כתיבת תוכן בפייסבוק

 

כתיבת תוכן בפייסבוק בשילוב עם הגדרה נכונה של קהל המטרה, היא הדרך להפוך את העמוד העסקי שלנו לכלי שיווקי. עסקים רבים פותחים עמוד פייסבוק, מזמינים חברים ומכרים לעמוד, מפרסמים תמונות יפות של המשרד או של לקוחות מרוצים, אבל לא מצליחים להפוך את העמוד לכלי המייצר עבורם לידים.

הסיבה המרכזית היא, שעמוד פייסבוק טוב אמור לפנות לקהל המטרה שלנו ולייצר ערך עבורו, ולא לספר על עצמנו – מה שלא ממש מעניין את הלקוח הפוטנציאלי שלנו. כינסנו כאן עשרה כללי אצבע לכתיבה נכונה של תוכן בפייסבוק, כללים שכדאי להיעזר בהם כאשר ניגשים לתכנון ולתפעול של עמוד פייסבוק עסקי.

כתיבת תוכן בפייסבוק – עשרת הדברות

  1. מי אתה, קהל המטרה? לפני שמתחילים לכתוב – מגדירים את קהל המטרה. כדי שנענה לצרכים של קהל המטרה, חשוב שנכיר אותו היטב. מי הקהל, מה גילו, נשים או גברים? באיזה איזור גאוגרפי? מה מעניין אותם? איך הם מבלים בזמן הפנוי? מה הכי חשוב לו? איזה סוג של תוכן גורם לו לעשות "לייק"? מה הוא אוהב לקרוא, מה הוא משתף עם חבריו? ככל שנכיר טוב יותר את הקהל, כך נוכל לקלוע לצרכיו.
  2. לכל פוסט יש מטרה – חשוב להגדיר את המטרה של העמוד בכלל ואת המטרה של כל פוסט בפרט – האם הוא נועד להוסיף עוקבים לעמוד? ליצור מעורבות? ליצור מכירות? כל מטרה כזו תתבטא בפוסט שונה. ברור שאנחנו רוצים למכור, אבל צריכה להיות דרך הגיונית ומדורגת לעשות זאת: קשה מאוד למכור למישהו שעד היום לא הכיר אותנו. קל יותר לגייס לייקים לעמוד, "לחמם" את שהשגנו על ידי יצירת מעורבות – ורק אז להציע להם הצעות מכר.
  3. לכל פוסט יש פורמט – פייסבוק מציע לנו מגוון פורמטים לפוסטים – החל מפוסט טקסטואלי פשוט, דרך הפוסט הפופולרי המכיל תמונה, פוסט וידאו, פתק, שאלון ועוד ועוד. כדאי להתנסות בפורמטים השונים, ולראות מה האוהדים שלנו מעדיפים.
  4. בסוף כל פוסט יש פעולה – מה הפעולה שאנו מזמינים את הגולש לעשות? כמובן ש"לייק" לפוסט הוא ברירת המחדל, אבל ישנן פעולות נוספות – למשל שיתוף, כתיבת תגובות, תיוג, וכמובן הקלקה על קישור לאתר שלנו, לבלוג, לעמוד נחיתה, לסרטון, לשאלון חיצוני ועוד. שימו לב: גוגל הוא "האוייב הגדול" של פייסבוק, להן הפניות לסרטון ביוטיוב (אר השייך לגוגל) יזכו לחשיפה קטנה משמעותית.  לחילופין, מטרה יכולה להיות שיעשו לייק לעמוד או שיגיבו על הפוסט.
  5. לכל פוסט יש טון וסגנון – הטון והסגנון של הפוסט נגזרים מסוג העסק, מקהל המטרה ומהתוכן של הפוסט. בעסק של אדם אחד יתאים לכתוב פוסטים אישיים; בעמוד של עמותה יתאימו פוסטים של "אנחנו". מה הסגנון שמתאים לכם?  
  6. הכל עניין של מינונים – רצף בלתי נגמר של פוסטים מכירתיים הם בדיוק הדבר שירחיק ויתיש את העוקבים שלנו. האוהדים שלנו. הם לא מעוניינים שנמכור להם – הם רוצים שנספר להם משהו מעניין על עצמם (בתחום שקשור אלינו). כשהם ירצו לקנות, הם ידעו לפנות אלינו. צריך לשמור על איזון: כלל האצבע קובע – אחד משלושה פוסטים יכול להיות מכירתי. לא יותר -ועדיף פחות.
  7. לכתוב זה לנסות, לטעות ולנסות שוב – למי שלא מורגל בכתיבה, לא קל תמיד לכתוב פוסטים. אבל בפייסבוק בהחלט אפשר לנסות ולטעות: כיתבו שורה של פוסטים, ומהר מאוד תגלו מה הולך לכם יותר בקלות, מה העוקבים שלכם אוהבים ומעריכים – ושריר הכתיבה שלכם יתחזק.
  8. למדוד, לנתח וללמוד – אחד היתרונות הבולטים של פייסבוק הוא האפשרות למדוד ולקבל נתונים מלאים על כל פוסט ועל כל פעולה שעשיתם. חשוב לשתמש בכלים האלה כדי לנתח מה עבד ומה לא עבד, מה הביא לי לייקים, מה עורר תגובות (ומה לא). ככל שתרבו לכתוב ולהתנסות – כך תסיקו מסקנות מבוססות יותר ותוכלו להתמקד, להתמקצע ולהשתפר.
  9. לשמור על נוכחות קבועה – מומלץ לכתוב 3-4 פוסטים בשבוע כדי לשמור על קשר עם קהל העמוד. כדאי לזכור שהאלגוריתם של פייסבוק חושף כל פוסט לאחוז מסוים (ולא גדול) של עוקבי העמוד, כך שלא כולם יראו את כל הפוסטים. ניתן לכתוב מראש מספר גדול של פוסטים ולתזמן אותם, בעיקר אם אתם לא אתר חדשות.
  10. לפרסם ולהגיע לקהלים רחבים יותרלפרסום הממומן בפייסבוק חוקים משלו, אבל על פניו פוסט טוב כדאי להפיץ מעבר לתפוצת העמוד שלנו כדי למשוך עוד אוהדים לעמוד. פוסט טוב גם יופץ על ידי האוהדים שלנו שיפיצו אותו וישתפו אותו.

 

מעוניינים להקים עמוד פיייסבוק עסקי? לנתח ולשפר את הפעילות בעמוד הקיים? פנו אלינו >>>

הקמת דף פייסבוק

מתנה: מדריך לכתיבת פוסט טוב

הכירו את שירות ההדרכה האישית שלנו וקבלו חינם את המדריך לפוסטים בפייסבוק

לקבלת המדריך במתנה >

מדריך דיוור במתנה

קבלו מאיתנו במתנה את המדריך השלם לדיוור מנצח והכירו את שירות ההדרכה שלנו - מאה דקות לבניית דיוור. להמשך >

מה הציון של השיווק שלכם?

אנחנו מזמינים אתכם להקדיש חמש דקות למילוי האבחון השיווקי של העסק, ולקבל משוב מיידי עם ציון מספרי למצב השיווק שלכם, וגם המלצות ראשוניות לפעולות שיוכלו לשפר אותו. למעבר לשאלון >>