בידול או כמו כולם?

בידול או כמו כולם - מאה הימיםאם אתם חושבים שהבידול שלכם הוא 'מקצועיות', או 'יחס אישי' – יש מצב שאתם מתבלבלים בין מאפיינים של הקטגוריה שלכם, לבין בידול אמיתי. עסקים רבים מבלבלים בין בידול לבין תנאי הסף של הקטגוריה. כך למשל, 'רואה חשבון מקצועי ומדויק' הוא לא בידול. ברור שרואה חשבון צריך להיות מקצועי וחשוב אף מזה – שיהיה מדויק. אם לא כך, עדיף שיעסוק במקצוע אחר.
אבל עצם העובדה שהוא איש מקצוע אינה מבדלת אותו מעמיתיו, שיש להניח שגם הם מקצועיים ומדוייקים – ואם לא כך, כנראה שהיו בוחרים במקצוע אחר (או נכשלים במבחני הלשכה).
כדי 'להגיע' לבידול אמיתי אנחנו ממליצים לערוך תהליך בירור מקיף לעסק. כתוצאה מה'תחקיר' שעשינו יהיו בידינו תובנות לגבי הצרכים של הלקוחות בשוק והייחוד שלנו בעיני אחרים.
השלב הזה נשמע טריוויאלי, הרי בעל העסק מכיר את עצמו ואת העסק ויודע מה מייחד אותו. אבל הרבה פעמים אנחנו מגלים שמה שחשבנו שמבדל אותנו הוא:
–    לא באמת בידול אלא מחויב המציאות בקטגוריה
–    לא באמת בידול כי דומה מאוד למתחרים
–    לא באמת בידול כי הלקוחות מרגישים שאין לי את הנוצות בהן אני מתהדר
–    לא באמת מעניין כבידול כי זה פרמטר שלא מעניין את הלקוח


למה כל כך חשוב להיות מבודלים?

להיות מבודל פירושו להיות אחר, יחודי ובולט בקטגוריה בה אנחנו עוסקים. זה אומר שהלקוחות מוכנים לבחור בשירות או במוצר שלי ואולי אף לשלם יותר, מתוך הבנה של היחוד שלי. ללא היחוד הזה, לא היתה להם כל בעיה להעדיף את המתחרה.
לכן, שיווק נכון מתחיל קודם כל בבידול. ברגע שתמצאו את הבידול המאפיין אתכם, השלבים הבאים, המסרים, המיתוג, הפנייה אל הלקוחות והתקשורת איתם תהיה הרבה יותר יעילה וממוקדת.

רוצים לדעת אם יש לכם בידול אמיתי?

בצעו אבחון שיווקי קצר וקבלו בחינם תשובה מיידית למייל 

לעמוד הבית >>

הקמת דף פייסבוק

מתנה: מדריך לכתיבת פוסט טוב

הכירו את שירות ההדרכה האישית שלנו וקבלו חינם את המדריך לפוסטים בפייסבוק

לקבלת המדריך במתנה >

מדריך דיוור במתנה

קבלו מאיתנו במתנה את המדריך השלם לדיוור מנצח והכירו את שירות ההדרכה שלנו - מאה דקות לבניית דיוור. להמשך >

מה הציון של השיווק שלכם?

אנחנו מזמינים אתכם להקדיש חמש דקות למילוי האבחון השיווקי של העסק, ולקבל משוב מיידי עם ציון מספרי למצב השיווק שלכם, וגם המלצות ראשוניות לפעולות שיוכלו לשפר אותו. למעבר לשאלון >>