תקשורת שיווקית חכמה

תקשורת שיווקית חכמה - מאה הימיםאז מה בכל זאת יעלה כתוצאה מהמשבר הכלכלי? ובכן, כאנשי שיווק אנחנו מנועים מלהעניק תחזיות פיננסיות, אבל אנחנו בהחלט חוזים 'שוק שורי' בשיעור הלקוחות שיקראו את הדו"ח השנתי הקרוב, עליות חדות בשיעור הפניות למוקדי השירות של הבנקים, ותשואת יתר במספר שיחות הסלון בנושא פיננסים, עמלות ואשראי. העליות האלה מבטאות את הרצון של הלקוחות להקשיב למה שיש לנו להגיד – והן מהוות הזדמנות נדירה להשמיע ללקוח את המסרים שחשוב לנו שהוא יקלוט.

אז מה צריך לעשות כדי שהלקוח יקשיב לנו?

לדבר פשוט
החוק קובע את הנתונים שחייבים להופיע בדו"ח השנתי ובדיווחים השוטפים של הגופים הפיננסיים, אבל הוא לא קובע איך להגיש את הנתונים האלה. דווקא עכשיו, חשוב שהדיווח יוגש בצורה גרפית בהירה וקלה להבנה גם למי שלא סיים תואר בחשבונאות.

להסביר גם דברים שנראים ברורים
לעתים קרובות, הסברים של מושגים מקצועיים אינם קיימים כלל, או שהם ניתנים בשפה משפטית-חשבונאית שרק מסבכת את ההסבר בעיני הקורא הלא מקצועי. דווקא עכשיו, חשוב "לפרק" את מוקשי אי-ההבנה האלה, ולתת ללקוח קרקע יציבה ללכת עליה. לקוח שמבין יותר הוא לקוח בטוח יותר.

לא להסתיר את זה, לדבר על זה
עמלות? דמי ניהול? אלה לא מילים גסות. בעיתון כתוב עליהם, בפינת הקפה מדברים עליהם. אין סיבה שלא תצא תקשורת שיווקית מטעמכם, אין טעם להתחמק ולהתחבא: בעיקר בנושאים 'טעונים', מי שיוזם את הדיון זוכה בנקודת פתיחה טובה יותר ממי שנגרר אליו. תסריטי שיחה נכונים והכנה של הצוות יכולים לעזור לפרק את ההתנגדויות או לפחות לצמצם אותן.

להזמין את הלקוח לדעת יותר
כשיודעים יותר – חוששים פחות, ולכן כדאי להזמין את הלקוח לקרוא, ללמוד פרטים נוספים, לשאול שאלות, להעלות בעיות ולחלוק את החששות.

איך עושים את זה?
כדי להפוך תקשורת שיווקית לתקשורת בין אנשים ולא לצינור שמזרים מידע באופן חד-כיווני, חשוב להיעזר בכתיבה מקצועית. זה חשוב תמיד, ובתקופות סוערות – זה חשוב עוד יותר. ההשקעה בתקשורת בהירה ופשוטה היא צנועה יותר מאשר מסעות הפרסום הנוצצים של תקופת הגיאות, אבל היא קריטית לא פחות לשימור הלקוחות ולחיזוק הנאמנות שלהם.

עוד על תקשורת שיווקית 

הקמת דף פייסבוק

מתנה: מדריך לכתיבת פוסט טוב

הכירו את שירות ההדרכה האישית שלנו וקבלו חינם את המדריך לפוסטים בפייסבוק

לקבלת המדריך במתנה >

מדריך דיוור במתנה

קבלו מאיתנו במתנה את המדריך השלם לדיוור מנצח והכירו את שירות ההדרכה שלנו - מאה דקות לבניית דיוור. להמשך >

מה הציון של השיווק שלכם?

אנחנו מזמינים אתכם להקדיש חמש דקות למילוי האבחון השיווקי של העסק, ולקבל משוב מיידי עם ציון מספרי למצב השיווק שלכם, וגם המלצות ראשוניות לפעולות שיוכלו לשפר אותו. למעבר לשאלון >>