איך פותחים עסק – מדריך קצר

איך פותחים עסק

איך פותחים עסק

רבים מתלבטים בשאלה האם לפתוח עסק, אך מרגע שהגעתם להחלטה – השאלה החשובה בה אתם מתלבטים היא איך פותחים עסק.

כאשר מתלבטים האם לפתוח עסק, מבוחנים את הצד הפיננסי, הצד התפעולי וכמובן את  הצד התעסוקתי (האם לעזוב מקום עבודה קיים ובטוח לטובת חוסר הביטחון שבפתיחת עסק?) ושאלות נוספות. אחרי ששקלנו את כל השיקולים וענינו בחיוב על השאלה אם אנחנו מתכוונים לפתוח עסק, מגיע תור הפרקטיקה – איך פותחים עסק ?

 

 

איך פותחים עסק ברגל ימין – נקודות חשובות בדרך לעסק חדש

  • איך פותחים עסק מסודר? – לקראת פתיחת התיק במע"מ, יהיה עליכם להחליט על סוג ההתאגדות: חברה בע"מ, שותפות, בעוסק מורשה או עוסק זעיר. השיקולים בקבלת ההחלטה הזו הם הצפי של המחזור השנתי שלכם. בנוסף, עליכם לפתוח תיק במס הכנסה ולהירשם כעצמאים בביטוח לאומי.
  • איך פותחים עסק רווחי? – לפני שיוצאים לדרך, בונים תוכנית עסקית ובה התייחסות להחזר על ההשקעה והגעה לנקודת האיזון.   
  • איך פותחים עסק שמוכר – לאחר הגדרת המוצר או השירות, חשוב לגבש תוכנית שיווקית – מי קהל המטרה, איך נגיע אליו, מה הצעת הערך עבורו
  • איך פותחים עסק שיפעל בהצלחה לאורך זמן?  – מחקרים מראים שעסק שמקבל סיוע הוא בעל סיכוי רב יותר לשרוד. קחו סיוע ממוקד בתחומים שאתם לא שולטים בהם והשקיעו את זמנכם בתחום המקצועי של העסק.
  • איך פותחים עסק – לבד או עם שותף? – השיקול המשמעותי בלקחת שותף הוא כדי שישלים אתכם מבחינת ההכשרה שלו, התכונות האישיות שלו או בכל היבט אחר החיוני לשגשוג העסק. מובן ששותף עוזר לחלק את הנטל ואת החשיבה. שותף לא חייב להיות חבר טוב. עם זאת, מומלץ בחום לבחור בשותף שתוכלו להסתדר איתו.
  • איך פותחים עסק מבחינה לוגיסטית? – אם אתם עסק בתחומי השירות, התחילו בקטן. אל תקחו על עצמכם התחייבויות ארוכות טווח כגון של שכירת משרד וגיוס עובדים, לפני שברור לכם שרמת ההכנסות של העסק מאפשרת לכם לשלם עבורם. .

 

איך פותחים עסק מבחינת שיווק: 'רשימת מכולת' של דברים שמומלץ לבצע

  • להגדיר קהל המטרה – הגדרה מדויקת של קהל המטרה הראשי והמשני בו נתמקד. כדאי מאוד לראיין כמה שיותר לקוחות פוטנציאליים כדי להבין ולמקד את עצמנו במוצר הנכון.
  • להעריך את הפוטנציאל – הערכת כמות הלקוחות, המכירות, המחזור הצפוי, העלויות והרווחיות
  • להגדיר את נקודת האיזון – מתי נחזיר את ההשקעה הראשונית ונתחיל להיות רווחיים
  • לבחון את המודל העסקי – האם המכירה היא חד פעמית או שירות לאורך זמן, האם נמכור את המוצר במתח רווחים נמוך ונרויח מהשירות?
  • לבדוק את העסק לעומת נקודת יחוס Benchmark – מומלץ להיעזר בנסיונם של דומים בארץ ובעולם

 

בסופו של דבר – תדעו איך לפתוח עסק רק אחרי שתסיימו את תהליך הפתיחה שלו. עם זאת, מניסיוננו הרב בליווי עסקים אנו יודעים כי הכנה מדוקדקת מקלה באופן משמעותי על קשיי הלידה של עסק חדש. פותחים עסק?

הקמת דף פייסבוק

מתנה: מדריך לכתיבת פוסט טוב

הכירו את שירות ההדרכה האישית שלנו וקבלו חינם את המדריך לפוסטים בפייסבוק

לקבלת המדריך במתנה >

מדריך דיוור במתנה

קבלו מאיתנו במתנה את המדריך השלם לדיוור מנצח והכירו את שירות ההדרכה שלנו - מאה דקות לבניית דיוור. להמשך >

מה הציון של השיווק שלכם?

אנחנו מזמינים אתכם להקדיש חמש דקות למילוי האבחון השיווקי של העסק, ולקבל משוב מיידי עם ציון מספרי למצב השיווק שלכם, וגם המלצות ראשוניות לפעולות שיוכלו לשפר אותו. למעבר לשאלון >>