גדולה אבל עם רבים לא הייתם בקשר כבר הרבה זמן?

 

כל הנסיבות האלה מתאימות לעיסוק בשימור לקוחות. ככלל, ככל שהעסק פעיל יותר זמן, וככל שעבד לאורך הזמן עם יותר לקוחות, יש יותר מקום להפנות חלק גדול ממאמצי השיווק לשימור לקוחות. כאמור, שימור לקוחות אינו 'זוהר' כי אין בו יצירת קמפיין ופרסום. זוהי פנייה תאכל'סית בגובה עיניים למישהו שכבר מכיר אותנו ודלתו פתוחה ברמה זו  או אחרת.

נסו לגבש רשימה של לקוחות עבר ולקוחות קיימים. התעדכנו במצבו הנוכחי – בידקו באתר ובפייסבוק האם היו התפתחויות בעסק שלו. כיתבו בטבלה לגבי כל אחד מהלקוחות איזו תועלת נוספת תצמח לו מעבודה איתכם. בידקו בסל המוצרים אם יש לכם מענה עבורו. אם ישנו מספר גדול של לקוחות שמחפשים את אותן תועלות, שיקלו להוסיף שירות או מוצר מתאים.

פנו אל הלקוח באופן אישי, הקפידו לציין פרטים שהתעדכנתם בהם כדי שהשיחה תהיה רלבנטית: 'אני רואה שהיום אתם פונים ללקוחות בכל הארץ ולא רק באיזור השרון'. עדכנו לגבי התפתחות בעסק שלכם ותאמו פגישה.  

 

גיוס לקוחות חדשים: איך מתכוננים

 

מיציתם את מאגר הלקוחות הקיימים? זה הזמן לעבור לשלב הבא: גיוס לקוחות חדשים. כמה טיפים יעזרו לכם בגיבוש מהלך נכון של גיוס לקוחות חדשים:

  • פיילוט עם לקוח קיים – מומלץ לבדוק את השירות או המוצר שלכם קודם אל מול לקוח קיים – ראשית, שוחחו איתו וקבלו משוב על ההצעה או המוצר שלכם. אם ניתן, אפשרו לו להתנסות ועירכו שינויים בהקדם לפידבק.
  • בידקו שיתופי פעולה – אם יש לכם קהל מטרה ממוקד אבל אתם לא יודעים איפה למצוא אותו ואיך לפנות אליו, חפשו מוצרים או שירותים אחרים שפונים אליהם ומיצאו איך תוכלו לתפור שיתוף פעולה שיועיל קודם כל לאותו בעל עסק ואחר כך גם לכם וללקוחות כמובן
  • Benchmark – הכוונה לנקודת התייחסות דומה – חפשו מקורות להשראה, ראו איך משווקים מוצרים או שירותים דומים בעולם או בעיר אחרת והיעזרו בנתונים כדי לתכנן נכון מהלך של גיוס לקוחות חדשים

 

תכנון וביצוע מהלכי גיוס לקוחות חדשים עם מאה הימים

עכשיו כשאתם מוכנים, תוכלו להיעזר במאה הימים לתכנון וביצוע מהלכים מנצחים של גיוס לקוחות חדשים.

לשם כך אנחנו מעמידים לרשותכם את מערכת ניהול שיווק עצמאי בהתאמה אישית, שפותחה במיוחד לצרכי השיווק של עסקים קטנים.

איך מתחילים? ממלאים בחינם את שאלון האבחון השיווקי שלנו מקבלים מיידית לתיבת המייל אבחון שיווקי של העסק.

לשאלון האבחון השיווקי >>

לעמוד הבית >>

הקמת דף פייסבוק

מתנה: מדריך לכתיבת פוסט טוב

הכירו את שירות ההדרכה האישית שלנו וקבלו חינם את המדריך לפוסטים בפייסבוק

לקבלת המדריך במתנה >

מדריך דיוור במתנה

קבלו מאיתנו במתנה את המדריך השלם לדיוור מנצח והכירו את שירות ההדרכה שלנו - מאה דקות לבניית דיוור. להמשך >

מה הציון של השיווק שלכם?

אנחנו מזמינים אתכם להקדיש חמש דקות למילוי האבחון השיווקי של העסק, ולקבל משוב מיידי עם ציון מספרי למצב השיווק שלכם, וגם המלצות ראשוניות לפעולות שיוכלו לשפר אותו. למעבר לשאלון >>