מי יודע מהו שיווק נכון?
בעסק קטן המנהל נדרש לעסוק בתחומים רבים שאינם בתחום ההתמחות שלו: כספים, שיווק, תפעול, רכש – גם אם הוא אינו איש מקצוע בתחומים אלה.
פעמים רבות אנחנו מקבלים פניות מבעלי עסקים קטנים, שמרגישים שאינם יודעים כיצד לפתח את העסק ונדרשים לעזרה שיווקית. בירור מעמיק יותר מגלה שישנם הרבה רעיונות מוכנים במגירה, לעיתים קרובות בעל העסק גם מכיר את שיטות השיווק המתאימות, אבל משהו מונע ממנו להביא את הידע והרעיונות לכדי ביצוע.
אם אתם מזהים את עצמכם במצב דומה למה שתואר כאן, הנה כמה טיפים שיוכלו לעזור לכם לבחור בדרך של שיווק נכון כדי לשדרג או להציל את העסק:
1. חישבו בגדול – יש לנו הרבה רעיונות טובים ויצירתיים, אבל לא כולם רלבנטיים ולא תמיד בנקודת הזמן הזו. חזון שלאורו נתקדם ומטרות כתובות ומוגדרות יעזרו לנו להתמקד ולהחליט מה כדאי לבצע. הגדירו חזון ומטרות ברורות.
2. זהו את ה-DNA של העסק – לא כל הרעיונות שייכים למיתוג של העסק שלי. מבצע מצוין של המתחרה שפועל בשוק היוקרתי לא יתאים בהכרח לעסק שלי שהמיתוג שלו הוא 'משפחתי'. בחרו רק רעיונות שמתאימים לשפה, למיתוג וליכולות של העסק.
3. לימדו לתפור – רעיון טוב נתקל הרבה פעמים בקשיי ביצוע. אילוצים שונים וקשיים בדרך מפחיתים את סיכויי הביצוע. כדאי להתכונן לכך מראש: קחו את הרעיונות הטובים, פתחו אותם, חשבו על האילוצים שעלולים לגרום לעיכובים ואז כיתבו את החלופות שתוכלו לבצע אם אילוץ כזה אכן קורה. בקיצור, הכינו "תפרים" לכל חור שעלול להתגלות בבגד שאתם רוצים לצאת איתו לרחוב.
4. התעכבו על העיכובים – אם כל הרעיונות מוכנים, הדרכים לביצוע ברורות ועדיין הדברים לא קורים, בדרך כלל זה אומר שיש משהו אחר אצלנו, שעדיין לא שמנו עליו את האצבע – אבל הוא שם ומעכב אותנו. בידקו עם עצמכם קודם כל האם אתם באמת רוצים להגשים את החזון או שיש משהו אחר שמניע אתכם. אם כן, נסו לחשוב מה יקל עליכם לבצע את הפעילויות שהגדרתם – האם צריך לרתום אנשים נוספים, משאבים נוספים? ברגע שתפרקו את הקושי הגדול לנקודות קטנות, תוכלו למצוא פתרונות לאותם חלקים ספציפיים שמקשים עליכם.