טיפים לשיפור הממשק עם השיווק

בממשקי העבודה של מנהל השיווק הוא עומד מול שורה של גורמים בעלי אינטרסים שונים ולעיתים מנוגדים, ועליו לדעת כיצד להפעיל כל אחד מהם על מנת לקדם את הפרויקטים השיווקיים שלו.

מכירות:
האינטרס: מושכים לכיוון הכאן ועכשיו.
איך זה בלא לידי ביטוי: דרישה למבצעים, הנחות, הצגת הגישה של הקמעונאי
מה עושים: משאירים את הדלת פתוחה לשיחה יומיומית עם אנשי המכירות שחוזרים מהשטח, מתלווים לביקורים בחנויות, מאזנים החשיבה לטווח ארוך במבצעי טווח קצר שפוגעים כמה שפחות בתדמית. מציגים בפניהם בקוים כלליים תכניות עתידיות ומשתפים אותם בחשיבה על המותג.
 
יצור ותפעול:
האינטרס: לערוך כמה שפחות שינויים בקוי היצור ובקוי החלוקה
איך זה בא לידי ביטוי: נדרשת היערכות ארוכת טווח אפילו לשינויים קטנים במוצר (כגון הוספת מדבקת מבצע(
מה עושים: עורכים ישיבות קבועות, מעדכנים על תכניות עתידיות (לחודשים הקרובים) ומתייעצים לגבי הדרך התפעולית האפקטיבית.
כספים:
האינטרס: לא לפרוץ את התמחיר – כל חריגה בעץ המוצר יוצרת השלכות על השורה התחתונה. 
איך זה בא לידי ביטוי: המוצר הופך ללא רווחי וכדאיות המהלך מוטלת בספק
מה עושים: עורכים הערכות מכר למוצר החדש או המבצע, מביאים בחשבון את העלויות הנוספות ויושבים עם הכספים כמה שיותר מוקדם, על מנת לוודא מה מועמס על המוצר – חובה לדעת את התמחיר כולל העמסות (הוצאות עקיפות) לפני שיוצאים במבצע שעלול להיות הפסדי.
 
פיתוח:
האינטרס: פיתוח מוצרים חדשים עפ"י המילה האחרונה בטכנולוגיות ובפיתוח מוצרים
איך זה בא לידי ביטוי: מחלקת המו"פ רוצה לפתח. בחברות מסודרות השיווק מכתיב לפיתוח את צרכי השוק ומזין אותו בבריף לגבי המוצרים הרצויים לפיתוח. אולם אנשי המו"פ מטבעם חשופים לנעשה בשוק והם באים עם יוזמות משלהם לגבי פיתוח.
מה עושים: כדאי להתעדכן באופן שוטף בטכנולוגיות וברעיונות של אנשי המו"פ. אך יחד עם זאת, להציג בפניהם נתונים רלבנטיים לשוק שלנו, ולהסביר מדוע כיוון פיתוח כזה או אחר הוא בעדיפות. הרבה פעמים השילוב בין היוזמה שלהם לרעיונות שלנו יוליד משהו מעניין, אבל חשוב לתת הכוונה נכונה ולהתעקש עליה.
ספקים חיצוניים:
הממשק עם ספקים חיצוניים הוא שונה ומגוון – החל ממשרד הפרסום, היח"צ, מעצבים, בתי דפוס, ספקי אינטרנט ואחרים. האינטרסים שונים אבל בדרך כלל ברורים מאוד: משרד הפרסום רוצה לפרסם, המעצב רוצה לעצב ובית הדפוס רוצה להדפיס. 
מה עושים: זוכרים תמיד שהעצות שאנחנו מקבלים נגועות באינטרס כזה או אחר. ולכן תמיד מתייעצים עם עוד מישהו שאין לו צד בעניין. לא פחות חשוב: כותבים בריפים מדויקים ולא מאפשרים סטייה מהם שלא לצורך.

הקמת דף פייסבוק

מתנה: מדריך לכתיבת פוסט טוב

הכירו את שירות ההדרכה האישית שלנו וקבלו חינם את המדריך לפוסטים בפייסבוק

לקבלת המדריך במתנה >

מדריך דיוור במתנה

קבלו מאיתנו במתנה את המדריך השלם לדיוור מנצח והכירו את שירות ההדרכה שלנו - מאה דקות לבניית דיוור. להמשך >

מה הציון של השיווק שלכם?

אנחנו מזמינים אתכם להקדיש חמש דקות למילוי האבחון השיווקי של העסק, ולקבל משוב מיידי עם ציון מספרי למצב השיווק שלכם, וגם המלצות ראשוניות לפעולות שיוכלו לשפר אותו. למעבר לשאלון >>