חשיבה שמייצרת יחסי ציבור

'יחסי ציבור' הוא תחום המתייחס לפעילויות שמטרתן להשפיע על קהל יעד מסוים דרך אמצעי התקשורת המקובלים: עיתונים, רדיו, טלוויזיה, אינטרנט.
בניגוד לפרסום, אין אפשרות לשלוט בתוכן המוצג, במיקום הפרסום שלו ובאופן ההופעה שלו, אך מצד שני מדובר בפרסום שאינו כרוך בתשלום לעיתון. פעולות יחסי ציבור כוללות בין השאר: הודעות לעיתונות, "יצירת" חדשות (כגון ביקור של אישיות חשובה), אירועי השקה ואירועי חשיפה, משלוח מוצרים להתנסות, מסיבות עיתונאים ועוד.


כתיבה של קומוניקט ושל פריטי יחסי ציבור אחרים (כגון רעיונות לכתבות) דומה בכתיבתה לידיעה עיתונאית, כמובן מאחר שהיא מיועדת להופיע בעיתון (או באתר בעל אופי חדשותי). חישבו מה הידיעות שאתם קוראים בעיתון ומה מושך אתכם לקרוא אותן:

– בעלת ערך חדשותי כלשהו, עם פרט, ידיעה, מוצר או שירות המתפרסמים לראשונה

– מנוסחת עם כותרת בולטת וברורה, כותרת משנה שמפרטת את הנתונים העיקריים ולאחריה גוף הידיעה וסגיר של 'אודות'.

– תמציתית – בת עמוד אחד לכל היותר.

– דברו במספרים – כדאי לכלול נתונים מספריים, נתונים מסקרים או ממחקרים אחרונים, וכן כל מידע שיש לו תימוכין בעובדות.

– מומלץ לשלב את 5 המ"מים של ידיעה עיתונאית: מי, מה, מתי, מדוע ומקום.

– כדי להצליח 'להכניס' את הידיעה, חשוב לשקול את עיתוי המשלוח שלה: ידיעות על דבש יתפרסמו ביתר קלות בתקופת החגים (בין אם מדובר בהנחה, בפיתוח דבש ללא קלוריות ובצבע זוהר או רק בהשקת אריזה חדשה).

– תמונה אחת שווה אלף מילים – צרפו תמונות לידיעה, ותגדילו את סיכויי הפרסום שלה.

– ציטוטים מגבירים את האמינות – הכניסו את המסרים העיקריים כציטוט של בעלי תפקידים בחברה, כך הידיעה הופכת לאישית יותר ואמינה יותר.

ולסיום – לא לשכוח להפתיע. כך תעלו את הסיכוי להיכנס עם הידיעה.


דוגמה פיקטיבית בהחלט: עליה של 22% בהרשמה לקייטנות שייט
הקיץ מגיע, ואיתו ההרשמה לקייטנות. השנה, מסתבר, כי 'קייטנות שייט' הן הלהיט שסוחף את הילדים.

'מאה הימים', המפעילה עשרות קייטנות במרכז ובצפון, מדווחת שההרשמה לקייטנות השייט הים בכלל ושלה בפרט מראה מגמת עליה נמשכת כבר ב-3 השנים האחרונות. למעלה מ- 10,000 בני נוער כבר חוו את הקייטנה ואחוזי ההרשמה החוזרת עומדים על כמעט 50%.


'מאה הימים' מציעה מבחר קייטנות שונות, שהמשותף לכולן הוא שהן נערכות בחוף הים. החל מ'קטנטנים עם דולפינים' דרך 'לתפוס גל' וכלה ב'הספן הקטן'. מנהלת השיווק של הקייטנות: 'הקייטנות היום נותנות חוויה מושקעת ומעשירה לילדים, לצד שקט נפשי להורים, בידיעה שכל נושא הבטיחות והביטחון סגור עד הפרט האחרון'.
לפרטים נוספים על קייטנות השייט של מאה הימים, ניתן לפנות לעירית, בטלפון —
 

הקמת דף פייסבוק

מתנה: מדריך לכתיבת פוסט טוב

הכירו את שירות ההדרכה האישית שלנו וקבלו חינם את המדריך לפוסטים בפייסבוק

לקבלת המדריך במתנה >

מדריך דיוור במתנה

קבלו מאיתנו במתנה את המדריך השלם לדיוור מנצח והכירו את שירות ההדרכה שלנו - מאה דקות לבניית דיוור. להמשך >

מה הציון של השיווק שלכם?

אנחנו מזמינים אתכם להקדיש חמש דקות למילוי האבחון השיווקי של העסק, ולקבל משוב מיידי עם ציון מספרי למצב השיווק שלכם, וגם המלצות ראשוניות לפעולות שיוכלו לשפר אותו. למעבר לשאלון >>