למה לא לעשות כלום

"גם אם אתה בדרך הנכונה, אסור לך לעמוד במקום – כדי שלא ידרסו אותך"

[פתגם סיני עתיק]

 

הגישה הפולנית בשיווק גורסת, שעדיף לשבת בשקט ולהמשיך לעשות את מה שתמיד עשית. למה להסתכן? למה לסכן את הכסף שלך? למה להרגיז את המתחרים? למה לא לישון בלילה? למה לדאוג? פשוט להמשיך לעשות את מה שאתה כל כך טוב בו, כבר כל כך הרבה שנים.

למרות שהגישה הפולנית יכולה להיות מתכון לחיים שלווים, יש איתה רק בעיה אחת: אם אתם בעלי עסק, היא עלולה לגרום לכם לשבת לבד בחושך ולהתגעגע ללקוחות שפעם היו לכם. הדוגמאות לכך פזורות בכל קטגוריה, בכל ענף ובכל עיר – הנה שתי דוגמאות של עסקים 'גדולים', ושתי דוגמאות של עסקים 'קטנים', שממחישות את הסכנה שבעמידה במקום.

קחו למשל את חברת 'קודאק', ששלטה בתחום הצילום ללא מיצרים, ובשלב מסוים פשוט עצרה – ולא עשתה כלום, בדיוק בשלב בו פרץ הצילום הדיגיטלי. מנייתה איבדה את רוב שוויה, והחברה יצאה למעשה ממרבית תחומי עיסוקיה.

רשת סטימצקי לא עשתה כלום כאשר צומת ספרים נכנסה לשוק והחלה לנקוט 'אסטרטגיית מחיר' אגרסיבית. כאשר המאבק נתן את אותותיו ב'סטימצקי', היא בחרה להיכנס למלחמת מחירים במקום לעשות משהו מקורי ושונה; מכיוון שהרשת לא היתה בנויה לפעול במחירים אלה – הדרך למטה היתה סלולה, וההמשך ידוע.

 סוחרי הרהיטים בישראל עבדו נהדר – ובאמת לא היתה להם סיבה לעשות משהו. אחרי הכל, כמה כבר אפשר לחדש בשולחן אוכל, בספה ובחדר שינה? ובכן, מסתבר שאפשר. אלא שזה התברר רק כאשר 'איקאה' הגיעה לארץ.

ודוגמה אחרונה מתחום העסקים הקטנים ? מאחלים לכם שלא תהיו הדוגמה הזו.

אולי בכל זאת כדאי לכם לבחור באפשרות שיווק אחרת!

רוצה לחשב מסלול מחדש?

הקמת דף פייסבוק

מתנה: מדריך לכתיבת פוסט טוב

הכירו את שירות ההדרכה האישית שלנו וקבלו חינם את המדריך לפוסטים בפייסבוק

לקבלת המדריך במתנה >

מדריך דיוור במתנה

קבלו מאיתנו במתנה את המדריך השלם לדיוור מנצח והכירו את שירות ההדרכה שלנו - מאה דקות לבניית דיוור. להמשך >

מה הציון של השיווק שלכם?

אנחנו מזמינים אתכם להקדיש חמש דקות למילוי האבחון השיווקי של העסק, ולקבל משוב מיידי עם ציון מספרי למצב השיווק שלכם, וגם המלצות ראשוניות לפעולות שיוכלו לשפר אותו. למעבר לשאלון >>