ניהול דינמי של תיק המוצרים

ניהול תיק המוצרים - מאה הימיםקל לבחון את הביצועים של העסק לפי השורה התחתונה, אבל כדי לגדול ולצמוח חשוב לבחון את הביצועים ברמת המוצר הבודד: מי כבר עייף ובקושי נמכר, מי מוכר יותר בכל חודש, ומי שומר על מקום טוב באמצע לאורך זמן. ניהול תיק המוצרים הוא משימה חשובה – שיכולה להשתלם בגדול. 

הכל עובד כמו שצריך? המוצר או השירות שלי מוכרים כמו שצריך? מעולה, זה הזמן לצעוד קדימה ולשדרג. עסקים רבים חושבים שבמצב שבו 'העסק דופק' צריך להישען לאחור, לנוח וליהנות מהפירות. אנחנו בהחלט בעד ליהנות, אבל בעסק, כמו בעסק, צריך להיות ערניים. קפיאה על השמרים יכולה להיות מתכון לסכנה.

מחזור חיי המוצר מתחיל בשלב ההשקה, ממשיך לצמיחה ולבגרות, אבל מכאן אפשר רק לרדת – ומטבע הדברים מגיעים אל שלב הדעיכה. כאשר מנהלים תיק מוצרים נכון, כאשר המוצר או השירות המרכזי שלכם מגיע לשלב הזה, כדאי להיות מוכנים – עם מוצר חדש, עם שדרוג לשירות הקיים, עם תפיסה אחרת… בקיצור – עם ערך מוסף. בתי הקברות למותגים מלאים בדוגמאות למוצרים שהיו כוכבים לרגע – ונעלמו ברגע שאחריו. החכמה היא לחדש ולהתחדש.

ניהול תיק מוצרים בעסק דומה באופיו לניהול תיק מניות. אנחנו רוכשים מגוון של ניירות ערך מסוגים שונים, כדי להקטין את הסיכון. בדומה לכך, כאשר יש לנו תיק מוצרים, אנחנו פחות רגישים לירידה במכר של מוצר אחד, כי יש לנו מוצרים אחרים שמפצים על כך. בתיק מוצרים טוב ישנם מוצרים מסוגים שונים – כאלה שמטרתם להכניס את הלקוח לחנות – ובדרך כלל הרווחיות שלהם נמוכה, כוכבים שמספקים לנו מכירות ברווחיות גבוהה והללו מאזנים את המוצרים שיש לגביהם סימני שאלה ולא ברור אם יש עוד טעם להחזיק בהם.

את המוצרים הכושלים, כאמור, עדיף להביא לקבורה מסודרת ולא להמשיך להחזיק בהם. חלק מתהליך החידוש הוא הפרידה: להיפרד לשלום ממה שכבר לא משרת אותנו. ובמקום זה: נצא במוצרים או שירותים חדשים ועדכניים יותר, שמתאימים למציאות המתחדשת.

איך עושים את זה? זה המקום ליצירתיות. אנחנו ממליצים על סיעור מוחות.

הקמת דף פייסבוק

מתנה: מדריך לכתיבת פוסט טוב

הכירו את שירות ההדרכה האישית שלנו וקבלו חינם את המדריך לפוסטים בפייסבוק

לקבלת המדריך במתנה >

מדריך דיוור במתנה

קבלו מאיתנו במתנה את המדריך השלם לדיוור מנצח והכירו את שירות ההדרכה שלנו - מאה דקות לבניית דיוור. להמשך >

מה הציון של השיווק שלכם?

אנחנו מזמינים אתכם להקדיש חמש דקות למילוי האבחון השיווקי של העסק, ולקבל משוב מיידי עם ציון מספרי למצב השיווק שלכם, וגם המלצות ראשוניות לפעולות שיוכלו לשפר אותו. למעבר לשאלון >>