עסקים קטנים ובינוניים

עסקים קטנים ובינוניים

עסקים קטנים ובינוניים

המונח עסקים קטנים ובינוניים מוזכר פעמים רבות בחדשות, במדורי הכלכלה ובפעילותם השוטפת של משרדי הממשלה ושל הרשויות המקומיות. לא רבים יודעים מהי הגדרתו המדוייקת של המונח, ולא כל מי שמזכירים בדבריהם עסקים קטנים ובינוניים מודעים לכך שמדובר בהגדרה מדוייקת למדי. ובכן, כאשר מדברים על עסקים קטנים ובינוניים, הכוונה (על פי ההגדרה הממשלתית למונח זה) היא לקשת רחבה של עסקים וחברות, שהמאפיינים שהם יכולים להיות שונים בתכלית זה מזה.

על פי החלטת הממשלה, עסקים קטנים ובינוניים נחלקים למספר קבוצות משנה הנבדלות  בגודלם של העסקים בכל קבוצה; גודל העסק נקבע על פי מספר העובדים בעסק ומחזור המכירות השנתי שלו:

  • הדרגה הראשונה של עסקים קטנים ובינוניים היא עסק זעיר: עד 5 עובדים ומחזור המכירות שאינו עולה על 10 מיליון ₪ בשנה;
  • הדרגה השנייה של עסקים קטנים ובינוניים היא עסק קטן, ובו עד 50 עובדים ומחזור המכירות שלו עד 25 מיליון ₪ בשנה;
  • עסקים קטנים ובינוניים שבהם למעלה מ-50 עובדים אך לא יותר מ-100 עובדים ומחזור המכירות שלהם גבוה מ-25 מיליון ₪ אך אינו עולה על 100 מיליון ₪ בשנה, מוגדרים כעסקים בינוניים.

 

מהשונות הרבה בין הקבוצות, קל להבין מדוע אין לגזור התייחסות שווה בין עסקים זעירים, עסקים קטנים ועסקים בינוניים, כשאנו מתייחסים למאמצי השיווק של עסקים בסדרי גודל שונים ומול קהלי מטרה שונים (שוק עסקי B2B מול שוק צרכני B2C).

 

על ההבדלים בשיווק עסקים קטנים ובינוניים

עסקים זעירים – חלק גדול מקבוצת עסקים קטנים ובינוניים שפונים אלינו הם למעשה עסקים זעירים – עסקים של אדם אחד, יועצים מקצועיים למיניהם ונותני שירותים כגון גננים, ספרים, מעצבים, מטפלים ובעלי מקצוע דומים.

המאפיין השיווקי המרכזי שלהם הוא שעסקים אלה בעל העסק הוא זה שאחראי על השיווק והוא זה שמבצע את הפעילויות השיווקיות השונות, בדיוק כפי שהוא מבצע את שאר מכלול הפעילויות המרכיבות את העסק.  

לעסקים אלה אנו מציעים את מערכת ניהול שיווק עצמאי בהכוונה אישית של מאה הימים. המערכת מספקת לכם כל מה שצריך כדי להתקדם במפת הדרכים השיווקית, להזניק את העסק קדימה – ולקבל מאיתנו חכות ולא דגים, כלומר, לפתח את יכולות ניהול השיווק באופן שיאפשר לכם לפעול בהמשך גם ללא עזרתנו.  מלאו את שאלון האבחון השיווקי שלנו בעמוד הבית באתר והתקדמו לניהול נכון של השיווק שלכם >>

 

עסקים קטנים – החנות השכונתית הגדולה בה אתם קונים, המוסך בו הרכב שלכם מטופל, המסעדה בה אתם סועדים או הבר בו אתם שותים, עורכי הדין ורואי החשבון שלכם – אלה רק חלק מהדוגמאות לעסקים קטנים הפועלים סביבנו. אליהם ניתן להוסיף שורה ארוכה של חברות ועסקים בתחום מרכזי לימוד, ההסעדה והתיירות, שירותי המידע ושירותי IT, בעלי מקצועות חופשיים, חברות מסחריות וחברות תעשייתיות.  

עסקים אלה יכולים לתמוך במהלכים שיווקיים מסודרים ולהקצות תקציב שיווקי גדול יותר, ולכם אנו ממליצים על שירותי ניהול שיווק במיקור חוץ. השירות כולל גיבוש אסטרטגיה ותכנית שיווקית וליווי שיווקי לביצוען בפועל.

אנו מלעסקים אלה מליצים ליצור איתנו קשר ישיר לתיאום פגישה >>

 

עסקים בינוניים – מרכזי שירות ומכירה, רשתות קטנות, חברות מסחריות בינוניות ומפעלים תעשייתיים – כל אלה יכולים להיות עסקים אופייניים בקטגוריית העסקים הבינוניים.

לעסקים אלה אנו מציעים שירותי שיווק ממוקדים בצרכים: כתיבה שיווקית וקופירייטינג, שיפור תהליכי מכירה ופעילות שיווק פנים לתמרוץ העובדים,  תכנון וביצוע של מהלכי מעבר לתקשורת דיגיטלית עם הלקוחות.

לבדיקת ההתאמה לצרכים השיווקיים שלכם ולתיאום פגישה, צרו קשר >>

 

לסיכום, למרות השוני העמוק בין עסקים עסקים קטנים ובינוניים לבין עצמם, הרי שלכולם מכנה משותף – הצורך בשיווק.

עסקים קטנים ובינוניים מכל סוג צריכים להשקיע בשיווק באופן מתמשך ולאורך זמן, תוך הצבת מטרות וקביעת יעדים שיווקיים, ועל בסיס בניית תכנית עבודה מעמיקה אך מציאותית.

עם זאת, מאמצי השיווק של עסקים קטנים ובינוניים, משתנים מעצם גודלו של העסק, תחום העיסוק שלו ותקציב השיווק שלו. מאה הימים מציעה שירותי שיווק שונים, המותאמים לסוגים השונים של עסקים קטנים ובינוניים.

הקמת דף פייסבוק

מתנה: מדריך לכתיבת פוסט טוב

הכירו את שירות ההדרכה האישית שלנו וקבלו חינם את המדריך לפוסטים בפייסבוק

לקבלת המדריך במתנה >

מדריך דיוור במתנה

קבלו מאיתנו במתנה את המדריך השלם לדיוור מנצח והכירו את שירות ההדרכה שלנו - מאה דקות לבניית דיוור. להמשך >

מה הציון של השיווק שלכם?

אנחנו מזמינים אתכם להקדיש חמש דקות למילוי האבחון השיווקי של העסק, ולקבל משוב מיידי עם ציון מספרי למצב השיווק שלכם, וגם המלצות ראשוניות לפעולות שיוכלו לשפר אותו. למעבר לשאלון >>