שאלה טובה תשובה מצויינת
בדיחה ידועה אומרת ש'שאלה טובה' היא שאלה שלמרצה יש תשובה מוכנה עבורה ואילו 'שאלה מצוינת' היא שאלה שהמרצה הכין שקף עבורה.
אנחנו גורסים ששאלה טובה היא שאלה שגורמת לעונה לחשוב על משהו שלא חשב עליו קודם – אפשר 'למדוד' את זה לפי הזמן שלוקח לו כדי לענות על השאלה. אם הוא יורה תשובה אוטומטית, קרוב לוודאי שזו שאלה מוכרת והתשובה כבר מוכנה אצלו בכיס. אם הוא חושב רגע, מהסס ורק אז עונה, סימן שמתבצעת חשיבה, והשאלה השיגה את מטרתה.
הנה כמה שאלות שאנו שואלים פונים ולקוחות ועשויות לגרות את המחשבה של הנשאל:
1. באיזו דרך יצירתית פניתם ללקוחות שלכם?
2. מהי האסטרטגיה השיווקית של החברה?
3. מה יגיד על המוצר לקוח שניסה אותו?
4. מה יחשוב על המוצר לקוח שראה אותו על המדף?
5. כיצד אתם מעבירים ללקוח את מסר האיכות?
6. אם תסתכל 5 שנים קדימה, איך אתה רואה את החברה?
7. מהי המכשלה המרכזית שעוצרת את החברה?
8. מהן 3 הנקודות העיקריות שמבדלות את החברה ממתחרותיה?
9. מהן 3 החוזקות העיקריות של החברה מול מתחרותיה?
10. מה עוד אפשר לעשות עם המוצר, שלא כתוב בהוראות השימוש?
איך מתקדמים מפה? כיתבו עשר שאלות כאלה או אחרות, שרלבנטיות לחברה שלכם. תנו לכמה שיותר אנשים בחברה להתמודד איתן ועירכו סיעור מוחות בנושא. מגוון התשובות ומידת התאימות ביניהן יספק לכם הרבה חומר למחשבה לגבי הנושאים שביקשתם לבחון ומה ניתן לעשות כדי להצעיד את החברה קדימה.