דרכי גיוס לקוחות לעסק

גיוס לקוחות לעסק

גיוס לקוחות לעסק

נקודת המפתח לקידום רוב העסקים היא איך ליצור גיוס לקוחות מתמיד לעסק. אבל זה גם עקב אכילס שלהם. המרדף היומיומי אחרי לידים ולקוחות חדשים, יכול להיות מתיש וגם לא תמיד יעיל.

הסתמכות על גיוס לקוחות באמצעות פה לאוזן והמלצות היא דרך מצוינת עבור עסקים מסוימים, בעיקר בתחומי הטיפול והשירותים המקצועיים, אך לצערנו היא לא תמיד מספיקה.

על כל עסק למצוא לו דרכים מתאימות ליצירת גיוס לקוחות חדשים ולדעת איך להניע תהליך גיוס לקוחות אפקטיבי.

 

עקרונות להתאמת שיטות גיוס לקוחות לעסק שלי

 

בחירה בשיטת גיוס לקוחות מתאימה תלויה במאפיינים השונים של כל עסק. לשם כך אנחנו ממליצים שתערכו אבחון קצר לעסק שלכם:

 

  • האם מדובר המוצר או שירות שההחלטה לגביו היא מגלמת סיכון רב או מורכבת ויקרה במיוחד – מחיר הטעות בבחירת מעדן חלב חדש הוא נמוך כמובן לעין שיעור מטעות בבחירת דירה, מקצוע לימודים ואפילו צבע לשיער. במקרה האחרון, גם אם מחיר אריזה של צבע לשיער אינו גבוה מאוד, העובדה שצביעה כושלת נראית לעין כל – מגדילה מאוד את מחיר הטעות. כשמדובר במוצרים או שירותים עם מעורבות גבוהה ותפיסת סיכון, אנשים מהססים ובודקים יותר לפני הבחירה. במקרה כזה רצוי לבחור בתהליכי גיוס לקוחות מתמשכים, שמטרתם יצירת אמון והוכחת מקצועיות ולא ב'זבנג וגמרנו'.

 

  • האם יש אפשרות ליצירת התנסות – בתחומים בהם אנחנו יכולים לספק ללקוח 'טעימה' מהמוצר או השירות שלנו, אנחנו מעלים את הסיכוי שההתנסות תיצור קניה והעדפה. כדי לקבל צריך לתת – התייחסו להשקעה בדוגמיות או בשעות יעוץ כחלק ממאמצי השיווק שלכם. בהמתנה בתור למסעדה הרבה פעמים אנחנו מקבלים מהמארחת טעימה ממשקה הבית ואחר כך מזמינים אותו בזמן הארוחה. באותו אופן ניתן להניע גיוס לקוחות באמצעות טעימה מהשירות שאנחנו יודעים לתת כמו למשל הרצאה בחינם מול קהל לקוחות שאנחנו רוצים לגייס.

 

  • האם אנחנו פונים לפלח לקוחות קרוב או שיש פוטנציאל גם בלקוחות מרוחקים – מורה לגיטרה שקיבל תלמידים מסביבת מקום מגוריו לשיעורים פרטיים, החליט להרחיב את תחומי פעולתו ולהעביר שיעורים פרטיים דרך הרשת ללקוחות בעולם. אפשר לבטל את הרעיון ולמצוא את כל הסיבות שלא יפעל, אבל בפועל זו הרחבה משמעותית של קהל המטרה שמזמינה מאמצי גיוס לקוחות שונים.

 

  • האם יש לך בעיית מלאי – במוצרים שיש להם פג תוקף כגון בתחום המזון, חשוב כמובן לערוך תכנון מלאי מדויק עד כמה שניתן. אך יחד עם זאת  גיוס לקוחות בצורה מהירה, עשוי לשחרר אותנו מהמלאי העודף, גם אם במחיר של פגיעה כלשהי ברווחיות.  מבצעי 1+1 או Happy hour ודומיהם בדרך כלל יעשו את העבודה. אבל גם בתחום השירותים, שבו אנחנו לא מחזיקים מלאי, אנחנו עשויים להיתקל בבעיה, כאשר אתם מוצאים שאין לכם איך למלא את 'מלאי' השעות של עובד כלשהו שאמון על תחום מסוים. זה הזמן לרתום את העובד למאמצי גיוס לקוחות – בין אם לתמרץ אותו להשיג לקוחות או לצוות אותו עם עובד אחר שאחראי על גיוס לקוחות, ויחד יצרו קמפיין להביא לקוחות לעסק.

 

 

גיוס לקוחות בשיטות יצירתיות במאה הימים

 

מאה הימים עוזרת לך למקד מאמצי גיוס לקוחות מתאימים ונכונים לעסק שלך.

לשם כך אנחנו מעמידים לרשותכם את מערכת ניהול שיווק עצמאי בהתאמה אישית, שפותחה במיוחד לצרכי השיווק של עסקים קטנים.

איך מתחילים? ממלאים בחינם את שאלון האבחון השיווקי שלנו מקבלים מיידית לתיבת המייל אבחון שיווקי של העסק.

לשאלון האבחון השיווקי >>

לעמוד הבית >>

הקמת דף פייסבוק

מתנה: מדריך לכתיבת פוסט טוב

הכירו את שירות ההדרכה האישית שלנו וקבלו חינם את המדריך לפוסטים בפייסבוק

לקבלת המדריך במתנה >

מדריך דיוור במתנה

קבלו מאיתנו במתנה את המדריך השלם לדיוור מנצח והכירו את שירות ההדרכה שלנו - מאה דקות לבניית דיוור. להמשך >

מה הציון של השיווק שלכם?

אנחנו מזמינים אתכם להקדיש חמש דקות למילוי האבחון השיווקי של העסק, ולקבל משוב מיידי עם ציון מספרי למצב השיווק שלכם, וגם המלצות ראשוניות לפעולות שיוכלו לשפר אותו. למעבר לשאלון >>